Bränslepris

En avdelning avsatt till Off Topic diskussioner och vardagliga frågor. Här kan du diskutera "allt mellan himmel & jord". Men var snäll och håll det på en rimlig nivå och inom Ford Club Swedens regler och ramar. PS. Poster i detta forum räknas ej. DS.
nyford
Veteran
Namn: Anders Koch
Kör: Ford Kuga E85

Bränslepris

Inlägg av nyford »

Happy days are here again,
The skies above are clear again,
Let us sing the song of cheer again.
Happy days are here again.

Jag skulle tanka i dag. Jag svängde in på en station i min närhet. Jag såg prisskylten, men jag var tvungen att titta flera gånger att jag hade läst rätt. 15,77 kr för E85! (Jag kör alltid på E85) Och Bf 95 kostade 19,13 kr.

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Re: Bränslepris

Inlägg av Släggmek »

Nja... visst är det glädjande med en ordentlig sänkning jämfört med de trafikstryparpriser vi sett på sistone, men jag väntar nog lite till innan jag gör vågen (om alls :p) så det syns om det är en stabil sänkning - det är ändå inte tillräckligt nära det vanliga högskattetrycket man är van vid och tänk på att priserna just nu beror delvis på en tillfällig skattesänkning som snart är förbi. Vad som händer sedan med den frågan lär nog i hög grad bero på valutgången i september, bara säger. Det dröjde heller inte innan den s k "marknaden" åt upp mycket av prissänkningarna som skatterabatten gav.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Skriv svar