cosworth rwd tändproblem!
-
Lantzen
- Erfaren
- Namn: Daniel Lantz
- Kör: 240 turbo
- Kontakt:
cosworth rwd tändproblem!
Tjena får bara gnista på ett stift på min sierra cosworth bara gnista på 1:ans cylinder.
Har kollat inställningarna för fördelare bytt rotor, lock , tändkablar, vevaxel givare, hallgivare och tändspole blir fan inte klok!
Någon som har något bra förslag!?
Svar önskas snarast!
Mvh Danne
Har kollat inställningarna för fördelare bytt rotor, lock , tändkablar, vevaxel givare, hallgivare och tändspole blir fan inte klok!
Någon som har något bra förslag!?
Svar önskas snarast!
Mvh Danne
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
skulle oxo gissa på det Martin N skriver... du har inte blivit av med taggarna på vevaxlen va?
ibland kan olika eftermarknadsprylar passa dåligt ihop har jag märkt tex ett fördelarlock och rotor av olika märken... funkade dåligt för mig då vet jag
ibland kan olika eftermarknadsprylar passa dåligt ihop har jag märkt tex ett fördelarlock och rotor av olika märken... funkade dåligt för mig då vet jag
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
-
fräzy
-
superspeed
- Veteran
- Namn: Martin Persson
- Kör: sierra cossie,,mazda 323 turbo,,saab 9-5 som blev en engångsgrill
-
fräzy
-
fräzy
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
Är väl en rwd han har och då faller din ide.granadadr skrev:nää,, man kan skifta den med knacksensorn, vet några som gjort detta,, även jag i unga dar,, men bytte bara å vipps den gick som en dröm,, de ser lite olika ut om man vet hur dem ska vara,, men de har samma färg, SVART
- Namn: Martin Persson
- Kör: sierra cossie,,mazda 323 turbo,,saab 9-5 som blev en engångsgrill
ber om ursäkt det var knacksenorn jag menade men det föll ju ändå.
ett problem jag har haft på min var att jag körde med starhjälp och då brann matar kabeln till ecu,,, då startade den inte efter det:)
det låter ju som ett bränsle relaterat fel, vad händer när ni kör den på startmotorn, tänder den eller poffar till ens, går bränslepumpen,blir stiften blöt, har den komp,
är motorn korrekt nollad?
det sist nämda hände en kompis till mig, han köpte en topp utan kammar, köpte kammar
och kamdrev från kent kams och plockade ihop, motorn nollades sedan som vanligt
men det visade sig att man inte kunde gå efter markeringarna på kamdreven, för dom
stämmde inte med pilarna på orginaldreven.
det visste ju tyvär inte han så den motorn snurrade många varv på startmotorn innan
felet hittades, som tur va så klarade sig ventiler och annat.
men den motor poffade och baktände som h-vete sen hördes det på gången att det var dålig komp.
ett problem jag har haft på min var att jag körde med starhjälp och då brann matar kabeln till ecu,,, då startade den inte efter det:)
det låter ju som ett bränsle relaterat fel, vad händer när ni kör den på startmotorn, tänder den eller poffar till ens, går bränslepumpen,blir stiften blöt, har den komp,
är motorn korrekt nollad?
det sist nämda hände en kompis till mig, han köpte en topp utan kammar, köpte kammar
och kamdrev från kent kams och plockade ihop, motorn nollades sedan som vanligt
men det visade sig att man inte kunde gå efter markeringarna på kamdreven, för dom
stämmde inte med pilarna på orginaldreven.
det visste ju tyvär inte han så den motorn snurrade många varv på startmotorn innan
felet hittades, som tur va så klarade sig ventiler och annat.
men den motor poffade och baktände som h-vete sen hördes det på gången att det var dålig komp.
Stort Tack till Rimbo Martin och
Cossiecenter
Cossiecenter
- JohanE
- Veteran
- Namn: Johan
- Kör: Cosworth RWD
Superspeed:
inte omöjligt, vi har dragit han så pass mkt på starten så starthjälp har behövts ofta.
den tänder till och poffar lite, men inget mer än det. soppa finns det, pumpen låter och matar soppa, rätt soppa tryck har vi också, 3-3,5. stiften blir blöta och den har komp. motorn är nollad ja.
Martin N:
Krocksensorn har vi också tänkt på, så vi kopplade förbi den utan någon förändring
inte omöjligt, vi har dragit han så pass mkt på starten så starthjälp har behövts ofta.
den tänder till och poffar lite, men inget mer än det. soppa finns det, pumpen låter och matar soppa, rätt soppa tryck har vi också, 3-3,5. stiften blir blöta och den har komp. motorn är nollad ja.
Martin N:
Krocksensorn har vi också tänkt på, så vi kopplade förbi den utan någon förändring
Sierra cosworth RWD, 425rwhp / 483 rwnm
-
andreas88
-
fräzy
Kolla kontakten i fördelaren! Vi hade vänt den fel och då fick den bara gnista på ettan!andreas88 skrev:jag har samma problem som Lantzen. jag får också bara gnista på 1:ans. det enda som jag inte har bytt än är tändmodul och vevaxelgivare vet inte om de kan vara nån av dom som klabbar?
Mvh Fredrik