Tog några bilder idag... så ser den ut idag. Dock är allt till salu nu och på söndag kommer en som ska kolla på bilen.... vet att jag kommer ångra mig och blir den såld kommer jag gråta mig till sömns men det är dags att gå vidare, kommer bli jävligt jobbigt att skiljas från denna bil som man ägnat de senaste 5-6 åren till... så många timmar o så mycket man offrat.
Riktigt tråkigt att du säljer David. Men som PA skriver förstår man ju ändå tankegångarna. Hoppas du får bra betalt för grejerna nu. Redan tänkt på vad du ska bygga istället?
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Järnkaminen skrev:Riktigt tråkigt att du säljer David. Men som PA skriver förstår man ju ändå tankegångarna. Hoppas du får bra betalt för grejerna nu. Redan tänkt på vad du ska bygga istället?
Blir inget nytt bygge på länge utan jag ska mer njuta av att ha mer fritid o mer pengar över. Ska resa en del iallafall. Lite sugen på en nyare focus st som brukis o dem går ju köra bana med också.
Riktigt trist att du tänker sälja, du har ju kommit så långt redan...
Nästan så jag sj undrar vad jag håller på med.. :S
Mycket pengar läggs på bilfan och suget går upp å ner, men det är bara att kämpa på! =)
andreasGE skrev:Riktigt fint bygge! Går den igenom besiktning med fullbur eller?
oj missat detta!
Jo. bilen var reggad med bur innan... dock byttes buren ut förra vintern mot en bättre som hade några fler stag. Men den borde gå igenom med denna med utan prob.
Steff A skrev:Grattis till försäljningen Jeims! (bättre "gratta" sent än aldrig) / Steff A
Kommer ångra det så länge jag lever.... det vet jag.
Men jag hoppas att bilen får rulla mer mil hos nuvaranda ägare. Det kändes skönt att den kom till han då han hade lite planer för den. Ny lack med mera.
Motor, drivlina, motorstyrning:
Nytt o-ringat Cosworth 200 block. borrat 90.5 (mindre än org)
4x4 topp, maxportad av Dan Andersson, planad en 10:a, flödestestad
Ny BD16+ insugskam och Ny BD14 avgas, gjorda på nya profiler (Piper Cams)
Nya Ställbara kamdrev (PiperCams)
Nya lyftare, dubbelfjädrar, retainers, styrningar, ventiltätningar, kamlager
Nya lager och packningar i hela motorn
Balanserad vev, remskiva och svänghjul
Arp vevstaksbultar
Nya CP-kolvar 90,5mm, 8,0:1 komp, flyttad kolvbult
Nya Verdistakar, 8mm längre än original
Ny 2wd oljepump med högtryckskit
Ny 2wd förstärkt vattenpump
GrpA kamrem o spännare.
Nyrenoverad HPX500 raceturbo
Tg Racing Fuelrail
2.5" ic rör
Lastbils ic
Större oljekyl, flyttat oljefilter
Ombyggd vevhusventilation, retur i 2wd tråget
Ny 044 huvudpump, Ny 941 pump som fyller catchtanken
40L fuelcell
Msd 6 håls 780cc spridare
Bränsleretur i alurör med An6 nipplar
Bränsletillförsel i alurör med An8 nipplar
Arp bultat svänghjul
Ap racing koppling med 4puckad sinter
Öppetfilter
50mm PPF dump
Hydralklämmor här o var samt lite stålomspunnet
Siliconslangar lite överallt.
Hi jeims.
Do you remember who built this engine?
And do you remember what head studs was used?