att bli gammal,,,

En avdelning avsatt till Off Topic diskussioner och vardagliga frågor. Här kan du diskutera "allt mellan himmel & jord". Men var snäll och håll det på en rimlig nivå och inom Ford Club Swedens regler och ramar. PS. Poster i detta forum räknas ej. DS.
Användarvisningsbild
meanxpress
Veteran
Namn: janne pettersson
Kör: express,sierra

att bli gammal,,,

Inlägg av meanxpress »

är ofrånkomligt,att växa upp är valfritt,här e lite bilder på mitt terapirum,plstmodeller och tvspel,bra avskärmat i källarn :laughing:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Tags:

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

En tidskapsel, fint, jag har med något liknande, när jag sätter mig i någon av Datsun-bilarna så blir jag 15-20 igen :D

Holma
Veteran
Namn: Fredrik H
Kör: Mondeo, S-max, Granada och Dodge
Medlemsnummer: 406

Inlägg av Holma »

Kul lekstuga :)

Användarvisningsbild
meanxpress
Veteran

Inlägg av meanxpress »

ja skön avkoppling från allt jobb :)

Anglofilen
Veteran
Namn: Peter E
Kör: Volvo 300, Ford Cortina mk3 & mk5 plus en Triumph Daytona 1200

Inlägg av Anglofilen »

Underbart !
FHM, Ford-Hälso-Myndigheten föreskriver
full fart i VIP flexi-fulen, funkar bäst med trä, kol och gummi... :revs:

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Väldigt hög trivselfaktor där, extra stilpoäng för String-hyllan (design av Nils och Kajsa Strinning - http://sv.wikipedia.org/wiki/Nils_Strinning) som fanns i nästan varje pojkrum förr, inget kan vara mer passande att ha plastmodeller i. Rummet bär vissa likheter med de dolda utrymmen varje vaktmästare med skråmässig yrkesstolthet ordnar i glömda skrubbar för att få fika ifred :D och kunna pyssla med småreparationer ostört. Tror jag ska göra en liknande vrå i förrådet när jag kommer runt till att gallra bland mina böcker så man får plats att sitta ner igen på en gammal pinnstol och kanske bygga en bilmodell igen - där står redan en liten stapel uppackad ur min gamla ölburkssamling från 70-talet som stämningsgivande "fondvägg" så grunden är lagd :D.

...Tusan, bilderna får mig att minnas när man var grabb och fick försiktigt kika in i gamla gubbars andaktsfulla verktygsbodar där det brukade rymmas allt möjligt småplock som uppenbart inte hade nån större nyttopoäng i hushållet utan andades av bevarande smörjfett och roligare ungdomsår :cool:. Antar att vi har nått dit själva nu :p, några av oss som häckar på forumet.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
meanxpress
Veteran

Inlägg av meanxpress »

ja snart 40 nu,bara börja inse kroppens begränsningar i takt med antalet skador,börja njuta av livet ist

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Då har jag lite försprång :), tyvärr i bägge avseenden tror jag :p. Jo, det är ju problemet att det synkar inte riktigt i tidsuppfattningen mellan vilja (kvar på 20-åren nånstans) och orka när man hugger i och det visar sig att det är inte åren utan milen som lämnat mest spår, hög tid att prioritera mer vad man vill och inte vad man tycker att man borde bara för att man förväntas hänga med i råttrejset :).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
MrB
Veteran
Namn: Björn Liedström
Kör: Capri
Medlemsnummer: 259

Inlägg av MrB »

Pojkar blir inte äldre .....Det är bara leksakerna som blir dyrare !!!!
FORD CLUB SWEDEN – Suppleant.

Totalt såld i Ford träsket ....

Skriv svar