Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

hjälp med kolvar

Allt om Fords modell Mustang.
Cyclone
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: ons aug 22, 2018 8:14 am
Namn: mikael
Ort: Tomelilla
Kör: ford mustang

hjälp med kolvar

Inläggav Cyclone » ons aug 22, 2018 8:37 am

Hej
min far har en mustang 87 3gen, motorn är en pinto(lima) 2,3L.
Motorn behöver borras från 96mm till 97mm. hittade kolvar men i informationen stod där att dom inte passade till motorer som hade EFI (insprutning) vad har det med kolvarna att göra?? någon som vet om där är skillnad på kolvarna från motorer med förgasare och insprut?
MVH
mikael

Användarvisningsbild
MrB
Veteran
Inlägg: 621
Blev medlem: mån mar 01, 2010 3:12 pm
Namn: Björn Liedström
Ort: Borlänge
Kör: Capri
Medlemsnummer: 259

Inläggav MrB » tor aug 30, 2018 5:10 pm

Till och börja med så skall man ha det klart för sig att den usa tillverkade pinto,n inte har en skruv gemensamt med den Europa tillverkade . Om kolvarna är till en insprutningsmotor så brukar det innebära högre kompression rent generellt ...har ingen personlig erfarenhet av just usa tillverkad pinto men vet att de är helt olika varandra t ex usa pinto är tillverkad efter tum mått medan europeisk har millimeter mått
FORD CLUB SWEDEN – Suppleant.

Totalt såld i Ford träsket ....