Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Hela namnet publikt?!

Har du frågor/funderingar rörande Ford Club Sweden och vårat Internetforum, så kan du få ditt svar här.
Användarvisningsbild
Vispen74
Veteran
Namn: Thomas E
Kör: Ford Focus Active

Hela namnet publikt?!

Inläggav Vispen74 » sön jan 10, 2016 1:22 pm

Jag tycker att det är märkligt att hela medlemmarnas namn ligger publikt, både för och efternamn. Man behöver inte ens vara medlem för att se detta.

Jag tycker inte att detta är ok. Man kan i och för sig hitta på namn, men det är nog bra om forumets mods kan se riktiga namnen om det skulle vara något. Risken med nuvarande system är att folk fejkar namn för att inte vara publika med sina inlägg.

Vad säger andra?

Användarvisningsbild
Johansson
Legend
Namn: Linus Johansson
Kör: Sierra Cosworth RWD
Medlemsnummer: 67

Inläggav Johansson » sön jan 10, 2016 2:40 pm

Hej!

Vad är det som gör att du inte tycker att det är okej?

Mvh Linus
FORD CLUB SWEDEN – Suppleant.

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
Medlemsnummer: 295

Inläggav Järnkaminen » sön jan 10, 2016 4:33 pm

Förstår inte riktigt. Menar du medlemmar i Ford Club Sweden eller vanliga forumsanvändare? För forumsanvändare väljer ju själva om man vill publicera hela sitt efternamn eller bara första bokstaven.

Tror föga att förändring så att bara vi styrande skulle se namnen hjälper. Är man ett troll så är man, ligger väl större personlig problematik runt sådant beteende.

Eller ska vi börja kontrollera alla nya användares identitet?
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Fiesta ST180

Användarvisningsbild
Vispen74
Veteran

Inläggav Vispen74 » mån jan 11, 2016 6:53 pm

Järnkaminen skrev:Förstår inte riktigt. Menar du medlemmar i Ford Club Sweden eller vanliga forumsanvändare? För forumsanvändare väljer ju själva om man vill publicera hela sitt efternamn eller bara första bokstaven.

Tror föga att förändring så att bara vi styrande skulle se namnen hjälper. Är man ett troll så är man, ligger väl större personlig problematik runt sådant beteende.

Eller ska vi börja kontrollera alla nya användares identitet?

Aha! Kan man välja detta? Jag tycker jag har testat olika inställningar, men när jag loggar ut mig för att se hur man ses av icke medlemmar på forumet så syns hela namnet ändå? Måste kolla igen...

Sant med trollen, där är problemet nog större ja.

Förlåt om jag rört upp känslor med frågan, men jag känner inget behov av att skylta med mitt efternamn publikt på internet någonstans om jag inte måste, förutom för de jag själv väljer. Det handlar enbart om integritet, inget annat. Ingen stor grej.

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
Medlemsnummer: 295

Inläggav Järnkaminen » mån jan 11, 2016 6:56 pm

Du går in på "kontrollpanelen" högt upp på sidan till vänster, väljer där "redigera dina uppgifter".

Inga känslor upprörda :). Man måste kunna diskutera. Är bra när användare kommer med förslag :).
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Fiesta ST180

Användarvisningsbild
Vispen74
Veteran

Inläggav Vispen74 » mån jan 11, 2016 7:16 pm

Kanon, nu delar jag sådär lite lagom, tack!

Användarvisningsbild
Johansson
Legend
Namn: Linus Johansson
Kör: Sierra Cosworth RWD
Medlemsnummer: 67

Inläggav Johansson » mån jan 11, 2016 7:37 pm

Järnkaminen skrev:
Inga känslor upprörda :). Man måste kunna diskutera. Är bra när användare kommer med förslag :).

+1

//Linus
FORD CLUB SWEDEN – Suppleant.