Fiesk - Sierra Cosworth 4x4 -90
- Generalflash
- Veteran
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Generalflash
- Veteran
Något sådant möjligtvis.Fiesk skrev:Skulle sätta mig och beställa lite grejer precis, men har tappat bort länken till kopplingen.
Fick tips att köpa en Sachs med organisk lamell.
Vart vänder sig folk för att köpa en sådan tro?
https://www.sachsperformance.com/se/kop ... nce-999864
Finns säkert nån svensk sida, Sålänge du inte köper en sinterlamell ifrån klracing borde du klara dig fin fint
- Generalflash
- Veteran
- Generalflash
- Veteran
- Marcus L
- Veteran
- Namn: Marcus Lindström
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 375
Jag hade med kört med ett original chip o spridare i början sen hade jag uppgraderat till ett sk. 330-380kit från tex MSD , jag har kört med ett s.k davvchip länge nu o funkar helt ok, visst ett fint nytt modernt sprut hade ju inte varit fel om det finns budget för det med etanol osv.. men är en hel del jobb att få dit ska ju byta det ena o det andra..det som sagt var handlar om hur mycket budget man har, visst ett vettigt chip kostar en del också..
Förresten innan du sätter ihop motorn, köp rediga packningar typ cometic o en bra packningsmassa o missa inte det vid tex bakre ramöverfall..
Bra jobb annars!!
Förresten innan du sätter ihop motorn, köp rediga packningar typ cometic o en bra packningsmassa o missa inte det vid tex bakre ramöverfall..
Bra jobb annars!!
Sierra Cosworth -89 Sierra Cosworth -92
Focus 1,0 -18
Focus 1,0 -18
- Fiesk
- Veteran
- Namn: Tobias Ivarsson
- Kör: Sierra Cosworth RS 4x4
- Medlemsnummer: 529
Jag har ett långt element i garaget som är kopplat till bergvärmen i övriga huset. Det har varit kallt sedan vi flyttade hit och jag har prövat att lufta och lossa ventiler. Det är lite halvljummet till elementet, men själva elementet och returen är kall. Så jag prövade att knacka lite på några skarvar och uppe vid taket, där rören kommer in i garaget så lossnar en plugg och sprutar ut allt vatten i hela systemet upp i taket. Vattnet rinner ner över väggen och ner på alla mina ritningar och delar som är bortskruvade från motorn. Vattnet rann ner i vägguttaget och automatsäkringen löste ut.
Skitigt vatten över hela väggen och bilen.. alla ritningar blev mosiga och alla lådor med skruvar fyllda med vatten.
Kaos. Tog en hel dag att göra i ordning.
Kunde utläsa tidigare ritningar och gjorde om dem.
Jävla skit.
Vvs-snubben kommer på måndag.
Skitigt vatten över hela väggen och bilen.. alla ritningar blev mosiga och alla lådor med skruvar fyllda med vatten.
Kaos. Tog en hel dag att göra i ordning.
Kunde utläsa tidigare ritningar och gjorde om dem.
Jävla skit.
Vvs-snubben kommer på måndag.
- Bilagor
-
-