ST200 bromsar

Allt om Fords modeller Probe & Cougar.
Användarvisningsbild
vr00mfondel
Veteran
Namn: Jimmy Söderstjerna
Kör: Mustang
Medlemsnummer: 60

ST200 bromsar

Inlägg av vr00mfondel »

Nu inför sommaren börjar det bli dags att tänka på vad som ska göras på Cougarn innan sommaren är här.

Något som måste fixas innan den stackars bilen kommer ut på bana är bromsar modell kraftigare...

Min första fråga, som jag är tveksam till att någon kommer kunna svara rakt upp och ner på (men som jag blir imponerad om någon kan) är:

Passar Mondeo ST200 bromsar på Cougarn? Och hur mycket och vilka delar behöver bytas?

Min andra, och kanske lite mer generella fråga är; Är ST200 bromsarna värda att satsa på? Pallar de med ett par varv på bana eller är det lika bra att satsa på fetare grejor direkt? Även då skulle det vara bra att veta om Mondeo grejor går att sätta på Cougar, eftersom utbudet delar till Mondeo är sjukt mycket större.
//Jimmy

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

En svaghet på ST200orna är just bromsarna! ST200an har inte större skivor än Cougar V6 eller Mondeo Mk2 V6. Same shit. Alltså, ja dom passar rakt på. Det är samma ok, samma klossar, samma skivor.
Jag kör Blackdiamond. Inte G12 serien, utan nån förstärkt variant som funkar mycket bra både till brukskörning och hårdare körning (gata) vet inte hur dom klarar bana. Hade satsat på G12 serien isåfall.
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"

Användarvisningsbild
Ussi
Veteran
Namn: Örs F
Kör: Mustang GT & MondeoST200