Eftersnack: Banträff på Kinnekulle Ring 4/9 2011
- C
- Legend
- Inlägg: 16519
- Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
- Namn: Christian L
- Kör: 458
- Ort: Sverige
Inte riktat mot någon men ett tips från en som varit med ett tag.
Vill man inte att regnr ska synas på bild eller skrivas på forum så tar man av skyltarna. Då slipper man alla bekymmer som de ovan nämna, och även mindre risk att någon hälsar på hemma för de sett bilder på bilen eller liknande. Fullt tillåtet vad gäller banträffsklubbarnas regler. Vill man köra på gatan för att kyla så får man chansa eller ha dem på å gilla läget.
mvh C
Vill man inte att regnr ska synas på bild eller skrivas på forum så tar man av skyltarna. Då slipper man alla bekymmer som de ovan nämna, och även mindre risk att någon hälsar på hemma för de sett bilder på bilen eller liknande. Fullt tillåtet vad gäller banträffsklubbarnas regler. Vill man köra på gatan för att kyla så får man chansa eller ha dem på å gilla läget.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Nemesis_se
- Legend
- Inlägg: 1665
- Blev medlem: tis maj 25, 2010 6:13 am
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Ort: Skepplanda
- Medlemsnummer: 188

Du fastnade på bild, men hittade dig inte i depån...buellmannen skrev:Du får fixa en snabbare kamera..
Snart 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Mekonomen], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Mekonomen], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
- buellmannen
- Veteran
- Inlägg: 275
- Blev medlem: sön feb 18, 2007 10:44 pm
- Namn: Johan Sunde
- Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
- Ort: Göteborg
- buellmannen
- Veteran
- Inlägg: 275
- Blev medlem: sön feb 18, 2007 10:44 pm
- Namn: Johan Sunde
- Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
- Ort: Göteborg
Angående klassindelningen så har jag för mig att när vi diskuterade den nya klassindelningen så kom A1 och A2 fram för att dela in alla bilar i fler grupper och kortare pass på 20 min, då det inte är så många som vill köra tidstagningsklasserna, så att alla skulle få fler pass utan att det var så många bilar på banan.
Innan så var det bara A och B och 30 minuters pass, där B var den snabbare klassen och där var inte så många bilar, så A blev oftast full,Inga passagerare var tillåtna utan i "lugna timmen" vid lunch och då var omkörning förbjuden, var även oftast då dom som var nya provade några varv.
Så A1 och A2 är ingen skillnad, bara ett sätt att få ut fler på banan.Och B för dom som vill ta tid och ha mindre bilar på banan för att få några varv utan någon framför.
Rätta mig om jag kommer ihåg fel...
Innan så var det bara A och B och 30 minuters pass, där B var den snabbare klassen och där var inte så många bilar, så A blev oftast full,Inga passagerare var tillåtna utan i "lugna timmen" vid lunch och då var omkörning förbjuden, var även oftast då dom som var nya provade några varv.
Så A1 och A2 är ingen skillnad, bara ett sätt att få ut fler på banan.Och B för dom som vill ta tid och ha mindre bilar på banan för att få några varv utan någon framför.
Rätta mig om jag kommer ihåg fel...