Mustang Mach E 2020

Allt om Fords modell Mustang.
Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 7065
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Kör: Ka -97 & -10, Transit -98 & -01, Puma -20, Taunus -66, Fiesta -77 & -16, Granada -84, Escort -84
Ort: Gyttorp
Medlemsnummer: 56

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av RickardEM »

Lite mer om arbetet bakom Mustang Mach-E 1400. :D



\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 7065
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Kör: Ka -97 & -10, Transit -98 & -01, Puma -20, Taunus -66, Fiesta -77 & -16, Granada -84, Escort -84
Ort: Gyttorp
Medlemsnummer: 56

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av RickardEM »

Snart en vanlig syn på vägarna? :)

Artikel från Teknikens Värld: LÄNK
Ford Mustang Mach-E har anlänt till Norge
Bild

Fords elbil Mustang Mach-E är på ingång. Nu har de kommit till elbilslandet Norge, och snart kan vi förvänta oss de första exemplaren även i Sverige.

Det är mer än ett år sedan Ford presenterade Mustang Mach-E, en elektrisk crossover med flera olika drivlinor och batteristorlekar. Presentationen ägde rum i Los Angeles och tillverkningen sker i Mexiko, dock är inte bilen, som man kanske kan tro, riktad främst till de amerikanska kunderna. Ford var tidiga med att berätta att Europa skulle få Mustang Mach-E före amerikanerna och kort därefter berättade de också att modellen är anpassad för framför allt europeiska kunder och kraven som ställs på elbilar här på vår kontinent.

Norge först ut
Nu har de första elektriska ”Mustangerna” kommit till Norge. I fredags kom sju exemplar med biltransport, vilket Ford Norge var snabba med att få ut i sociala medier. Dessa sju exemplar är en form av förseriebilar och under helgen som gick ska de ha fått ytterligare tio bilar. Totalt 17 stycken som under kommande veckor ska ut till de norska Ford-handlarna för att ge presumtiva kunder möjlighet att känna och klämma på samt köra bilarna. Leveranserna till de som redan har beställt modellen ska inledas tidigt under 2021.

Pris och leverans i Norge
I Norge kostar Ford Mustang Mach-E från 422 000 norska kronor (motsvarar 396 100 svenska kronor), då får man den bakhjulsdrivna varianten. Vill man ha fyrhjulsdrift är frånpriset 492 000 norska kronor (461 800 kr). Instegspriset är lägre än för både Ford Kuga och Ford Mondeo som börjar på 460 900 (432 600 kr) respektive 497 400 norska kronor (466 900 kr).

Pris och leverans i Sverige
I Sverige kostar bakhjulsdrivna versionen från 574 900 kronor med den fyrhjulsdrivna börjar på 644 900 kronor. Mustang Mach-E går att konfigurera på Ford Sveriges hemsida redan i dag, men bilen kommer till de svenska Ford-handlarna först sent i mars eller tidigt i april 2021, alltså är den något försenad jämfört med vad som först meddelandes (under 2020). Ungefär samtidigt inleds de svenska leveranserna till de kunder som redan har beställt modellen.
\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10699
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av therealpinto »

Kul, då hoppas vi snart på lite provkörningsrapporter från Norge!

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Inlägg: 8331
Blev medlem: mån jul 11, 2005 10:00 am
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST 200 MK8
Ort: Gnosjö
Medlemsnummer: 295

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av Järnkaminen »

Nyfiken fråga, hur kan priserna skilja så oerhört mellan Norge och Sverige?

Följdfrågan blir vad är det för kostnader att exportera en bil från Norge ;)?
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 7065
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Kör: Ka -97 & -10, Transit -98 & -01, Puma -20, Taunus -66, Fiesta -77 & -16, Granada -84, Escort -84
Ort: Gyttorp
Medlemsnummer: 56

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av RickardEM »

Lite rabatterat i Norge. :)
Norge har varit föregångslandet i många år när det gäller elbilar. Under 90-talet beslutade sig för att ta bort skatten på elbilar och i början på 2000-talet slopade Norge även momsen. Dessutom fick förare i elbilar köra i bussfilerna och parkeringen blev gratis på kommunens mark. För fem år sedan tog man också bort momsen på leasing av elbilar.
Järnkaminen skrev:
lör dec 12, 2020 8:00 pm
Nyfiken fråga, hur kan priserna skilja så oerhört mellan Norge och Sverige?

Följdfrågan blir vad är det för kostnader att exportera en bil från Norge ;)?
Köper man från Norge borde man få betala 10% importskatt, plus 25% moms om jag har förstått rätt?

\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 7065
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Kör: Ka -97 & -10, Transit -98 & -01, Puma -20, Taunus -66, Fiesta -77 & -16, Granada -84, Escort -84
Ort: Gyttorp
Medlemsnummer: 56

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av RickardEM »

Vicki Butler-Henderson visar upp Mach-E. :)



Den senaste informationen och siffrorna om Mach-E:
Ford presenterar sammanställd information om nya Mustang Mach-E
Bild

Nyligen öppnade Ford de svenska orderböckerna för den nya, helt elektrifierade Mustang Mach-E. Bilen kommer levereras till svenska kunder från maj nästa år, och förra veckan presenterade man en sammanställning av information om den nya bilen.

I och med omfattning av informationen som är sammanställd presenteras den nedan på engelska. Tekniska specifikationer om bilen bifogas också med denna pressrelease.

– The all-new, all-electric Mustang Mach-E – the first production Ford ever developed from the ground-up to deliver pure-electric, zero-emission driving – is arriving for customers in Europe from early 2021.

Mustang Mach-E introduces the freedom, performance and iconic character of the world’s best-selling sports car to all-electric vehicle customers. Powered by a responsive, energy-efficient, battery-electric drivetrain, the first-ever SUV member of the Mustang family is offered with a choice of single-motor rear-wheel drive and dual-motor all-wheel drive performance that can deliver super-car-comparable 0-100 km/h acceleration in as little as 3.7 seconds.

Standard- and extended-range battery options eliminate range anxiety – offering up to 610 km WLTP pure-electric driving range between charges for worry-free ownership and peace-of-mind.

Mustang Mach-E also breaks new ground with Ford’s most sophisticated comfort, convenience and driver assistance technology offering ever. Next-generation SYNC learns from driver behaviours to make time-saving recommendations. Phone As A Key enables keyfob-free entry by recognising the owner’s smart phone. Intelligent Range can more accurately calculate driving range using cloud-connectivity. In addition, Ford’s latest assisted driving, parking and accident-avoidance technologies 6 deliver a truly intuitive, stress-reducing driving experience.

Every Mustang Mach‑E will offer Whisper, Active and Untamed drive modes that match driving dynamics and sensory experiences to the driver’s mood. The coupe-silhouetted, five-seat SUV will also get better over time using Over-the-Air Updates.

“The Mustang Mach-E is one of the most exciting vehicles Ford has ever introduced,” said Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe. “This purpose-built all-electric vehicle is unique, unmistakably a Mustang, and with a leading-edge 610 km range is coming at exactly the right time for customers in Europe.”

Electrifying performance
Mustang Mach-E’s all-new platform has been developed by Ford Team Edison to take full advantage of the performance-enhancing weight distribution and torque delivery of an all-electric powertrain.

Whether equipped with 288-cell, 68 kWh (useable) standard-range or 376-cell, 88 kWh (useable) extended-range variant, the lithium-ion battery is located centrally between the axles and beneath the floor for a low centre of gravity that supports sporty Mustang dynamics.

The high-performance batteries – tested at temperatures as extreme as minus 40 degrees Celsius – are secured inside a waterproof case surrounded by crash absorption protection. An advanced active liquid heating and cooling system regulates battery temperatures for optimised performance in extreme weather, improved charging times and sustained high-speed driving.

Battery power is transferred to an all-new, oil-cooled, rear-mounted AC motor to drive the rear wheels, and an additional front-mounted motor for models equipped with the all-wheel drive system. The permanent magnet, synchronous rear motor enables peak torque in 0.5 seconds for ultimate responsiveness:
  • Mustang Mach-E rear-wheel drive delivers 269 PS with standard-range battery, 294 PS with extended-range battery and 430 Nm of torque for 0-100 km/h acceleration from 6.1 to 6.2 seconds
  • Mustang Mach-E all-wheel drive delivers 269 PS with standard-range battery, 351 PS with extended-range battery and 580 Nm of torque for 0-100 km/h acceleration from 5.1 to 5.6 seconds
  • Mustang Mach-E First Edition features all-wheel drive and extended-range battery as standard for 351 PS, 580 Nm of torque and 0-100 km/h acceleration in 5.1 seconds
  • Mustang Mach-E GT features all-wheel drive and extended-range battery as standard for 487 PS, 860 Nm of torque and 0-100 km/h acceleration in 3.7 seconds
The available all-wheel drive system applies torque independently to the front and rear wheels for improved acceleration and handling – delivering the quintessential Mustang feel. Unique settings for shock absorbers, springs, anti-roll bars, steering and powertrain have been tailored for Europe’s typically narrower, more twisty roads and higher speed limits.

“Mustang Mach-E’s balanced and responsive all-electric platform meant we could tailor the fun-to-drive experience whether on Norway’s twisty Trollstigen mountain road, high-speed German autobahn or bumpy British B-road,” said Geert Van Noyen, manager, Vehicle Dynamics, Ford of Europe.

The energy-efficient powertrains deliver up to 610 km pure-electric WLTP driving range for Mustang Mach-E rear-wheel drive, and up to 540 km for Mustang Mach-E all-wheel drive and First Edition.

An Intelligent Range feature helps send range anxiety to the history books by more accurately estimating remaining driving range based on past driver behaviour and forecasted weather conditions – even taking advantage of cloud-connectivity to predict how much energy will be used in future driving. Crowdsourced data from other connected Ford electric vehicle customers who choose to share information can improve estimates considerably.

Recharging is fast and simple. Ford is offering Mustang Mach-E customers an optional Ford Connected Wallbox to make charging from home faster, smarter and more convenient. Available in 7.4 kW and 11 kW versions, the wall-mounted charger can top up the Mustang Mach-E battery from 10 per cent to 80 per cent in approximately 6 hours.

Mustang Mach-E customers will also receive as standard two charging cables to keep them driving wherever their journey leads. The 6-metre Ford Public Charge Cable is compatible with the common charging standard in Europe, enabling customers to easily connect to AC chargers. The 6.7-metre Universal Home Charge Cord enables connection to standard domestic and 32 A blue industrial sockets for higher speed charging even without a Ford Connected Wallbox.

DC fast-charging compatibility is also standard. Charging with up to 150 kW using an IONITY charger, Mustang Mach-E rear-wheel drive with extended-range battery will add an average of 119 km (73 miles) driving range within approximately 10 minutes of charging.

Mustang Mach-E all-wheel drive with extended-range battery and First Edition models will add an average of 107 km (66 miles) of charge within approximately 10 minutes. Both rear-wheel drive and all-wheel drive extended-range battery configurations will achieve a 10 per cent to 80 per cent charge in 45 minutes.

Mustang Mach-E also offers 1 Pedal Drive capability that helps return more kinetic energy to the battery, for greater efficiency. Acceleration and deceleration are controlled through pressing or lifting-off the accelerator pedal respectively – for the authentic all-electric driving experience. The brake pedal remains active for situations where greater braking power is required.

Seamlessly integrated technology
Mustang Mach-E uses advanced technologies to deliver the most comfortable and confidence-inspiring Ford ownership experience yet.

Next-generation SYNC debuts, enabling more than 80 vehicle settings to be customised – from cabin temperature and seat position to ambient lighting – for a highly personalised in-car experience. Machine learning helps better understand drivers’ habits over time, learning from each drivers’ routines to make the right navigation and communication suggestions at the right time, enabling drivers to concentrate on the road.

Advanced conversational speech recognition understands natural, everyday speech in 15 European languages to control everything from entertainment and navigation features to cabin environment and phone calls. To provide the best responses to commands and questions, the system complements on‑board intelligence with results from internet searches – enabled by the standard FordPass Connect modem.

“We’ve worked obsessively to make sure that owning a Mustang Mach-E is the most personal, most connected driving experience achievable,” said Jan Schroll, connectivity manager, Ford of Europe. “The next-generation SYNC is the smartest version yet and will continue to get smarter the longer you own your car. It is designed to know what you need – and when you need it – so you can just sit back and enjoy the drive.”

Apple CarPlay and Android Auto are both pre-installed at no extra cost and with cable-free connectivity. A 15.5-inch full HD touch display features a simplified interface to deliver information in an organised, easily digestible way, controlled using pinch, zoom and rotate touch controls, while the signature dial at the bottom of the screen makes for quick and tactile adjustment of the volume for music or conference calls. Connectivity is further enhanced with SYNC AppLink, with supported apps such as what3words, Waze and Webex delivering deeper integration between vehicle and smartphone. A wireless charging pad for smartphones also comes as standard.

Next-generation SYNC also boosts driver confidence with connected navigation. Real-time and predictive traffic information is provided by location specialists TomTom, while in-vehicle and in-cloud routing provided by Garmin ensures drivers are always offered the most efficient routes to their destination. Journeys can be pre-planned with itineraries pushed from the FordPass app to the car. Next-gen SYNC can also independently advise drivers where and when to charge during journeys, as well as providing access to real-time charging station availability and pricing.

Getting in and starting the vehicle is easy and effortless with Phone As A Key technology, 4 which also makes its Ford debut in Mustang Mach-E. Using Bluetooth, the vehicle can detect customers’ smartphones as they approach, unlocking the doors and allowing them to start driving without getting their phones out of their pockets or using a key fob.

A backup code can be entered into a keypad on the B-pillar to unlock the vehicle, and a separate code into the centre touchscreen to start and drive the vehicle, in the event a phone battery dies. Mustang Mach-E can also apply individual drivers preferred vehicle settings before they enter by identifying smartphones and keyfobs as they approach. Available hands-free tailgate technology also simplifies access, enabling the rear hatch to be open with a simple kicking motion under the rear bumper when arriving at the vehicle with arms full.

On the road, drivers can easily match their driving experience to their mood using selectable drive modes.Whisper, Active and Untamed modes are each designed to immerse the driver in the moment by altering what they see, hear and feel from behind the wheel.

Active mode balances the quiet serenity of an all-electric vehicle with fun-to-drive, thrilling Mustang performance, making it the perfect choice for the everyday drive. Soft blue lighting infuses the cabin while the dynamic cluster displays an EcoMode to help maximise energy efficiency.

When drivers really want to amp up the excitement they can switch to Untamed. This unleashes the full potential of the Mustang Mach-E; sharpening the steering, enhancing the throttle response and even giving the driver the feel of downshifting on deceleration. Matched to the performance is a boosted interior sound, sporty orange lighting, and dynamic sense lines on the driver display that reflect the acceleration and cornering forces being experienced.

Activating lighter steering controls, a gentler accelerator response and the quietest ambience inside the cockpit, Whisper mode is the most relaxing way to enjoy Mustang Mach-E. Whisper mode also optimises Brake Traction Control that helps maintain grip on wet and slippery surfaces, to make driving even less demanding.

“Mustang Mach-E gave us the opportunity to really tailor the driving experience and give the driver exactly what they want from their vehicle depending on how they feel that day. The vehicle becomes a companion that responds to you,” said Matthias Tonn, Mustang Mach-E chief programme engineer for Europe. “Individual changes between each Drive Mode are subtle, but the overall effect can transform the driving experience in Mustang, exactly when you want it to.”

An advanced suite of available driver assistance technologies also makes driving less demanding, helping drivers enjoy every journey to the fullest. Technologies include:
  • Intelligent Adaptive Cruise Control with Stop & Go and Lane Centring, which automatically maintains a comfortable distance from vehicles ahead and helps keep the vehicle centred in its lane. The system can bring the vehicle to a complete halt in stop-start traffic and automatically pull away again
  • Active Park Assist 2.0, which enables fully-automated manoeuvres into parallel and perpendicular parking spaces simply by holding down a button
  • Pre-Collision Assist with Auto Emergency Braking, which can detect pedestrians and cyclists in or near the road ahead, or who may cross the vehicle’s path, and can automatically apply the brakes if it detects a potential collision and the driver does not respond to warnings
  • Lane-Keeping System with Blind Spot Assist, which monitors the driver’s blind spot for vehicles approaching from behind, and can apply counter-steering to warn the driver and discourage a lane change manoeuvre if a potential collision is detected.
A new way to look at – and experience – Mustang
From the outside, the Mustang Mach-E is instantly recognisable as a Mustang with signature elements such as its long, powerful hood, rear-haunch design, aggressive headlights and trademark tri-bar taillamps.

Inside, Ford engineers and designers were able to create a vehicle that’s not only true to Mustang but also maximises SUV space for five passengers and luggage, supported by Ford’s new all-electric architecture that places batteries inside the underbody.

Load space behind the rear seats of 402 litres and behind the front seats of 1,420 litres is complemented by a front trunk storage unit made possible by the absence of a combustion engine under the bonnet. Providing an additional 81 litres of storage space the front trunk is also drainable, making it a convenient space to store wet or muddy sports clothing, hiking boots or beach gear after an adventure.

Throughout the interior, Mustang Mach-E represents a fusion of sleek, modern design and smart functionality. An available premium B&O Sound System includes speakers seamlessly integrated across the front, floating above the air vents like a sound bar – a feature that has already earned an iF DESIGN AWARD 2020. Traditional Mustang design cues like the double-cowl instrument panel also feature.

Even the available panorama fixed-glass roof has a secret: a special glass coating with infrared protection helps the interior stay cooler in the summer and warmer in the winter. In addition, an inner layer between the glass helps protect against ultraviolet rays.

To truly make Mustang Mach-E feel like their own from the very start, owners will be able to pre-configure their new vehicle ahead of delivery using the new Remote Vehicle Setup feature. Owners simply create a personalised profile to save their favourite settings and frequent locations such as their place of work or a supermarket, and – for added peace-of-mind – identify nearby charging stations.

Setup can be done online or using the FordPass app to customise vehicle settings such as daily departure times, preferred cabin comfort settings and battery charge levels, among other options. Mustang Mach-E drive modes also can be personalised.

The personalisation profile is stored in the cloud, so when the owner picks up the keys and first pairs their smartphone with their Mach-E, all settings are pushed to their vehicle – no more frustrating first-time setups, drivers can just get in and go. Future over-the-air updates will also allow for personalisation of radio presets prior to delivery.

“We are taking full advantage of connectivity. Our customers can now set up their car even before taking delivery. Through FordPass they can remotely programme their key destinations, choose their preferred drive mode and much more,” de Waard said.

Over-the-air updates can also continuously improve the car over its life without leaving home and without requiring owners to wait while a software update takes place.

Many updates can be completed in under two minutes and some installations will be virtually invisible to customers, who can select a regular time – such as the middle of the night – for updates while their car is parked. Nearly all Mach-E computer modules can be updated wirelessly, meaning Ford can deliver performance enhancements and entirely new features that might not exist when customers first take delivery of their vehicles.

Comprehensive charging ecosystem
Mustang Mach-E will be supported by an industry-leading ecosystem delivering seamless, integrated access to charging across Europe – for complete peace-of-mind on the move.

Customers placing an order this year and into 2021 will receive five years of free access to the FordPass Charging Network – one of the largest networks of public charging stations in Europe – that now includes more than 155,000 charge stations.

In partnership with NewMotion, Ford customers will be able to use the FordPass app to effortlessly locate, navigate to, pay for and monitor charging at locations across 21 countries – initiating and paying for services from a single account for a simplified ownership experience.

Mach-E customers will also receive one year of free access to the IONITY fast-charging network that has now established more than 300 charging stations en route to a targeted 400 by the end of this year. Ford is a founder member and shareholder in the IONITY consortium – delivering high-power charging stations along motorway routes and at key European locations.
\Rickard
Bilagor
mustang_mach-e_specs_201207.pdf
(325.8 KiB) Nerladdad 86 gånger
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
Nemesis_se
Legend
Inlägg: 1755
Blev medlem: tis maj 25, 2010 6:13 am
Namn: Peter Olesen
Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
Ort: Trollhättan
Medlemsnummer: 188

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av Nemesis_se »

Järnkaminen skrev:
lör dec 12, 2020 8:00 pm
Nyfiken fråga, hur kan priserna skilja så oerhört mellan Norge och Sverige?

Följdfrågan blir vad är det för kostnader att exportera en bil från Norge ;)?
Dom har väl ingen moms på rena el-bilar, det har vi
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs

Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 7065
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Kör: Ka -97 & -10, Transit -98 & -01, Puma -20, Taunus -66, Fiesta -77 & -16, Granada -84, Escort -84
Ort: Gyttorp
Medlemsnummer: 56

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av RickardEM »

En liten "hjulhälsning" från Mustang Mach-E. :)



\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10699
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av therealpinto »

Så, nu ska den ut på turné!

https://ford.se/nyheter/Mustang-Mach-E- ... -Tour/sida

Hoppas jag är hemma i stan och inte på sportlov den dagen den är i Skellefteå.

Det börjar dyka upp lite provkörningar i Europa nu, men är det någon som sett ett "riktigt" test/provkörning av någon etablerad, gärna svensk?

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 7065
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Kör: Ka -97 & -10, Transit -98 & -01, Puma -20, Taunus -66, Fiesta -77 & -16, Granada -84, Escort -84
Ort: Gyttorp
Medlemsnummer: 56

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av RickardEM »

therealpinto skrev:
tor feb 04, 2021 9:19 am
Så, nu ska den ut på turné!

https://ford.se/nyheter/Mustang-Mach-E- ... -Tour/sida

Hoppas jag är hemma i stan och inte på sportlov den dagen den är i Skellefteå.

Det börjar dyka upp lite provkörningar i Europa nu, men är det någon som sett ett "riktigt" test/provkörning av någon etablerad, gärna svensk?

Gustaf
Skoj! Tydligen så ska det dyka upp ett par bilar för journalister om någon vecka så det borde dyka upp lite svenska rapporter snart. :)
Bild
Nya Mustang Mach-E för första gången på svensk mark

På måndag drar Sverige-turnén Mustang Mach-E Electric Tour igång och det blir därmed första gången någonsin som svenska kunder ges möjlighet att uppleva Fords nya elbil på svensk mark. Turnén pågår fram till sista mars och kommer besöka 45 platser runt hela Sverige, från Ystad i söder till Umeå i norr.

Intresset kring Fords nya elbil Mustang Mach-E har varit enormt i Sverige. Sedan bilen offentliggjordes i Norge i slutet av 2019 har det strömmat in intresseanmälningar och frågor kring bilen, främst rörande när den blir tillgänglig för provkörning.

För att möta detta stora intresse och för att ge svenskarna en smak av Fords i särklass mest avancerade och elektrifierade personbil, arrangerar man nu en nästan två månader lång Sverigeturné vars syfte är att låta så många som möjligt uppleva bilen – givetvis under covid-19-säkra förhållanden.

Turnén kommer att besöka 45 platser i Sverige med start i Stockholm den 8 februari, närmare bestämt Hedin Bil i Akalla. Turné-stoppen sker hos Fords återförsäljare ute i landet dit man kan komma och se och, i vissa fall, provköra bilen. Fullgod information om turnéplan och aktuella stopp finns nedan.

Hos Ford Sverige är man hoppfull för en stor (och smitto-säker) uppslutning:
- Det känns otroligt kul att vi äntligen kan låta svenska kunder provköra nya Mustang Mach-E. Intresset har varit överväldigande där vi i princip varje dag får förfrågningar om att provköra bilen så det blir kul att nu kunna svara upp mot det. Vi hoppas att så många som möjligt tar tillfället i akt och testar bilen, och vi har vidtagit flera åtgärder för att göra provningarna så säkra som möjligt ur covid-19-synpunkt, säger Erik Lindham, informationschef på Ford Sverige.

Fords målsättning är att sälja 3 000 bilar under 2021, och bilen säljs i fyra versioner enligt nedan:

• RWD Standard Range 574 900 SEK upp till 440 km räckvidd
• RWD Long Range 649 900 SEK upp till 610 km räckvidd
• AWD Standard Range 644 900 SEK upp till 400 km räckvidd
• AWD Long Range 734 900 SEK upp till 540 km räckvidd

Bilar kommer börja levereras till svenska kunder under det andra kvartalet i år.
StadDatumPlats
Borås18 februariBorås Bil
Enköping22 februariBilgruppen Enköping
Eskilstuna17 februari, 19 marsHedin Bil Eskilstuna
Falun2 marsBilfocus Dalarna
Gävle12 marsBilkompaniet
Göteborg – Tagene9-10 februariHedin Bil Tagene
Göteborg – Eklanda11-12 februariHedin Bil Eklanda
Göteborg – Kungsbacka13-14 februariHedin Kungsbacka
Halmstad20-22 februariBilmånsson
Helsingborg23 februari Hedbergs Bil Helsingborg
Jönköping11 marsHolmgrens Bil
Kalmar5 marsRåberg Bil
Karlskrona4 marsRåberg Bil
Karlshamn3 marsCarltne Bil
Karlstad25 februariHelmia Bil
Kristianstad2 marsDahlqvists Bil Kristianstad
Köping23 februariLindqvist Bil
Linköping15-16 marsFordon Tornby
Ludvika1 marsClemens Bil AB
Luleå9 marsBilbolaget Nord
Malmö25 februari - 1 marsHedbergs Bil
Mora3 marsMora Bil & Traktor
Motala12 marsSkobes Bil
Norrtälje17 marsNorrtälje Bilcentral
Skellefteå10 marsLogart Bil Skellefteå
Skövde16 februariBrandt Bil
Stockholm – Akalla12 februari, 22-23 marsHedin Bil Akalla
Stockholm – Segeltorp14-15 februari, 25-26 marsHedin Bil Segeltorp
Stockholm – Nacka16 februariHedin Bil Nacka
Stockholm – Haninge18 februariLagerstedts Bil Haninge
Stockholm – Danderyd27-28 februari, 18-19 marsHedin Bil Danderyd
Sundsvall11 marsBilbolaget
Södertälje13 februari, 18 marsHedin Bil Södertälje
Umeå7-8 marsCarstedts Bil
Uppsala15-16 marsModins Bil
Varberg19 februariVarberg Bil-Depå
Visby22-23 marsLundins bil Visby
Vänersborg15 februariBrandt Bil
Värnamo10 marsBilmånsson
Västerås19 februariHedin Bil Västerås
Växjö9 marsDahlqvist Bil
Ystad24 februariLundgrens Bil Ystad
Örebro24 februariHolmgrens Bil
Örnsköldsvik5-6 marsCarstedts Bil
Östersund4 marsBilbolaget Nord
\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10699
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av therealpinto »

Mach E-forumet ger en del intressant input nu när bilarna börjar levereras i USA.

I Sverige känns det som laddinfrastrukturen ännu är en begränsning jämfört med Tesla, tyvärr.

Jag hade missat första svenskreggade bilen, CBM25N.

Eftersom dragvikter är av vikt - haha - för mig noterar jag att den ändå har potential om Ford skulle lyfta den larviga 750-kilosgränsen.

1610 kg totalvikt på utökat B skulle göra den användbar för mig. Som den är nu får jag väl trösta mig med att jag skulle kunna dra biltrailern lastad med 148 kg...

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10699
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av therealpinto »

Provkörning bokad 10 mars...

:-)

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Inlägg: 5455
Blev medlem: fre sep 14, 2007 7:54 pm
Namn: David W
Kör: Mondeo FF -09
Focus RS Edition -18
Kuga PHEV -22
Ort: Norrtälje
Medlemsnummer: 17

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av davve d »

therealpinto skrev:
mån feb 15, 2021 11:45 am
Provkörning bokad 10 mars...

:-)

Gustaf
Då blir du före mig, jag får vänta till 17e :)
FORD CLUB SWEDEN - Kassör - Medlemsansvarig - MHRF-Besiktningsman - Moderator

Ford Focus RS Edition 2018

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10699
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av therealpinto »

Jag lovar att rapportera hur det går.

Det är "spännande" att läsa på Mach-E forum, ganska mycket teething issues i USA nu, så man får hoppas att sakerna löses ut tills det blir leveranser i Europa.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10699
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Mustang Mach E 2020

Inlägg av therealpinto »

Sådärja, provkört och klart.

Det blev väl en tur på cirka en halvtimme, lite blandad körning i stad, landsväg och motorväg. Jag körde mest i enpedalsläget, lite intressant i början men jag tyckte det gick rätt fort att välja sig vid det. Känslan i ratten var jag inte riktigt 100% överens med men jag provade inte med filhållningsassistenten urkopplad, jag brukar inte riktigt gilla hur den sliter i ratten just innan jag tycker det är lagom att korrigera.

Som vanligt rullar demobilar på dubbfria vinterdäck, så den är ju tyst, speciellt när man kommit upp i fart. Vid krypkörning låter det nog lite mer än jag trodde, jag vet inte om det är pedestrian alert som slår igenom eller om det är transmissionsljud.

Känslan i kupén tycker jag är bra, kanske lite mer premium i vissa detaljer än mina tidigare Fordar men skillnaden är inte så stor och det finns prylar som verkligen känns "Ford" också - jag brukar beskriva det som att det känns lite som det kan gå sönder (men det gör inte det). Till skillnad från till exempel Audi då - känslan är att det håller för evigt (men det gör det inte...).

Jag gjorde lite hyfsade accelerationer (i läge "Active") och det knuffar på bra, speciellt när man tänker att det ändå är en bruks-SUV - men det är ju inte någon rymdraket.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Skriv svar