Sida 3 av 3

Postat: sön jul 30, 2006 9:11 pm
av Mika
Andreas skrev:003 är en bra pump, säljs som Grupp A av många handlare och ger 185l/tim vid 3,0bar. Finns visserligen en boschpump som är något bättre (specad för högre tryck) men funkar din behöver du inte byta.
OK, låter bra.

Har beställt bensinfilter och försökt rengöra pumpen så gått det går. Nu är bränsletrycksmätaren inkopplad också så snart vet jag om det är pumpen, smutsen eller vad det nu kan vara som strular.

Postat: tis aug 01, 2006 9:06 pm
av Mika
OK, jag har lyckats döda pumpen i mina försök att rengöra den. Vet inte om det fastnat skit i den eller nåt. Den pumpar inte längre klickar bara till i den då man ger den ström.

En här på forumet har en Bosch 007 till salu, är den bättre eller sämre än min Bosch 003??

Nu funkar bilen!

Postat: fre aug 04, 2006 8:05 pm
av Mika
Såja, bränslepump är bytt, likaså filter. Spridarna lämande jag in på tvätt och flödestest när jag ändå höll på. Så nu funkar bilen som den ska, det var alltså bensinpumpen som tröttnat på sin tillvaro.

Postat: lör aug 05, 2006 8:34 am
av cossiehenke
Mika skrev:Såja, bränslepump är bytt, likaså filter. Spridarna lämande jag in på tvätt och flödestest när jag ändå höll på. Så nu funkar bilen som den ska, det var alltså bensinpumpen som tröttnat på sin tillvaro.
Kanon!
Ut o gasa igen!

/ Henke

Postat: lör aug 05, 2006 10:57 am
av Andreas
Hittar ingen info om 254.007 då den inte längre tillverkas, ingen direktersättare till den heller så kunde inte få fram data den vägen. Eller har din ett annat nummer?

Postat: lör aug 05, 2006 4:29 pm
av Mika
cossiehenke skrev:Kanon!
Ut o gasa igen!

/ Henke
Japp! Men jag tar det nog lite lugnt så inget dumt händer, funderar på att sälja den.....

Postat: lör aug 05, 2006 4:31 pm
av Mika
Andreas skrev:Hittar ingen info om 254.007 då den inte längre tillverkas, ingen direktersättare till den heller så kunde inte få fram data den vägen. Eller har din ett annat nummer?
Det var visst ingen 007 utan en 005 jag köpte. Finns det någon logik i art nr hos Bosch? Typ så att en 005 vet man att den flödar mer än en 003 för att det är ett högre nummer? Eller sätter dem bara nummer på pumparna lite på måfå?

Postat: mån aug 07, 2006 1:33 am
av reik
Har fått samma problem på min, ska nu genast kolla trycket och pumpen. Vad köpte du för elektrisk mätare? Bild, pris, inköpsställe så vore jag GRYMMT tacksam.

Postat: mån aug 07, 2006 1:57 pm
av Mika
reik skrev:Har fått samma problem på min, ska nu genast kolla trycket och pumpen. Vad köpte du för elektrisk mätare? Bild, pris, inköpsställe så vore jag GRYMMT tacksam.
Köpte en Vivid mätare av en kille på Evoforumet. Annars kan du ta vilken elektrisk olejtrycksmätare som helst. Finns på Micro, Mekonomen mfl. Såg att någon här på forumet köpt en oljetrycksmätare på realcar och använder som bränsletrycksmätare. Lycka till!

Postat: mån aug 07, 2006 3:26 pm
av skånsk ondska
Jag ligger med på samma plan..Reik. rapportera hur de går :)