Hjullagerhus 4x4 Sierra

Allt om Fords Cosworth-modeller.
Mcfly
Erfaren
Namn: Markus Johansson
Kör: Ford Sierra CLX 2,0i DOCH 4x4 -90

Hjullagerhus 4x4 Sierra

Inlägg av Mcfly »

Tjena forumet! Har kört lite för länge med ett skuret hjullager på min sierra (Bilen är en Ford Sierra CLX 2,0i DOHC 4x4) så hjullagret har ju dragit runt hjullagerhuset och slipat ner det så jag skulle behöva få tag på ett nytt, nu har bilen stått på verkstad i över 1 månad för att bilbolaget får hem rätt kartonger med fel innehåll ifrån Tyskland (Får Cosworth delar till en vanlig sierra, dom sitter med 6 bultar medans vanliga sierran med 4 bultar), så min fråga är om en bakhjulsdriven sierra har samma hjullagerhus som 4x4:en och i sånna fall om någon har ett liggandes, det är vänster bak, bilen är utan ABS och har trummor.

Tags:

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Som jag fått fram det till är det iaf precis samma hjullager bak till denna med eller utan 4x4 som då bör tyda att dess lagerhus är identiska. Knepigt fanns det inte ett enda begagnat lagerhus bland skrotsajterna.

Kolla eventuellt med på ebay om detta kan finnas där.

sagiz
Veteran
Namn: Agron Gashi (agge)
Kör: Ford Sierra 2.0i & Sierra Cosworth 4x4

Inlägg av sagiz »

Tjena!

Har du fixat det ? Kan annars köpa en på skroten och skicka de till dig om du är intresserad? Skicka PM till mig isåfall.

Mvh Agge

Skriv svar