Probe Lx gen 1

Allt om Fords modeller Probe & Cougar.
Användarvisningsbild
nexis
Veteran
Namn: Ninni Strömberg
Kör: alldeles för fort

Probe Lx gen 1

Inlägg av nexis »

någon som vet om denna någonsin såldes i sverige.
Hade velat få tag på stolarna och baksäte i grått skinn från denna modell...
Peugeot 205 Gti Dimma "Lillan"
Ford Focus "Cupen"

Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Vad jag vet så såldes endast GT i Sverige. Finns säkert några import.

GT'n gick att få med skinninredning som tillval
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

Fast jag har aldrig sett GT:n med skinn i sverige :-(
Ford Focus "Cupen"

Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Nä det är inte det vanligaste.
Se om du inte kan hitta en i tyskland. Fsat jag tror det blir billigare att klä om dom befintliga.
/Keller

Ford P100 -90 "Pickis"

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

vet tyvärr ingen som är duktig på att klä om som verkligen gör det jobb dom utlovar. Lämnade min stylingbil till en kille för ca. 1.5 år sedan som skulle klä om den invändigt.. Har inte hänt mycket sedan dess utom att den är nerplockad :-(
och tyska är jag värdelös på så att försöka hitta inredningen i tyskland kan jag också lägga ner..
Ford Focus "Cupen"

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Finns en hel del Probe prylar i Tyskland där den är betydligt vanligare förekommande. Kola tex här: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Top 'n' trim i Helsingborg är grymt duktigt!

Tydligen har min förarstol varit inne för lagning (i STn) men det går fan inte att se.
/Keller

Ford P100 -90 "Pickis"

Peter H
Legend
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Sadelmakare och gärna sådan med inrikning på bilklädslar som finns lite varstans i landet kan med göra underverk.

Gällande den tyska marknaden går det rätt hyfsatt med engelska då även för egen del är helrudis på det språket men har även handlat en hel del i det södra landet. :)

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

Tusen tack för länken. Har inte alls tänkt på att det kan finnas delar till proben där.. Hittade massor med godis *drool* så sambon får nog gömma allt vad bankdosor och betalkort heter annars är jag snart pank :Odd:
Hittade skinnstolar och säte men det var tyvärr i svart.. Jag funderade på den grå skinninredningen för annars får jag ju klä om resten av bilen också. Har ingen lust att påbörja ännu ett sådant projekt just nu har som sagt ett sådant projekt igång redan..
Jo jag vet att det finns många duktiga och hade jag bara vetat på ett ungefär hur man skulle göra så hade jag nog löst det själv. Tillverkar redan selar, halsband och allt möjligt av läder till djuren.. Oh har symiskiner och allt sådant som behövs. Men det verkar hyffsat svårt att klä om bilstolar...
Ford Focus "Cupen"

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Ebay is your best friend ;)
/Keller

Ford P100 -90 "Pickis"

Peter H
Legend
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Ja det är faktist nära på en ny värld som överhuvudtaget med nätverket och då speciellt i bilsammanhang just e-bay.

Sedan med just jänkare av dom flesta modeller har länge varit populära i just tyskland mycket vad jag fått det berättas av tyskar, därför att amerikanska armén i många år låtit sina europabaserade sodater endera tagit med sina bilar. eller köpt dessa billigare under dess tjänstgöringar i europa och sedan sålt dessa innan hemfärd.

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

Peter H skrev:Ja det är faktist nära på en ny värld som överhuvudtaget med nätverket och då speciellt i bilsammanhang just e-bay.

Sedan med just jänkare av dom flesta modeller har länge varit populära i just tyskland mycket vad jag fått det berättas av tyskar, därför att amerikanska armén i många år låtit sina europabaserade sodater endera tagit med sina bilar. eller köpt dessa billigare under dess tjänstgöringar i europa och sedan sålt dessa innan hemfärd.
Jaha där ser man... slutresultatet av att börja leta delar på ebay var att jag beställde hem ny larmdosa till chryslern.. den blev stulen i höstas och har inte vetat vad jag ska göra med bilen nu hittade jag ny dosa på ebay som man kan koda in själv.. har dessutom fått tips om hur jag ska göra för att koda in den själv :-D
Ford Focus "Cupen"

Peter H
Legend
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Alltid kul med så smidiga lösningar som möjligt ju,,, :-)

Skriv svar