Eftersnack: Banträff på Kinnekulle Ring 4/9 2011

Avdelning för diskussioner kring kommande och genomförda banträffar, utställningar och evenemang.
Användarvisningsbild
nexis
Veteran
Namn: Ninni Strömberg
Kör: alldeles för fort

Inlägg av nexis »

cossiepatrick skrev:SUCK!!!
Sucka på du men både föraren och jag tog illa vid oss av att det inte kunde sägas något personligen (vilket både han och jag hade gjort om det var något, och vilket vi även ska göra om ett par situationer som uppstod på banan) utan hängas ut på ett forum det var så vi uppfattade det och respektera det.
Peugeot 205 Gti Dimma "Lillan"
Ford Focus "Cupen"

Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Inte för att hälla mer vatten på kvarnen men det är som, Johan skriver, det dom här trådarna är till för.
Inte alltid att man kanske tänker på att gå bort och säga till dels för att där är en hel hög med andra saker man måste koncentrera sig på.
Är man dessutom "förbannad" på någon pga hur dom betett sig på banan så är det kanske inte det lämpligaste att gå fram och börja skrika på stackaren.

Kan dessutom inte påstå att det är någon uthängning.
Om man läser vad som står på HPC, ska det också räknas som uthängning av Focus förarna?
Nej, det anser jag inte. Som sagt det är det dom här trådarna är till för. Att samla info, ta med sig till framtiden.

Ska vi då gå rent krasst in på det så borde där vara fler än Johan som sett detta, varför har inte någon annan rapporterat det eller flaggvakterna?
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

visst ska man disskutera efteråt sådant som har hänt för annars lär man sig inte inför framtiden. Men tycker ändå detta kunde tagits personligen. INTE med reg.nr på ett forum. Och om man aldrig säger något till någon hur ska denna person då kunna ändra på sig och förbättras.
Ford Focus "Cupen"

Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran
Namn: Johan Sunde
Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified

Inlägg av buellmannen »

Och om man inte hittar personen, eftersom dom flesta inte sitter i sina bilar efteråt,och man inte vet vem personen är eller ser ut. Hur skall man göra då?

Om man nu inte skall använda eftersnackstrådarna eller ge några kännetecken på bilen?

Får passa på att ge en eloge med till den röda Volvon, bättre koll får man leta efter, la sig åt sidan i bra tid när nån närmade sig, och hade blinkersen på hela tiden.Visade tydligt sina intentioner.

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

Personen i fråga hjälpte dig med din bil på gelleråsen, ni disskuterade under lång tid kopplingen på din bil. I söndags var han framme och frågade dig hur det gick med kopplingen.
undrar om din kritik bara gäller körningen med den röda peugeoten eller om där även var en grön som störde dig????
Vet man inte vem det är så går man och frågar. lämpligen bland dom som har bilarna vid sidan om. Hittar man ändå inte personen ifråga så anser iaf. jag att man pratar med ledningen (dom borde du iaf. hitta) och säger till om att bilen ifråga är en fara på banan ledningen har nummer på bilen och därav får de fram tel. nr till föraren för de fylls ju i på besiktningen. Detta är ju av rena säkerhetsskäl och dom ska man ALDRIG tumma på.
Och som en upplysning så tog denna förare sin SBF licens för banracing på fredagen i just denna bilen. Därav de vita siffrorna på h. bakrutan.
Ford Focus "Cupen"

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran

Inlägg av buellmannen »

Det var väldans då.. Jag har tydligen trampat på några ömma tår här.

Det hela är avklarat sen igår via pm med personens bror via pm på Puggesidan. och där är det glada miner från båda hållen, men inte här tydligen..Ser inte riktigt din del i det hela.

Jag pratar ofta med folk, och dom flesta är trevliga, det måste denna personen med vara isåfall, även om jag inte kommer ihåg exakt vem det är. det är rätt sällan jag vet vem som kör vilken bil, om det inte är nån jag känner.
Hade det vart så att det var nån säkerhetsrisk så hade jag lagt mer krut på det hela, men detta var ju inte en sån stor sak (från början) så därför bemödade jag mig inte så mkt att leta upp personen, Iom att vi har sådana här trådar och forum där man lätt kan klara av saker i lugn å ro.

Och som upplysning betyder ju en SBF licens lika mkt som att en 18 åring med nytt körkort är en erfaren förare.Rätt många som har det.

Jag anser det hela vara avklarat och ett nedlagt kapitel redan från berörda parter och kommer inte lägga ner nån mer energi på det hela.

Tydligen har ju du blivit illa berörd och det kan jag inte göra nåt åt.

Jag är glad och ser fram emot nästa år, och kommer säkert träffa personen det berör och vi kommer nog inte tänka mer på det.

Johan

subaruclub.bana
Nybörjare
Namn: Magnus/Stefan
Kör: Subaru Impreza STi Type RA

Inlägg av subaruclub.bana »

Hej på er!

Vi i SSC vill tacka för en kanon dag på kinnekulle.
Kul att höra att dom flesta verkar nöjda med dagen.
Dagen flöt på som den skulle och utan större störningar.
Stort tack till er som ställde upp som flagvakter, utan er blir det inte någon körning.

Naturligtvis så finns det saker vi kunde gjort bättre eller som var riktigt bra.
Har ni seriös kritik eller beröm! Tveka inte skicka ett pm till oss.

Med seriöst så menar jag saker vi kan påverka och inte att han låg ivägen där och hon där.

Återigen! Tack för en kanon dag!

Mvh SSC

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

buellmannen skrev:Det var väldans då.. Jag har tydligen trampat på några ömma tår här.

Det hela är avklarat sen igår via pm med personens bror via pm på Puggesidan. och där är det glada miner från båda hållen, men inte här tydligen..Ser inte riktigt din del i det hela.

Jag pratar ofta med folk, och dom flesta är trevliga, det måste denna personen med vara isåfall, även om jag inte kommer ihåg exakt vem det är. det är rätt sällan jag vet vem som kör vilken bil, om det inte är nån jag känner.
Hade det vart så att det var nån säkerhetsrisk så hade jag lagt mer krut på det hela, men detta var ju inte en sån stor sak (från början) så därför bemödade jag mig inte så mkt att leta upp personen, Iom att vi har sådana här trådar och forum där man lätt kan klara av saker i lugn å ro.

Och som upplysning betyder ju en SBF licens lika mkt som att en 18 åring med nytt körkort är en erfaren förare.Rätt många som har det.

Jag anser det hela vara avklarat och ett nedlagt kapitel redan från berörda parter och kommer inte lägga ner nån mer energi på det hela.

Tydligen har ju du blivit illa berörd och det kan jag inte göra nåt åt.

Jag är glad och ser fram emot nästa år, och kommer säkert träffa personen det berör och vi kommer nog inte tänka mer på det.

Johan
Det är min gubbe du har hängt ut på forumen och bråkar du med en bitch får du tänder tillbaka ;)
utelämna våra reg. nr i fortsättningen om du skriver något om våra bilar på forumen och kom och säg till om det är något oavsett om det är bra eller dåligt för vi är båda rätt nya men är ute efter att lära oss.
Ford Focus "Cupen"

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

subaruclub.bana skrev:Hej på er!

Stort tack till er som ställde upp som flagvakter, utan er blir det inte någon körning.

Naturligtvis så finns det saker vi kunde gjort bättre eller som var riktigt bra.

Med seriöst så menar jag saker vi kan påverka och inte att han låg ivägen där och hon där.

Mvh SSC
Tack själva för en kanondag och t.o.m ni SSC:are var ju trevliga att prata med :p (fast det kanske berodde på lördgaskvällen vad vet jag) Vi ses iaf. nästa säsong igen :)
Ford Focus "Cupen"

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran

Inlägg av buellmannen »

nexis skrev:Det är min gubbe du har hängt ut på forumen och bråkar du med en bitch får du tänder tillbaka ;)
utelämna våra reg. nr i fortsättningen om du skriver något om våra bilar på forumen och kom och säg till om det är något oavsett om det är bra eller dåligt för vi är båda rätt nya men är ute efter att lära oss.
Aha, då förstår jag att skon klämde..
Jag har då inte bråkat med någon..men jag tror dig om det du säger.. ;)

Får la skriva Galna grodan eller puggen med numret eller nåt i fortsättningen då..haha

Får hoppas att man har kunnat bidra med lite lärdom nu då.

Syns nästa år..

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran

Inlägg av buellmannen »

subaruclub.bana skrev:Hej på er!

Mvh SSC
Bra fixat som vanligt, inget att klaga på här inte, tom vädret fixade ni bra. Hade inte tid att komma upp kvällen innan, annars hade det säkert blivit lite gött tjöt och en skål eller 2, Brukar ju vara trevligt.

Tackar!!

Användarvisningsbild
Nemesis_se
Legend
Namn: Peter Olesen
Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
Medlemsnummer: 188

Inlägg av Nemesis_se »

Jag tycker att indelningen i A1 och A2 kanske kunde vara tydligare. Jag valde t.ex A1 för att jag trodde att den gruppen var lite långsammare än A2, men hamnade tillsammans med ett gäng RS-bilar som hade fart att köra slalom mellan oss lite långsammare bilar.
Frågade runt lite och hörde att några blev placerade i A2 för att man var 2 i bilen, dvs passagerare.

Johan, missade dig!
Vart gömde du dig ;)
Snart 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Mekonomen], Grönnäs

Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

buellmannen skrev:Aha, då förstår jag att skon klämde..
Jag har då inte bråkat med någon..men jag tror dig om det du säger.. ;)

Får la skriva Galna grodan eller puggen med numret eller nåt i fortsättningen då..haha

Får hoppas att man har kunnat bidra med lite lärdom nu då.

Syns nästa år..
Fast grodan går inte med mig som förare någon mer säsong. Byter till Pugg nästa säsong....
Ford Focus "Cupen"

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran

Inlägg av buellmannen »

Nemesis_se skrev:Jag tycker att indelningen i A1 och A2 kanske kunde vara tydligare. Jag valde t.ex A1 för att jag trodde att den gruppen var lite långsammare än A2, men hamnade tillsammans med ett gäng RS-bilar som hade fart att köra slalom mellan oss lite långsammare bilar.
Frågade runt lite och hörde att några blev placerade i A2 för att man var 2 i bilen, dvs passagerare.

Johan, missade dig!
Vart gömde du dig ;)
Du får fixa en snabbare kamera..;)

Användarvisningsbild
nexis
Veteran

Inlägg av nexis »

Nemesis_se skrev:Jag tycker att indelningen i A1 och A2 kanske kunde vara tydligare. Jag valde t.ex A1 för att jag trodde att den gruppen var lite långsammare än A2, men hamnade tillsammans med ett gäng RS-bilar som hade fart att köra slalom mellan oss lite långsammare bilar.

Johan, missade dig!
Vart gömde du dig ;)
Såsom jag har tolkat det är A1 för oerfarna förare A2 erfarna förare och B är tidtagning och där får man inte ha passagerare.
Oavsett klass så finns det ingenstans med att man klassas in utefter hur fort bilen går.
Ford Focus "Cupen"

Skriv svar