start problem cossie
-
_shibby
- Erfaren
- Namn: Jonas Stork
- Kör: Ford Sierra cosworth 4*4
start problem cossie
Tjena nu har ju något riktigt saftigt att bita i till er,
flickvännen tvättade bilen i helgen med svamp och vatten slang hon tvättade inte motorummet, sen när hon skulle starta bilen efteråt gick den inte igång,
fan tänkte jag, och började felsöka lite lätt med dom vanligaste sakerna.
jag kollade tändstiften och dom var helt svarta /sotiga med lite fukt på,
beställde nya sånna bilen hoppade igång direkt men jag är tvungen att hålla den på 1500rpm för att den ska gå någelunda ger man gas så låter den som en saab V4 och blöddrar som fan,. plockade isär fördelar lock tändkablar och rotor smörjde alla kablage osv, ingen skillnad
,
blev arg som fan ett tag och svor skrek och hade mig, synd att tjejen fick bli syndabock, Efteråt ringde jag en bekant som dök förbi och vi började kika över samma fel som jag kollat redan, kan tillägga att det var rejält fuktigt i cylindrarna alla fyra samt att alla stift var sotiga. han sa åt mig att plocka bort plusskabeln till soppa pumpen och kör den tom på soppa sagt och gjort den hoppa de igång direkt och gick i 30 sec utan några blöddringar eller dyl på 900 rpm, när pluss åkte på så dog den direkt,. så nånting med soppan/ boxen måste det vara, har ni några förslag?
info om bilen¨,
bosch 044 pump med separat dragna +,- kablar från batteri med relä i bagagelucka,
750cc spridare
10mm ledningar (invändigt)
samt btr med mätare den visar 3 bar utan att motor är igång och 2,5 bar igång. ( ej belastad)
mappad hos turbocenter i maj,
flickvännen tvättade bilen i helgen med svamp och vatten slang hon tvättade inte motorummet, sen när hon skulle starta bilen efteråt gick den inte igång,
fan tänkte jag, och började felsöka lite lätt med dom vanligaste sakerna.
jag kollade tändstiften och dom var helt svarta /sotiga med lite fukt på,
beställde nya sånna bilen hoppade igång direkt men jag är tvungen att hålla den på 1500rpm för att den ska gå någelunda ger man gas så låter den som en saab V4 och blöddrar som fan,. plockade isär fördelar lock tändkablar och rotor smörjde alla kablage osv, ingen skillnad
blev arg som fan ett tag och svor skrek och hade mig, synd att tjejen fick bli syndabock, Efteråt ringde jag en bekant som dök förbi och vi började kika över samma fel som jag kollat redan, kan tillägga att det var rejält fuktigt i cylindrarna alla fyra samt att alla stift var sotiga. han sa åt mig att plocka bort plusskabeln till soppa pumpen och kör den tom på soppa sagt och gjort den hoppa de igång direkt och gick i 30 sec utan några blöddringar eller dyl på 900 rpm, när pluss åkte på så dog den direkt,. så nånting med soppan/ boxen måste det vara, har ni några förslag?
info om bilen¨,
bosch 044 pump med separat dragna +,- kablar från batteri med relä i bagagelucka,
750cc spridare
10mm ledningar (invändigt)
samt btr med mätare den visar 3 bar utan att motor är igång och 2,5 bar igång. ( ej belastad)
mappad hos turbocenter i maj,
- need 4 speed
- Legend
- Namn: Juha Mäki
- Kör: Sierra Cosworth-91/ P100 2,9t snart med "The Mighty Barra"
- Medlemsnummer: 14
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Skulle nog ha särat på typ ALLA kontakter, sprayat kontaktspray eller fukturdragande medel, haft kontakterna ur under 1 natt eller 2 sen kopplat ihop och prövat..
Du har nog fått in fukt nånstans där det inte ska vara helt enkelt..
Mvh Jonas
Du har nog fått in fukt nånstans där det inte ska vara helt enkelt..
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"