Vissa personers sätt att diskutera
- Fast Ford
- Veteran
- Namn: Petter Wejsfelt
- Kör: Allt svart, resten vitt!
- Kontakt:
Vissa personers sätt att diskutera
Quote från PA:
Tråden låses av en moderator om trådskaparen så önskar eller om diskussionen spårar ut till något tråkigt som bara skapar dålig stämning och onödigt jobb här på forumet...
Varför låstes den förra tråden, svar tack!, Anders begäran?
Allt kan inte vara kul, finns tråkigt också i livet, tro mig!
Kan vara så att när någon pissar på folk som Lange gjorde i den tråden kan känslorna behöva vädras ur, innan den låses. Att låsa skapar vid vissa tillfälle bara mer dålig stämmning.
Lika väl som vi vill diskutera färdig vill väl även Lange få en fair chans att svara. Om han nu går igång på att ordbajsa och förnedra folk är det väl inte så konstig att det blir denna diskussionen och låt för he..ete den tas till sitt slut. Tro mig den självdör när folk har sagt sin mening.
Eftersom han gillar att kasta skit på andra bör han ju också tåla att få endel kastat tillbaka på sig.
Att ni sedan låter Lange håna Anders och ordbajsa ner hans säljes tråd i ett dygn och sedan när andra gör inlägg låser ni plötsligt den säger ju också endel.
//P
Pris/utgångsbud: 1,000:-
Plats/närmaste stad: Lidköping
Tråden låses av en moderator om trådskaparen så önskar eller om diskussionen spårar ut till något tråkigt som bara skapar dålig stämning och onödigt jobb här på forumet...
Varför låstes den förra tråden, svar tack!, Anders begäran?
Allt kan inte vara kul, finns tråkigt också i livet, tro mig!
Kan vara så att när någon pissar på folk som Lange gjorde i den tråden kan känslorna behöva vädras ur, innan den låses. Att låsa skapar vid vissa tillfälle bara mer dålig stämmning.
Lika väl som vi vill diskutera färdig vill väl även Lange få en fair chans att svara. Om han nu går igång på att ordbajsa och förnedra folk är det väl inte så konstig att det blir denna diskussionen och låt för he..ete den tas till sitt slut. Tro mig den självdör när folk har sagt sin mening.
Eftersom han gillar att kasta skit på andra bör han ju också tåla att få endel kastat tillbaka på sig.
Att ni sedan låter Lange håna Anders och ordbajsa ner hans säljes tråd i ett dygn och sedan när andra gör inlägg låser ni plötsligt den säger ju också endel.
//P
Pris/utgångsbud: 1,000:-
Plats/närmaste stad: Lidköping
- Paroxyst
- Legend
- Namn: Marc S
- Kör: Commodore 72
- Kontakt:
Petter, det var jag som låste tråden och det hade ingenting att göra med tjafset som började i den utan enbart för att trådskaparen ville ha den låst och då brukar jag göra det. Sen kan det diskuteras om jag borde låta ordväxlingen fortgå i tråden som i alla fall var en säljes tråd. Jag lägger mig inte i det ni diskuterar bara det är på en saklig nivå och det kan ni göra i den här tråden då så länge ni vill eller vi tycker att det går ur styr. Än en gång, det var inte för det ni diskuterade att jag skulle tysta ner det.. det funkar aldrig och man ska absolut få vädra sina åsikter, utan det var för att det var en säljes annons och den som skapade den ville ha den låst. En rättighet som trådskapare har och väljer man att börja prata en massa annat i tråden så får man ta att den låses när den säljes eftersom det inte hör hemma i den tråden. Hoppas det förklarade min gärning. Ha en fin dag och var snälla mot varandra.
"Nothing lasts forever. Just ask a Ford Pinto" (Dexter Morgan - Season 1)
- Fast Ford
- Veteran
- Kontakt:
Varför kan jag inte edita rubriken???.Paroxyst skrev:Petter, det var jag som låste tråden och det hade ingenting att göra med tjafset som började i den utan enbart för att trådskaparen ville ha den låst och då brukar jag göra det. Sen kan det diskuteras om jag borde låta ordväxlingen fortgå i tråden som i alla fall var en säljes tråd. Jag lägger mig inte i det ni diskuterar bara det är på en saklig nivå och det kan ni göra i den här tråden då så länge ni vill eller vi tycker att det går ur styr. Än en gång, det var inte för det ni diskuterade att jag skulle tysta ner det.. det funkar aldrig och man ska absolut få vädra sina åsikter, utan det var för att det var en säljes annons och den som skapade den ville ha den låst. En rättighet som trådskapare har och väljer man att börja prata en massa annat i tråden så får man ta att den låses när den säljes eftersom det inte hör hemma i den tråden. Hoppas det förklarade min gärning. Ha en fin dag och var snälla mot varandra.
Det handlar ju inte längre om något varumärke utan Langes sätt att nervärdera normalbegåvade människor.
//Petter
- Martin
- Legend
- Namn: Martin Malmsten
- Kör: Cosworth
- Medlemsnummer: 54
- Kontakt:
Alltså när jag läste Anders sälj tråd igår och såg Langes post vart jag tamigfan förbannad. Alltså WHO cares om va det står för rubrik " förutom C som behövde dra en hel novell" jag skrev inget då/där för att jag inte ville sabba tråden men nu när jag kolla.... Jösses "C" trofan det va det DRYGASTE jag läst på detta forumet.
- Fast Ford
- Veteran
- Kontakt:
En tanke som slog mig nu är om han behandlar sin blivande fru på samma sätt.
Tänk om hon skulle råka be honom skicka filen vid frukostbordet, som egentligen är naturell yoghurt!!!!!! eller ber om smöret, som är lätta!!!!!, vilka katastrofer, och vilka utlägg om det han kan göra. För han känner säkert någon som är VD på Arla eller så....
Fan vilka diskussioner, tar nog inte slut före lunch:a_smil17:
//P
Tänk om hon skulle råka be honom skicka filen vid frukostbordet, som egentligen är naturell yoghurt!!!!!! eller ber om smöret, som är lätta!!!!!, vilka katastrofer, och vilka utlägg om det han kan göra. För han känner säkert någon som är VD på Arla eller så....
Fan vilka diskussioner, tar nog inte slut före lunch:a_smil17:
//P
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Hej igen!
Först och främst så vill jag säga att det vart lite olyckligt att ursprunsgtråden stängdes så plötsligt, utan möjlighet för inblandade att hinna kommentera. Det är inte på något sätt Marcs fel, utan han gjorde enbart så som han blev tillfrågad från trådskaparen.
Bakgrunden till mitt inlägg om vädjan till lugn var enbart för att försöka hålla det hela på en konstruktiv nivå och för att förhindra att det hela urartar till en personlig vendetta (något som våra forumsregler inte tillåter).
Jag tar inte heller parti för någon sida, men anser det viktigt att vi en gång för alla ventilerar våra åsikter och får detta överstökat. Jag har personligen ingen lust att slösa min egna energi eller tid i onödan på något sådant här, när jag istället skulle kunna använda det till något bra/positivt...
Moderatorer:
- Ta bort personliga påhopp och försök håll diskussionen på ok nivå...
My two
...
Först och främst så vill jag säga att det vart lite olyckligt att ursprunsgtråden stängdes så plötsligt, utan möjlighet för inblandade att hinna kommentera. Det är inte på något sätt Marcs fel, utan han gjorde enbart så som han blev tillfrågad från trådskaparen.
Bakgrunden till mitt inlägg om vädjan till lugn var enbart för att försöka hålla det hela på en konstruktiv nivå och för att förhindra att det hela urartar till en personlig vendetta (något som våra forumsregler inte tillåter).
Jag tar inte heller parti för någon sida, men anser det viktigt att vi en gång för alla ventilerar våra åsikter och får detta överstökat. Jag har personligen ingen lust att slösa min egna energi eller tid i onödan på något sådant här, när jag istället skulle kunna använda det till något bra/positivt...
Moderatorer:
- Ta bort personliga påhopp och försök håll diskussionen på ok nivå...
My two
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Sähär skrev jag till Anders:
Så det har jag inga problem att be om ursäkt till Anders för det.
Däremot det ni andra skriver, AntiLangeklanen, Ni är ju bara löjliga. Ni har inte funderat på att starta en förrening med mitt föreslagna namn? Då kan ni baka bullar, sy fast lite märken på era Farsanracing tröjor och kanske finna lite gemenskap. Det är lustigt att det alltid är samma personer oxå. Jag kan starta förreningen åt er så slipper ni grovgörat, jag vet ju sedan flera år vilka ni är.
Så fort jag skriver något som till det minsta lilla kan uppfattas som kort eller elakt så hugger allihopa. För mig är det bara ren underhållning för det går inte annat än att garva åt Er så fortsätt gärna. Ni förgyller min dag ska ni veta! Det är underbart kul att sitta och fnurra på vad man ska skriva till er i AntiLangeklanen härnäst.
Vad gäller vad man får skriva eller inte. Era snetramp ni för bastning för strider mot forumsreglerna satta av förreningen FCS. Jag håller mig innom de reglerna därför så får jag inte bastning. Det är så enkelt vad jag ser det iallafall. Sköt er enligt reglerna så slipper ni bastning. Om Ni kör för fort får Ni oxå räkna med att farbror polisen tar er i örat.
Så, nu har jag skrivit nog i denna tråden me. Som sagt, ursäkt till Anders, det var inte min mening att det vart så kort och hårt.
mvh C
Jag kan ta på mig att de första meningarna kan läsas som lite väl korta i tonen och denna meningen kunde formulerats på ett väldigt mycket trevligare sätt; Den där kommer inte från dem öht så blanda inte ihop dem tack.C skrev:Det där är inte en Snapoff. Det där är en vanlig rattkoppling. Det är som att säga att Biltemas verktyg är en Kamasa eller Snapon.
Snapoff tillverkas av ett företag i Vallentuna och de är i skyhög kvalite. Den där kommer inte från dem öht så blanda inte ihop dem tack.
Den Jonas frågar om, med två spännare på sidorna, det är en Snapoff.
mvh C
Däremot det ni andra skriver, AntiLangeklanen, Ni är ju bara löjliga. Ni har inte funderat på att starta en förrening med mitt föreslagna namn? Då kan ni baka bullar, sy fast lite märken på era Farsanracing tröjor och kanske finna lite gemenskap. Det är lustigt att det alltid är samma personer oxå. Jag kan starta förreningen åt er så slipper ni grovgörat, jag vet ju sedan flera år vilka ni är.
Så fort jag skriver något som till det minsta lilla kan uppfattas som kort eller elakt så hugger allihopa. För mig är det bara ren underhållning för det går inte annat än att garva åt Er så fortsätt gärna. Ni förgyller min dag ska ni veta! Det är underbart kul att sitta och fnurra på vad man ska skriva till er i AntiLangeklanen härnäst.
Vad gäller vad man får skriva eller inte. Era snetramp ni för bastning för strider mot forumsreglerna satta av förreningen FCS. Jag håller mig innom de reglerna därför så får jag inte bastning. Det är så enkelt vad jag ser det iallafall. Sköt er enligt reglerna så slipper ni bastning. Om Ni kör för fort får Ni oxå räkna med att farbror polisen tar er i örat.
Så, nu har jag skrivit nog i denna tråden me. Som sagt, ursäkt till Anders, det var inte min mening att det vart så kort och hårt.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Skinkis
- Legend
- Namn: Hampus Wallengren
- Kör: så det ryker!
Men nu gör du ju samma sak igen? Eftersom att du vet att folk tar illa upp när du trampar dom på tårna med trätofflor, varför då fortsätta på samma vis?C skrev: Massa text
mvh C
Man behöver inte vara vän med alla, men man behöver ju inte göra sig ovän med massa människor på vilje?
Alla kan inte tycka likadant, det är däför det t.ex. finns mer än ett parti att rösta på. Men man kan respektera andras åsikter och tankar.
Detta med varumärken som det handlade om i förra tråden är ju egentligen ingen större sak att hänga upp sig på då det, precis som jag skrev innan, finns många olika exempel på varumärken som har blivit ett begrepp.
Ännu ett vackert exempel: Du går väl inte ut på krogen och beställer en "Energi-dryck med vodka", utan jag gissar på att du beställer en "RedBull Vodka" även om krogen inte serverar Redbull, utan t.ex. Battery eller powerking etc.
/Hampus
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Måste bara säga att du har mycket märkliga sätt att utrycka dig på?C skrev:Sähär skrev jag till Anders:
Jag kan ta på mig att de första meningarna kan läsas som lite väl korta i tonen och denna meningen kunde formulerats på ett väldigt mycket trevligare sätt; Den där kommer inte från dem öht så blanda inte ihop dem tack.
sy fast lite märken på era Farsanracing tröjor och kanske finna lite gemenskap. Det är lustigt att det alltid är samma personer oxå.
Brukar jag racka ner på dig kanske?
Var väl trots allt mellan oss diskussionen stod imellan från början, ska jag sen lastas för vad andra skriver?
Tack för den!
Sist jag kollade var samtliga personer som skrev i tråden körkortsinnehavare (därför även myndiga), så oavsett hur mycket "farsan" jag är kan jag inte ta ansvar för deras handlingar.
Trist att du känner så, verkar trots allt som det är du som inte kan hantera en diskussion då du straffar ut samtliga.
Känns spontant som du växt över ditt eget huvud, trist då du verkar ha bra kontakter.
Mvh Andreas
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
- Fast Ford
- Veteran
- Kontakt:
Done!C skrev:Däremot det ni andra skriver, AntiLangeklanen, Ni är ju bara löjliga. Ni har inte funderat på att starta en förrening med mitt föreslagna namn? Då kan ni baka bullar, sy fast lite märken på era Farsanracing tröjor och kanske finna lite gemenskap. Det är lustigt att det alltid är samma personer oxå. Jag kan starta förreningen åt er så slipper ni grovgörat, jag vet ju sedan flera år vilka ni är.
mvh C
http://www.fordclubsweden.se/forum/group.php?groupid=13
//P Klanens Grundare!
//M Klanens Ledare!
Ps:Alla är välkomna, även ni som Lange inte vet om sedan flera år tillbaka.