Sökes: Smålandsstaket.

En avdelning avsatt till Off Topic diskussioner och vardagliga frågor. Här kan du diskutera "allt mellan himmel & jord". Men var snäll och håll det på en rimlig nivå och inom Ford Club Swedens regler och ramar. PS. Poster i detta forum räknas ej. DS.
Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
Medlemsnummer: 295

Sökes: Smålandsstaket.

Inlägg av Järnkaminen »

Då vi har en liten tjej som behöver gärdas in på tomten till våren så ska vi slänga upp ett nytt staket och har bestämt oss för Smålandsstaket. Hittat några få företag som sätter upp det men tänkte höra om tips på kanske någon som gör det privat eller vet någon bra firma. Säg max 20 mil från Gnosjö.

Och för att bespara mig att folk säger att jag kan göra det själv. Vet att det inte är speciellt svårt men har som sagt småbarn, jobb, två Fordar och ett hus som ska fixas med. Så tiden räcker inte till detta också ;).
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Inte för att det är i närheten av ett Smålandsstaket(fick googla det) så är ett billigt tips från mig, fårnät.

Vi ska själva köpa några rullar och hängna in delar av vår tomt/vattenhål på ca 9000 kvadrat, vi inser det omöjliga med att ha ett staket, men vi måste ju ha något till våran lille klimp som gillar o springa runt, och valet har fallit på fårnät med mindre rutor och tryckta stolpar.

Snyggt: Absolut inte

Säkert: Ja

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend

Inlägg av Järnkaminen »

Visst hade det funkat. Men vi vill ha något som vi också tycker är snyggt. Vi har 1300 kvadratmeter bara och det är kanske en tredjedel som behöver hägnas in :).

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Mmm, 1300, ja då hade vi nog kört på staket vi med, men vi fick överge det, det ska ju inte bara upp, det ska ju underhållas med, samt betalas.

Det blir nog väldans snyggt ert staket med den stilen på.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Ja då är ju detta smålandsstaket ungefär densamma som vanligt gärdsgårdstaket.
Där det rätt ofta annonseras ut företag som rikstäckande åker runt och sätter upp sådana.

Kostar runt 350:- per meter att få monterat och har själv till och från funderat på denna variant i alla fall för delar av den rätt stora tomten. Men har den biten lite yxigt radat upp störvirke med hampasnöre i liknande position inte snyggt men fyller viss funktion iaf...

Annars är tipset gunnebostängsel eller kopior av detta som vi där emot har runt hela tomten.
Som mycket rymningssäkert för både hund som barn, men visst vi håller med det är ju inte det mest romantiska variant på inhängnad... Men det fungerar och är med rätt snart installerat...

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend

Inlägg av Järnkaminen »

Idag fick jag upp mitt staket. Jag är mycket nöjd :).
Bilagor
20130615_162442.jpg
20130615_134542.jpg

Användarvisningsbild
cossiepatrick
Legend
Namn: Patrick T
Kör: Cosworth
Medlemsnummer: 109

Inlägg av cossiepatrick »

Blev ju skitbra!
FORD CLUB SWEDEN – Moderator.

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Inte dumt alls.

Användarvisningsbild
MrB
Veteran
Namn: Björn Liedström
Kör: Capri
Medlemsnummer: 259

Inlägg av MrB »

lite gles gärdsgård men det är klart smålänningar är ju kända för att vara lite försiktiga med kostnader .........:p men det blev snyggt
FORD CLUB SWEDEN – Suppleant.

Totalt såld i Ford träsket ....

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend

Inlägg av Järnkaminen »

MrB skrev:lite gles gärdsgård men det är klart smålänningar är ju kända för att vara lite försiktiga med kostnader .........:p men det blev snyggt
Haha! Ja borde kanske haft både högre och tätare då vi nu har varg som springer i krokarna ;).

Var ju en västgöte som satte upp det och en smålänning som ska göra affärer med en knalle har det inte lätt :).

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Järnkaminen skrev:Haha! Ja borde kanske haft både högre och tätare då vi nu har varg som springer i krokarna ;).
http://www.gyttorp.se/

Tar hand om Varg, vildsvin o andra skadedjur.

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend

Inlägg av Järnkaminen »

SK Racing skrev:http://www.gyttorp.se/

Tar hand om Varg, vildsvin o andra skadedjur.
Ser visserligen inte varg som ett skadedjur men tack för tipset ;).

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Järnkaminen skrev:Ser visserligen inte varg som ett skadedjur ;).
Det kommer, det kommer, när tillräckligt många tamdjur, kor, hästar, får, grisar, höns, hundar, katter, barn och till sist vuxna stryker med, då kommer du och ca 5 miljoner kräva utrotning av fanskapen.

Vargen är ingen gosig liten sak, det är en predator, dom jagar i flock och har inga problem o nedlägga en vuxen älgtjur, vad får en del o tro att dom skonar oss människor när vi är ute?

Nee, kommer det varg på min tomt, då blir den inte äldre, sen skiter jag i att det blir jaktbrott.

Sorry för OT.

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend

Inlägg av Järnkaminen »

SK Racing skrev:Det kommer, det kommer, när tillräckligt många tamdjur, kor, får, grisar, höns, hundar, katter, barn och till sist vuxna stryker med, då kommer du och ca 5 miljoner kräva utrotning av fanskapen.

Vargen är ingen gosig liten sak, det är en predator, dom jagar i flock och har inga problem o nedlägga en vuxen älgtjur, vad får en del o tro att dom skonar oss människor när vi är ute?

Nee, kommer det varg på min tomt, då blir den inte äldre, sen skiter jag i att det blir jaktbrott.

Sorry för OT.

Är ju precis rätt forum för Off topic ;).
Får se om jag orkar diktera ett motsvar senare :). Men en kortare replik; har ju inte sagt att jag vill låta stammen växa helt okontrollerat.

Holme
Veteran
Namn: Erik Holmén
Kör: Sierra -89
Medlemsnummer: 159

Inlägg av Holme »

Fint staket!

Skriv svar