PATS kod 11 blinkar, behöver hjälp..

Allt om Fords modeller Transit & Tourneo.
TransitSportvan
Nybörjare
Namn: Agge V
Kör: Ford Transit Sportvan 2,2 TDCi

PATS kod 11 blinkar, behöver hjälp..

Inläggav TransitSportvan » tor apr 23, 2020 12:46 pm

20200420_203415.jpg
De här koderna kommer upp nu men hittar inte vad de betyder.
Hej.
Parkerade firmabilen hemma o allt funkade fint, när jag senare samma dag ska flytta på bilen gör startmotorn bara ett litet ryck och jag tar för givet att det e för dåligt med ström o sätter på laddare över natten. Vägrar på samma sätt nästa dag o jag börjar kollla säkringar, slipa jordpunkter ifall det va dålig kontakt nånstans, kollat flera boxar både i motorrum och inne i instrumentpanelen o alla kontakter ser fina ut, PATS kod 11 vill inte sluta blinka, har bytt till en annan transciever från en likadan på skroten utan resultat, har mätt och har ström fram till transciever. Får dtc kod B10D7:87-0A från BCMii modulen endast tidigare men efter att ha köpt en ny felkodsläsare speciellt för forscan med en brytare som tror jag växlar mellan ms can/hs can vilket inte jag förstår vad det betyder mer än att jag kommer åt ytterligare felsökningsinstrument om jag inte e ute och cyklar? Det kom iallafall upp i forscan att den nya läsaren hade betydligt mer av nåt och jag kunde välja att aktivera full kapacitet typ, minns inte exakt. Fann flera ytterligare koder från IPC och ACM modul efter detta, finner ointe vad alla dessa nya koder betyder, kanske att nån betydde nåt med tändspolen/tändstift, men detta är en diesel?Nån som kan hjälpa mig lösa felet, har varit sjukskriven en tid o grejat lite till och från men nu ska jag snart börja jobba igen o måste få fart på bilen. Nu har jag iaf fixat extended licence till forscan, kan jag göra nåt i forscan för att få släckt PATS lampan nu med full tillgång? Har 2 st kodade blå nycklar som låser upp o låser finfint men inte start. Dörrlåset har jag smörjt o smörjt men lyckades till slut låsa med hjälp av dörrlås men öppna igen det va tji och hade vid tillfället bytt transciever till den jag köpt på skroten utan att kolla om man skulle göra det på nåt visst vis vilket resulterade i att larmet går och fjärrfunktionen försvunnen på båda nycklarna, fick slita av polen på batteri och blev halvdöv på kuppen. Har dock fått ordning på nycklarna igen efter detta så fjärr funkar. Har för mig att jag såg nåt om att ohm-mäta i kontakten vid transcievern nånstans vet någon hur det ska gå till? Supertacksam för all hjälp ! Bilen ifråga är en Transit TDCi 2,2L-2011 140hk med reg nr. OTK482
Vänligen TransitSportsVan