Hjälp med nätverk
- Tobbelainnen
- Veteran
- Namn: Tobias H.
- Kör: Granada 4.1L 24v Cosworth
Hjälp med nätverk
Är det nån som är hemma på det dära med hemmanätverk som kan hjälpa mig? Har spenderat många timmar och får det inte att funka.
Datorer är kopplade via en en router, bägge kör xp, pro på ena och home på den andra. Datorerna hittar varandra, från ena datorn kommer jag åt filerna men från den andra får jag meddelande att datorn inte är tillgänglig eller att jag kanske inte har behörighet. Har avinstallerat allt vad brandvägg heter men det vill inte lira ändå. Vore schysst om nån kunde hjälpa mig.
//Tobbe
Datorer är kopplade via en en router, bägge kör xp, pro på ena och home på den andra. Datorerna hittar varandra, från ena datorn kommer jag åt filerna men från den andra får jag meddelande att datorn inte är tillgänglig eller att jag kanske inte har behörighet. Har avinstallerat allt vad brandvägg heter men det vill inte lira ändå. Vore schysst om nån kunde hjälpa mig.
//Tobbe
Bygger Sierra 2.9 24v Cosworth GT med EEC-V.
- Tobbelainnen
- Veteran
- Ankaz
- Legend
- Namn: Andreas Kangas
- Kör: Mondeo ST200 -00,Mondeo 2.0 -98, Sierra 2.9 Turbo, Yamaha YZ250
Högerklicka på den här datorn och gå in under "datornamn" på den datorn du inte kommer åt. sen kör du guiden nätverksID och lägger den i samma arbetsgrupp som "XP home" datorn.
Testa.. funkar det inte så kika följande.
Gå in vid nätverket och kolla så att "file and printer sharing" är aktiverat.
Det hittar du genom att gå in i kontrollpanelen och sen gå in i nätverksanslutningar och ta egenskaper på lokalt nätverk.
Aktivera och sätt lösenord på gästkontot när du delar ut mappar..
MVH Ankaz
Testa.. funkar det inte så kika följande.
Gå in vid nätverket och kolla så att "file and printer sharing" är aktiverat.
Det hittar du genom att gå in i kontrollpanelen och sen gå in i nätverksanslutningar och ta egenskaper på lokalt nätverk.
Aktivera och sätt lösenord på gästkontot när du delar ut mappar..
MVH Ankaz
- Tobbelainnen
- Veteran
- Tobbelainnen
- Veteran