jeims - Sierra Rs Cosworth
- jeims
- Legend
- Inlägg: 3623
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 10:00 am
- Namn: David Jämsåker
- Kör: Volvo v70, Volvo Pv
- Ort: Jönköping
- Medlemsnummer: 19

Det får duga... ska ha lite till lack på o sedan klarlack så det blir väl kanske bra.farsan skrev:Blev väl inte sådär jättedåligt heller;)
Iallafall som det ser ut på bilderna.
Fick min glasfiber front idag så nu letar man efter en läpp o lite sånt. Istället för dimnljus blir det luftkylning till bromsarna.
- jeims
- Legend
- Inlägg: 3623
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 10:00 am
- Namn: David Jämsåker
- Kör: Volvo v70, Volvo Pv
- Ort: Jönköping
- Medlemsnummer: 19

Det händer inte mycket direkt.. köpte 50m kabelstrumpa från Elfa som jag ska dra runt i bilen med lite nytt elsystem... det går sakta nu.... dels är det hockey var o varannan dag sedan kör jag med andra cossien så denna blir ståendes hehe.
Köpte en elservo pump med från en volvo.. v50 tror jag det var.
4e bilden visar var säkringsboxen kommer sitta. Där får det rum 8st flatsäkringar. Har en pluskabel från den plusplattan vidare till andra sidan där det även sitter en säkringsbox med plats för 6st flatsäkringar. Abs enheten, wiseuniten, innovaten med mera kommer vara kopplade på höger sidan o alla lampor med mera på vänster sidan, så det är ser nästan likadant ut vid passagerarens fötter som vid förarens. Köpte några nya relän med som kommer sköta systemet. Det är inte klart än.. den pluskabeln ni ser där ska kläs i strumpa med framöver.. o lite annat...
Fixade kylsystemet på fincossien då det läckte o passade på att byta termostat o tempgivare... men tempen kommer fortfarande inte upp till normal utan stannar mellan normal o kallt om man säger så.. men av en slump fick jag se att 4e tändkabeln o stiftet var dränkt i olja o lossade kåpan (som jag passade på att lacka om från blå till bilens färg)... nån som kan se felet förra ägaren gjorde?
Köpte en elservo pump med från en volvo.. v50 tror jag det var.
4e bilden visar var säkringsboxen kommer sitta. Där får det rum 8st flatsäkringar. Har en pluskabel från den plusplattan vidare till andra sidan där det även sitter en säkringsbox med plats för 6st flatsäkringar. Abs enheten, wiseuniten, innovaten med mera kommer vara kopplade på höger sidan o alla lampor med mera på vänster sidan, så det är ser nästan likadant ut vid passagerarens fötter som vid förarens. Köpte några nya relän med som kommer sköta systemet. Det är inte klart än.. den pluskabeln ni ser där ska kläs i strumpa med framöver.. o lite annat...
Fixade kylsystemet på fincossien då det läckte o passade på att byta termostat o tempgivare... men tempen kommer fortfarande inte upp till normal utan stannar mellan normal o kallt om man säger så.. men av en slump fick jag se att 4e tändkabeln o stiftet var dränkt i olja o lossade kåpan (som jag passade på att lacka om från blå till bilens färg)... nån som kan se felet förra ägaren gjorde?
- jeims
- Legend
- Inlägg: 3623
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 10:00 am
- Namn: David Jämsåker
- Kör: Volvo v70, Volvo Pv
- Ort: Jönköping
- Medlemsnummer: 19

Nu är elen stort sett klar. Allt funkar. ska bara lägga det lite bättre så det inte hänger nåt... motorn ska strax hängas i o lite annat. Fick glasfiber huven med nu så det går framåt.. men sakta.
Har beställt diverse givare o ny 80 graders termostat, kamrems spännare o lite sånt via jobbet.
Alla kablar i motorutrymmet går via balkarna nu i kabelstrumporna jag köpte. På 5e bilden är kablarna till strålkastaren inkopplade.. fast dem syns inte
2a bilden. Där har jag gjort en "ram" som batteriet, tanken, pumparna samt elservon kommer sitta på. Se om jag hittar en bättre bild på den. tanken är nersänkt i reservbaljan.
Bränslesystemet kommer vara fuelcell-förpump-catchtank-filter-pump(044a)-rail-btr-catchtank-fuelcell. Det är väl så jag ser på det just nu.
Har beställt diverse givare o ny 80 graders termostat, kamrems spännare o lite sånt via jobbet.
Alla kablar i motorutrymmet går via balkarna nu i kabelstrumporna jag köpte. På 5e bilden är kablarna till strålkastaren inkopplade.. fast dem syns inte

2a bilden. Där har jag gjort en "ram" som batteriet, tanken, pumparna samt elservon kommer sitta på. Se om jag hittar en bättre bild på den. tanken är nersänkt i reservbaljan.
Bränslesystemet kommer vara fuelcell-förpump-catchtank-filter-pump(044a)-rail-btr-catchtank-fuelcell. Det är väl så jag ser på det just nu.
- jeims
- Legend
- Inlägg: 3623
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 10:00 am
- Namn: David Jämsåker
- Kör: Volvo v70, Volvo Pv
- Ort: Jönköping
- Medlemsnummer: 19

Händer inte såååååå mycket direkt. Men nu är väl elen klar iallafall... eller var det för nu får man nog göra om en hel del. Blir Nira i3+ sprut nu o förmodligen en Aim Mxl Strada dash.
Min ställning är klar med nu o monterade så inget ska lossna..
Monterade mina "åkafortsomfanraktframdäck" för att få lite inspiration. Passade rätt bra.
Drog ner motorn med så ser det lite bättre ut
Min ställning är klar med nu o monterade så inget ska lossna..
Monterade mina "åkafortsomfanraktframdäck" för att få lite inspiration. Passade rätt bra.
Drog ner motorn med så ser det lite bättre ut

- ErikJ
- Legend
- Inlägg: 4892
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 12:00 pm
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Ort: Väckelsång
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
när du endå håller på... bygg om till multirem... dom gillar inte mos/varva 8000 har jag märkt
sen får du nog höja bilen bak lite till men du testade säkert bara nu endå... men säger det endå... blir nog en ball bil

Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk