Kostillskott & Träning

En avdelning avsatt till Off Topic diskussioner och vardagliga frågor. Här kan du diskutera "allt mellan himmel & jord". Men var snäll och håll det på en rimlig nivå och inom Ford Club Swedens regler och ramar. PS. Poster i detta forum räknas ej. DS.
Mr 19"
Legend
Inlägg: 1294
Blev medlem: mån mar 15, 2004 11:00 am
Namn: Johnny Lehti
Kör: Sierra Cosworth
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr 19" »

Man blir lätt "överstark" i framsida axlar, och därför framåtroterad i axelleden. Då får man hållning som en Gorilla till slut. Vanligt byggarfenomen! Tänk på att ha lite svank i ryggen i alla bröstövningar så att skulderbladen hela tiden pressas ner i bänken eller ryggstödet. Detta gäller även ryggövningarna. Bak med axlarna innan man böjer armarna i dragövningar.

Mr cossy

Inlägg av Mr cossy »

Jag dricker StarNutriotion's Diet pro och käkar Lose it..
Försöker träna 4ggr i veckan. + promenader med hunden..

Måndag: Rygg,mage,axlar
Tisdag: Bröst,armar
Onsdag: vila
Torsdag:Rygg,mage
Fredag: Bröst,armar

Ben tränar jag inte nu då jag har trasigt knä som aldrig blir bra..

Har inte maxat i bänk då jag inte har kört så mycket i det förräns nu det sista..
Har en vänlig jobbarkompis som vart tyngdlyftare som lär mig lite knep så man lär sig lyfta rätt för att få så optimal träning som möjligt..
Brukar köra på 70kilo 3x10..
Får väl testa nån dag då det känns bra å se va man tar..

/Erik

Mr 19"
Legend
Inlägg: 1294
Blev medlem: mån mar 15, 2004 11:00 am
Namn: Johnny Lehti
Kör: Sierra Cosworth
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr 19" »

Försök att träna ditt knä ändå, Bäckis! Gör rörelser i det området som inte gör för ont. Korta ner rörelserna bara.No pain, no gain!

Sandman

Inlägg av Sandman »

Någon som kan säga om detta är en urusel idé jag fått höra eller tvärt om kan fungera:

Pyruvat före träningen eller bara som vanligt se till att man har kolhydrater att bränna? TeX Wheyprotein efter träningen för att bygga upp? Finns ju risk att det är rent trams.
Har inte testat någon av de här produkterna tidigare, kul om någon har lite input.

Har tidigare bara kört med gott om kolhydrater före i kost, och käkat något med protein efteråt, TeX ägg. Dock innehåller ju 1-2 ägg bara en liten del av vad jag egentligen behöver.

Mr cossy

Inlägg av Mr cossy »

Johnny:

Opererade minisken för 5månader sedan men operationen blev inte bra så jag väntar på provsvaren från röntgen å hoppas på en operation till..
Vill inte träna knät då jag inte vill förvärra den jobbiga värken än va den redan är..
Har ont hela tiden och inte bara i vissa lägen.. är ungefär som en fruktansvärt jobbig växtvärk som aldrig ger sig..
Hoppas kunna komma igång snart igen så benen kommer ikapp :)

/Erik

Mr 19"
Legend
Inlägg: 1294
Blev medlem: mån mar 15, 2004 11:00 am
Namn: Johnny Lehti
Kör: Sierra Cosworth
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr 19" »

De va en annan femma! Bara att ta de lugnt och invänta op. Ang. puryvat och så vidare: Det är ALLTID viktigast att äta bra innan man tränar. Fylla upp under dagen med långsamma kolhydrater och vätska under dagen. Inga tillskott i världen hjälper mer än en bra förberedelse med riktig energi. Efter träningen är egentligen enda tillfället som det är bra med snabba kolydrater p.g.a. att snabba kolydrater stimulerar utsöndringen av insulin. Insulin är ett mycket anabolt hormon, så detta kan man dra lite nytta av på detta sättet.Proteinupptaget är högre efter träning och på morgonen, så då är bra tillfällen att fylla på lite extra. Försök att få i dej minst 2 gram protein per kilo kroppsvikt och dygn. Jag brukar ta ca 60 gram efter träningen. För mycket, tycker vissa, men ja mår bra av det. Jag väger 90 kilo, och äter ibland 300 gram per dygn, speciellt när man ska trimma till sej lite. Då drar ja ner på kolhydrater, speciellt på kvällen, och höjer proteinintaget så att ja ligger på minst 40 % protein av totala energiintaget per dygn. Puryvat har ja inte mycket erfarenhet av. Tycker bara att allt blir jävligt dyrt bara!

Användarvisningsbild
Aze
Veteran
Inlägg: 950
Blev medlem: ons aug 20, 2003 10:00 am
Namn: Martin M
Kör: Xc90
Ort: Finspång
Kontakt:

Inlägg av Aze »

[quote="Mr 19""]De va en annan femma! Bara att ta de lugnt och invänta op. Ang. puryvat och så vidare: Det är ALLTID viktigast att äta bra innan man tränar. Fylla upp under dagen med långsamma kolhydrater och vätska under dagen. Inga tillskott i världen hjälper mer än en bra förberedelse med riktig energi. Efter träningen är egentligen enda tillfället som det är bra med snabba kolydrater p.g.a. att snabba kolydrater stimulerar utsöndringen av insulin. Insulin är ett mycket anabolt hormon, så detta kan man dra lite nytta av på detta sättet.Proteinupptaget är högre efter träning och på morgonen, så då är bra tillfällen att fylla på lite extra. Försök att få i dej minst 2 gram protein per kilo kroppsvikt och dygn. Jag brukar ta ca 60 gram efter träningen. För mycket, tycker vissa, men ja mår bra av det. Jag väger 90 kilo, och äter ibland 300 gram per dygn, speciellt när man ska trimma till sej lite. Då drar ja ner på kolhydrater, speciellt på kvällen, och höjer proteinintaget så att ja ligger på minst 40 % protein av totala energiintaget per dygn. Puryvat har ja inte mycket erfarenhet av. Tycker bara att allt blir jävligt dyrt bara![/quote]


jepp bättre att lägga pengar på cossien!

Sandman

Inlägg av Sandman »

[quote="Mr 19""]Ang. puryvat och så vidare: Det är ALLTID viktigast att äta bra innan man tränar. Fylla upp under dagen med långsamma kolhydrater och vätska under dagen. Inga tillskott i världen hjälper mer än en bra förberedelse med riktig energi. Efter träningen är egentligen enda tillfället som det är bra med snabba kolydrater p.g.a. att snabba kolydrater stimulerar utsöndringen av insulin. Insulin är ett mycket anabolt hormon, så detta kan man dra lite nytta av på detta sättet.Proteinupptaget är högre efter träning och på morgonen, så då är bra tillfällen att fylla på lite extra. Försök att få i dej minst 2 gram protein per kilo kroppsvikt och dygn. Jag brukar ta ca 60 gram efter träningen. För mycket, tycker vissa, men ja mår bra av det. Jag väger 90 kilo, och äter ibland 300 gram per dygn, speciellt när man ska trimma till sej lite. Då drar ja ner på kolhydrater, speciellt på kvällen, och höjer proteinintaget så att ja ligger på minst 40 % protein av totala energiintaget per dygn. Puryvat har ja inte mycket erfarenhet av. Tycker bara att allt blir jävligt dyrt bara![/quote]

Okej, det låter klokt det där. Ska nog inte öka för mycket för snabbt bara, överproduktion av insulin kan väll leda till insulinimmunitet = diabetes.
Då satsar jag helt enkelt på att fortsätta som vanligt med att se till att ha kolhydrater innan träningen och skaffar bara proteintillskott att ta efteråt.

Tack för svaret!
Aze skrev:jepp bättre att lägga pengar på cossien!
Pengarna försvinner automatiskt in i vrålåket i alla fall för min del, inget att oroa sig för ;)

Mr 19"
Legend
Inlägg: 1294
Blev medlem: mån mar 15, 2004 11:00 am
Namn: Johnny Lehti
Kör: Sierra Cosworth
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr 19" »

Tränar du och sköter dej hyfsat så¨behöver du inte va rädd att du får diabetes! Lycka till, och tänk på att man växer när man vilar!

Användarvisningsbild
Lars_Turbo
Legend
Inlägg: 1990
Blev medlem: tis aug 09, 2005 7:00 pm
Namn: Steven R
Kör: Eskråt och Saab
Ort: Skara

Inlägg av Lars_Turbo »

hallå igen. Johnny, du verkar ha bra koll.. (eller någon annan såklart)

..Jag blandar alltid ihop Kreatin och Glutamin, kan du förklara lite om vad de innehåller samt vad de gör?

Mvh/ Steven
*hugng* Team Hangloose Racing 2011 *hugng*

samba

Inlägg av samba »

Lars_Turbo skrev:hallå igen. Johnny, du verkar ha bra koll.. (eller någon annan såklart)

..Jag blandar alltid ihop Kreatin och Glutamin, kan du förklara lite om vad de innehåller samt vad de gör?

Mvh/ Steven
För att slippa skriva en uppsats själv så var jag lite lat :)

Kreatin:
http://www.halso.info/69.html

Glutamin:
http://www.halso.info/glutamin.html

Användarvisningsbild
Lars_Turbo
Legend
Inlägg: 1990
Blev medlem: tis aug 09, 2005 7:00 pm
Namn: Steven R
Kör: Eskråt och Saab
Ort: Skara

Inlägg av Lars_Turbo »

Tack beffen!

Mvh/ Steven
*hugng* Team Hangloose Racing 2011 *hugng*

Användarvisningsbild
Benan
Legend
Inlägg: 1848
Blev medlem: fre aug 15, 2003 10:00 am
Namn: Benny Nilsson
Kör: Capri Cosworth 24v, Mondeo 2,0 -02 & Yamaha YZF 1000R
Ort: Hjärup

Inlägg av Benan »

Har snackat med tränarna på gymet och hon visa dom övningarna som ni rekomendera! Min bänkpress teknik va helt okej tyckte hon.. Jag måste dock rätta mitt max.. 65kg va det! Weho, 10kg till.. :Odd:
Men jag köpte iafal ett pulver, kommer inte ihåg vad det hette, men det va massa protoin och snabba kolhydrator som skulle tas hälften före hälften efter träning! Sen skulle jag äta 6ggn om dagen, inte 3 som jag gör idag.. Hur fan ska man hinna med det!

mathiass

Inlägg av mathiass »

Jag äter frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Funkar bra för mig, och hinner inte äta mera på dagarna :)
Ifall man blir hungrig i mellan målen, så brukar jag ta någon frukt och dricka så klarar man sig en stund till utan mat.

Nu på morgonen har jag börjat att gå ut och gå, 20 min direkt efter att jag har vaknat. Man bränner extra mycket kallorier på morgonen precis efter man har vaknat, en kopp kaffe hjälper till också. Fast det är rätt jobbigt att orka gå upp varje morgon, men jag har som mål att komma i form till sommaren så det börjar bli ont om tid :)

För er som tar kreatin, kom ihåg att DRICKA väldigt mycket vatten på dagarna.
Jag slarvade med att dricka förut, resultatet blev trötthet och ont i musklerna.

Mr 19"
Legend
Inlägg: 1294
Blev medlem: mån mar 15, 2004 11:00 am
Namn: Johnny Lehti
Kör: Sierra Cosworth
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr 19" »

Såja! Då slapp ja skrivkramp! Kreatin är helt klart det bästa ja provat. Bra kost ofta, mycket vätska hela dan innan passet och kreatin, så får man bra tryck i grejerna!

Skriv svar