Byte topplockspackning!

Allt om Fords Cosworth-modeller.
Harvey
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: mån sep 14, 2015 8:07 pm
Namn: Jacob Harvey
Kör: Ford sierra cosworth
Ort: Trollhättan

Byte topplockspackning!

Inlägg av Harvey »

Hej! Ska byta toppackning, toppen är planad en gång! Min fråga är tjockare packning? Har 470hk så antar att grupp-a packning är det som gäller? :)

Mvh Jacob

Användarvisningsbild
Löörsa
Legend
Inlägg: 1480
Blev medlem: ons aug 13, 2003 10:00 am
Namn: Lars H
Kör: Capri 3000GTXLR -72
Ort: karlstad
Medlemsnummer: 367

Inlägg av Löörsa »

Planad 1gång av dig???? Mät toppen och se hur många som har planat den innan dig, spelar ingen roll om du har si eller så många hästar under huven, vad har du för kolvar och kammar är ju hög intressant. Annars får du bygga en dummy med modellera och mäta vad du har för spel i mellan ventil och kolv för att se hur vida det går fritt.
A Iot has changed the last 20 years but Escort RS Cosworth is still a legend.

WitchCraft - Vi styr och ställer!

Harvey
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: mån sep 14, 2015 8:07 pm
Namn: Jacob Harvey
Kör: Ford sierra cosworth
Ort: Trollhättan

Inlägg av Harvey »

Löörsa skrev:Planad 1gång av dig???? Mät toppen och se hur många som har planat den innan dig, spelar ingen roll om du har si eller så många hästar under huven, vad har du för kolvar och kammar är ju hög intressant. Annars får du bygga en dummy med modellera och mäta vad du har för spel i mellan ventil och kolv för att se hur vida det går fritt.
Nej den är inte planad av mig! Finns kvitto med till bilen att tg racing har gjort detta! Anledningen till att jag skrev ut hur mycket hk jag har är för jag vill ha en packning som håller! Är ny på Ford! Hat bara kört Audi innan!!

mrnenad
Veteran
Inlägg: 753
Blev medlem: lör nov 01, 2008 12:15 pm
Namn: Nenad Damevski Ringdahl
Kör: Sierra Cosworth 4x4 -92
Ort: Staffanstorp

Inlägg av mrnenad »

Ja grupp A eller wrc packning och arp pinnbultar
Bygger vidare

Användarvisningsbild
RaZoR
Veteran
Inlägg: 219
Blev medlem: ons sep 10, 2003 2:53 pm
Namn: Jens Dahlman
Kör: Final Cossie
Ort: Jeppis/Finland

Inlägg av RaZoR »

En grupp A packning fungerar utan problem, finns även stålpackningar som kostar samma men dessa har haft en tendens att läcka lite olja. Iallafall dom äldre packningarna var det viktigt med att man limmade. Ifall arp pinnbultar används så var extra noga med att det ej dras för mycket moment på dessa för då finns det risk att blocket spricker. Standard bultar eller victor reintz pinnbultar är vad andra rekommenderar för att vara på säkra sidan.
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk!"
------=====<<<<<Flat Out, Flat Broke>>>>>=====------
Turbo Information - www.TurbochargerSpecs.Blogspot.com

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Inlägg: 6468
Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Ort: Växjö
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

SK Racing skrev:Sen det uppenbara, torra, rena och plana ytor, samt rensade gängor så inget trögar o då ger felaktigt moment.
Kunde inte sagt det bättre själv. Än nog många som bara kastar ihop maskinerna snabbt utan att tänka på sånt här.

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ Ford Sierra RS Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

Skriv svar