Generatorn som ger upp ?

Allt om Fords modeller Transit & Tourneo.
connectmyford
Nybörjare
Namn: Branis
Kör: 2014 Ford Transit Connect 1.6 TDCI

Generatorn som ger upp ?

Inlägg av connectmyford »

Är det generatorn som håller på att ge upp ?
Ljudet hörs inte när man har den på tomgång men när man gasar då kommer det.
Finns två videoklipp länkade

OBS OBS OBS!!!, Stor skillnad i volymen på första och andra klippet, sänk dina högtalare/Volymen innan du kollar på andra klippet.

1.https://drive.google.com/file/d/1akiNXd ... p=sharing
2. https://drive.google.com/file/d/19spNw ... sp=sharing

Tags:

Användarvisningsbild
Mathias-D
Legend
Namn: Mathias Dahlström
Kör: Ford Capri 3.0 -78 Essex , Ford Capri 2.0 -81 Zetec
Medlemsnummer: 313

Re: Generatorn som ger upp ?

Inlägg av Mathias-D »

Du känner ingen skillnad i ork/ kraft i bilen? Minns inte hur dessa beter sig vid tryckläckage. Låter nästan som trasig tryckslang eller turbo. Du kan hänga av multiremmen och kolla om det blir tyst annars.

connectmyford
Nybörjare
Namn: Branis
Kör: 2014 Ford Transit Connect 1.6 TDCI

Re: Generatorn som ger upp ?

Inlägg av connectmyford »

Catling skrev:
tis dec 22, 2020 5:03 pm
Du känner ingen skillnad i ork/ kraft i bilen? Minns inte hur dessa beter sig vid tryckläckage. Låter nästan som trasig tryckslang eller turbo. Du kan hänga av multiremmen och kolla om det blir tyst annars.
Den drar bra tycker jag och turbon kommer igång runt 4000 RPM, den pyser därefter .. max hastighet som jag har uppnått är 150kmh, bara för att se hur fort den orkar men där tar det stopp också, känns som att det finns en spärr. (jag kör inte mer än 120kmh)
Varför jag tror att det är generatorn är för att belysningen inne i bilen, både läslampan och inne i lastutrymmet så finns en lampa som blinka lite svagt,när bilen är igång, alltså ingen stor blink blink utan väldigt minimalt och sen så när dieselvärmaren går igång då märker man.
Jag får kolla upp vart multiremmen sitter, det är något som man kan hänga av och på igen eller, ganska lätt ?

Hursomhelst, körde också på ett rådjur idag så tur har man just nu. Letar efter nån mekaniker vart som helst i Skåne för att undersöka bilen samt vart man kan köpa en stötfångare, i krocken med rådjuret så gick plast delen i mitten sönder där registrering skylten sitter och extraljusen klarade sig med lite böj här och där.

Rekommendationer ?

Skriv svar