Inbjudan: FCS banträff på Mantorp Park den 1 maj 2010

Avdelning för diskussioner kring kommande och genomförda banträffar, utställningar och evenemang.

Jag...

Omröstningen slutade fre apr 30, 2010 6:47 am

...kommer och kör på Mantorp Park
18
36%
...kommer och tittar på Mantorp Park
12
24%
...är intresserad av en sängplats och lite grillning dagen innan
11
22%
...kan tyvärr inte komma
9
18%

Antal röster: 50

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Fiesta 16V Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Hur gör vi med boende kvällen innan? Någon vänlig själ som bokar åt hela gruppen eller bokar var och en för sig? Vi är två härifrån som vill övernatta.
FORD CLUB SWEDEN - Kassör & Medlemsansvarig - MHRF-Besiktningsman.

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000

Användarvisningsbild
A.Larsson
Veteran
Namn: Anders Larsson
Kör: VW Transporter
Kontakt:

Inlägg av A.Larsson »

Jag kommer utan ford men jag tar med mig farsan och hans bägare. Ja just det boende är det någon som har koll på det? Isf så bokar jag gärna 2 platser där om det finns/kvar?

MVH Anders
http://www.garaget.org/?car=70897
Tack till:
farsanRacing
Kjell på VIKENS MASKIN
Byggpartner

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran
Namn: Johan Sunde
Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified

Inlägg av buellmannen »

Jag kommer vara där iallafall...Bara jag har fått tillbaks bilen från lack..finns ju nötter som inte kan parkera..;)

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Jag kommer och kör. Är intresserad av boende för 2st.
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Lasse
Veteran
Namn: Lars Blomqvist
Kör: Ford Fiesta Mk1 -79:a

Inlägg av Lasse »

Daniel666 skrev:Jag kommer och kör. Är intresserad av boende för 2st.
När åker du på fredag? Samåka som vi snackat om innan?
Och vart är grillningen? på vandrarhemmet eller vid banan?
Idrott luktar SVETT. Sport luktar BENSIN!!!

http://www.evsource.com/conversion/intro.php

Användarvisningsbild
subarumicke
Erfaren
Namn: Micke M
Kör: subaru

Inlägg av subarumicke »

Härligt att ÄNTLIGEN får använda sin Performacebox *drool*

Jag tänkte åka med vinterdäcken så Farsan hänger på :)

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Lasse skrev:När åker du på fredag? Samåka som vi snackat om innan?
Och vart är grillningen? på vandrarhemmet eller vid banan?
Åker vid halv 4-4a tiden tror jag. Grillningen vet jag inte var den är än. Samåka kan vi göra men du får ta egen bil då jag bara har 2st sittplatser.
Mvh Daniel
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Angående boende mellan fredag och lördag...

Jag håller på och forskar i detta! Återkommer inom kort med mera information...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
farsan
Legend
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

subarumicke skrev:Härligt att ÄNTLIGEN får använda sin Performacebox *drool*

Jag tänkte åka med vinterdäcken så Farsan hänger på :)
Juste!
Alla handikapp jag får e bra, men max 6" i fälgbredd då va?
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

Focus RS
Legend

Övernattning i anslutning till banträff på Mantorp Park

Inlägg av Focus RS »

Hej!

I anslutning till banträffen på Mantorp Park den 1 maj så finns det lediga rum att boka på Freja vandrarhem i Vreta Kloster (kan varmt rekommenderas! :thumb3d: ).

Det finns i skrivande stund 12 lediga tvåbäddsstugor och varje sängplats kostar 345kr (alternativt 295kr om man är medlem i STF), så först till kvarn...

/Per-Anders.
Freja Vandrarhem STF

Njut av lugnet och tystnaden, sköna resår-sängar, milsvid utsikt över böljande slättlandskap och ljuvliga solnedgångar i ett nybyggt vandrarhem och i rum med dusch och toalett. Vi finns bara 10 minuter från E4 och 5 minuter från den berömda slusstrappan i Berg, vid GötaKanal. Övernatta i en vacker trakt med mytomspunnen historia, spännande kulturlandskap. Spendera lite tid långt borta från stadens larm och jäkt, men geografiskt ändå nära citypulsen och med ett rikt utbud av aktiviteter inom räckhåll. Ni kan även boka bollar på Vreta Klosters golfklubb eller ta en tur med Wasa Lejon på Göta Kanal.

Hitta till Freja:
  • Freja ligger endast 9 minuters bilväg från E4: och ca 5 minu-
    ter från Vreta Kloster kyrka och Bergs slussar.
  • Från E 4:an => Ta avfart norr (112) mot GÖTA KANAL, Bergs slussar
    Vreta Kloster. Följ sedan skyltarna "Freja".
  • Från väg 34 => Sväng mot Fornåsa kör sedan 2 km och sväng till vänster
    vid skylten ca. 2 km mot Freja.
Priser 2009:
  • Pris medlem i STF i två, tre eller fyrbäddsrum, 295 kr/natt
  • För icke medlemmar tillkommer 50 kr/person.
Adress:
  • Freja Vandrarhem STF, 590 76 Vreta Kloster
Telefon:
  • 013 – 39 50 20 alternativt 0706 – 39 51 80
E-post: Hemsida: GPS:
  • Lat N 58º 27' 49" Long E 15º 27' 37"

Lasse
Veteran
Namn: Lars Blomqvist
Kör: Ford Fiesta Mk1 -79:a

Inlägg av Lasse »

Daniel666 skrev:Åker vid halv 4-4a tiden tror jag. Grillningen vet jag inte var den är än. Samåka kan vi göra men du får ta egen bil då jag bara har 2st sittplatser.
Mvh Daniel
Härligt! Ja jag tar egen bil :) Min Ford är ett rullande projekt så den resan ska den klara!
Men skippar att köra bana med den denna gången.
Jag håller mig till alla andra sysslor än själva bankörandet.
Bilen ska på bes. 10. Maj
Idrott luktar SVETT. Sport luktar BENSIN!!!

http://www.evsource.com/conversion/intro.php

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Kommer inte att deltaga, men är lite nyfiken ang. klassindelningen A1/A2.
Vad är skillnaden? De kör tillsammans på förmiddagen, men inte på eftermiddagen, men i övrigt?

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Skinkis skrev:Kommer inte att deltaga, men är lite nyfiken ang. klassindelningen A1/A2.
Vad är skillnaden? De kör tillsammans på förmiddagen, men inte på eftermiddagen, men i övrigt?
Det är ingen skillnad dem emellan. Anledningen till att de kör tillsammans under förmiddagen är att då kör alla nybörjare i sin egen klass, Grupp Intro, och då är Grupp A1 och Grupp A2 inte stora nog att köra separat, utan då delar de på tiden.

Under eftermiddagen, då förare från Grupp Intro kvalificerats/placerats till någon av Grupp A1 eller Grupp A2, så får dessa olika starttider då grupperna växt och blivit större.
Klassindelning:

• Under förmiddagen (klockan 10:00 – 13:00) så körs tre introduktionspass, kallat Grupp Intro, på vardera 20 min. I denna klass är instruktör obligatoriskt och dessa utses av samarbetsklubbarna. Om chaufför och instruktör är överens så klassas föraren in i grupp A1/A2 för fortsatt körning under eftermiddagens pass.
• I Grupp A1 och Grupp A2 så är en passagerare tillåtet, men tidtagning är förbjudet. Passageraren skall uppfylla alla punkter angivna under rubriken Passagerare. Din grupptillhörighet (A1 eller A2) tilldelas i samband med morgonens incheckning / besiktning.
• I Grupp B så är individuell tidtagning tillåtet, men passagerare förbjudet. Eventuell tidtagningsutrustning måste sitta fast ordentligt. Observera att det fortfarande inte är frågan om någon tävling, utan förarutveckling! Eventuellt "rejsbeteende" kommer att resultera i svartflagg.
• Alla deltagande bilar kommer vid besiktning/incheckning att märkas med klasstillhörighet. Denna är bindande och går inte att ändra utan banchefens tillåtelse.
/Per-Anders.

Focus RS
Legend

Instruktörer sökes

Inlägg av Focus RS »

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp från Er som tänkt att besöka vår banträff den 1 maj. Det är ju så här att vi kommer att introducera en nu körklass som vi kallar Grupp Intro. Denna klass är till för alla Er nybörjare som vill få möjlighet att tillsammans med någon med erfarenhet från tidigare bankörningar att i egen takt introduceras på ett lugnt och säkert sätt i banåkandet. :eclipsee_

Till detta så behöver vi ett antal instruktörer som känner sig trygga i sitt banåkande och som kan tänka sig att åka med och fungera som "bollplank" ute på banan. Du behöver alltså inte vara någon fullfjädrad F1-förare :heyjoe67_ , utan det räcker att du känner dig bekväm i ditt banåkande och vet vad som gäller vad det gäller regler och uppförande ute på banan. Om du sedan har tips och idéer kring spårval med mera så är detta bara ett stort plus. :thumb3d:

Så känner du dig sugen/intresserad av att hjälpa till så släng iväg ett PM till mig ASAP! Som du ser nedan så påverkar detta inte din eventuella körtid, utan du kommer att hinna med det också... :starter:

Tack på förhand!

:image224:

/Per-Anders.

Hålltider för introduktionspassen:

10:00 - 10:20 => Pass 1, "Grupp Intro"
11:00 - 11:20 => Pass 4, "Grupp Intro"
12:00 - 12:20 => Pass 7, "Grupp Intro"

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Bara ett litet förtydligande då det fortfarande verkar finnas en del oklarheter om vilka bilar som får deltaga på våra banträffar...

Som medlem i FORD CLUB SWEDEN så krävs det att bilen du kör är just en Ford och ingenting annat. Utöver detta så måste bilen klassa in under nedanstående reglemente...
Fordonet:

• Bilen skall vara "gatgodkänd", dvs. den skall vara registrerad, skattad, försäkrad, påställd, samt om så krävs, genomgått godkänd årlig kontrollbesiktning hos Svensk Bilprovning (nordiska bilar är tillåtna om det kan intygas att bilen är besiktad och godkänd i hemlandet). Kontroll hos Transportstyrelsen kommer att göras!
• Bilen måste gå igenom den allmänna genomgång/besiktning som görs i samband med bandagens incheckning. Besiktningspapper alternativt utdrag från Transportstyrelsen som påvisar att bilen är ”gatgodkänd” måste då kunna uppvisas.
• ”Racebilar” (bilar med vagnbok) är ej tillåtna.
• Tak/sufflett uppfällt och godkänt rundslagningsskydd krävs för alla öppna bilar. Så kallade "open wheelers" är inte tillåtna!
• I de fall där föreningen inte styrs av sina egna stadgar, så regleras en specifik bils märkestillhörighet av vad som står i dess registreringsbevis.
• Bilens ljudnivå får ej överskrida 95 dB. Ljudnivå över 95 dB ger körförbud!
• Bromsvätskan bör nyligen vara bytt. Bromsvätskans kokpunkt får ej understiga 200 grader.
• Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister.
• Bilens samtliga rutor skall vara helt stängda.
• Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning (t.ex lösa burkar, reservhjul med mera). Filmutrustning är tillåtet att använda under alla pass, men endast under förutsättning att den är monterad på ett säkert sätt och inte kan distrahera eller påverka chaufför och/eller passagerare på något sätt. All hantering av filmutrustningen (start, stopp, justering etc.) skall ske utanför banan!
• Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat. Kolla olja, vatten och bränsle innan samt efter ditt körpass.
• Endast ”gatgodkända” däck är tillåtet, dvs. inte slicks eller andra egenhändigt skurna däck!
• Öka däckstrycket 0,5-1 kg jämfört ordinarie "gattryck".
/Per-Anders.

Skriv svar