Sida 4 av 17

Postat: sön jan 07, 2007 8:53 am
av rs turbo
Jovisst får du köra på bana.Men den uppfyller inte SBF regler om burbygge.När man bygger så seriöst som du har gjort så kan man ju göra det där lilla oxå och få den godkänd för all sorts banåkning.Du får ju köra mycket mer med den om den är godkänd.
malten_racing skrev:vadå skulle ja inte få köra på banträffar me den ? om man får köra utan bur, :Odd:

Postat: sön jan 07, 2007 1:07 pm
av malten_racing
rs turbo skrev:Jovisst får du köra på bana.Men den uppfyller inte SBF regler om burbygge.När man bygger så seriöst som du har gjort så kan man ju göra det där lilla oxå och få den godkänd för all sorts banåkning.Du får ju köra mycket mer med den om den är godkänd.

aha du menar så, kan va värt å ha den tanken i bakhuvet, e ju inte så svårt å fixa till de sen heller..

men om man får igenom bilen på Besiktningen, spelar de nån roll på hur mycket man får köra me den då lr?
eller är de dom som "besiktar" bilen på banorna som säger ifrån ?

Postat: sön jan 07, 2007 3:56 pm
av rs turbo
Tror inte att SBP har något att klaga på,om det inte är för trångt att komma i och ur bilen.Sen måste den ju typas om till 1 passagerare.
När d gäller bankörning så e d ju personalen på banan som besiktigar din bil.Ska du bara köra på typ Bilsports träffar och fmcs klubb träffar så kan du skita i att göra den godkänd.


malten_racing skrev:aha du menar så, kan va värt å ha den tanken i bakhuvet, e ju inte så svårt å fixa till de sen heller..

men om man får igenom bilen på Besiktningen, spelar de nån roll på hur mycket man får köra me den då lr?
eller är de dom som "besiktar" bilen på banorna som säger ifrån ?

Postat: sön jan 07, 2007 6:23 pm
av malten_racing
rs turbo skrev:Tror inte att SBP har något att klaga på,om det inte är för trångt att komma i och ur bilen.Sen måste den ju typas om till 1 passagerare.
När d gäller bankörning så e d ju personalen på banan som besiktigar din bil.Ska du bara köra på typ Bilsports träffar och fmcs klubb träffar så kan du skita i att göra den godkänd.

oke, jo de e väll typ bara sånn träffar de kommer bli, å Gatebil, tänkte testa på de där me Driftingen åxå men de börde ju inte heller va nå probs, när man sett några av dom andras bilar..

Postat: sön jan 07, 2007 6:29 pm
av rs turbo
Nix då ska det inte va några problem.


malten_racing skrev:oke, jo de e väll typ bara sånn träffar de kommer bli, å Gatebil, tänkte testa på de där me Driftingen åxå men de börde ju inte heller va nå probs, när man sett några av dom andras bilar..

Postat: sön jan 07, 2007 6:31 pm
av malten_racing
rs turbo skrev:Nix då ska det inte va några problem.

låter bra.

va tänkte du på för events som man ska fixa den godkänd för att få köra på ??

Postat: sön jan 07, 2007 7:19 pm
av rs turbo
Nja d va ju mest om du skulle köra på banträningar.Du hade ju kunnat köra mycke mer.Om du har en godkänd bil för bana så kan du ta ut den på nästan vilken träning som helst

malten_racing skrev:låter bra.

va tänkte du på för events som man ska fixa den godkänd för att få köra på ??

Postat: sön jan 07, 2007 10:19 pm
av malten_racing
rs turbo skrev:Nja d va ju mest om du skulle köra på banträningar.Du hade ju kunnat köra mycke mer.Om du har en godkänd bil för bana så kan du ta ut den på nästan vilken träning som helst

oke :)

Postat: sön jan 07, 2007 10:21 pm
av malten_racing
har vart å handlat en Diffklump från en Bmw M5 som ska på cossien. lite större å tyngre å bättre kan man säga :D


Bild

Postat: ons jan 24, 2007 8:00 pm
av malten_racing
lite uppdate.

ny tändmodul till mitt haltech sprut
ny linjär btr malpassi
ny flowpreppat kompressorhus till min GT40 :p
blästrad å lackad remskiva

har beställt en ca 60liters fuelcell som kommer om några veckor.

måste riva toppen igen för att byta reteniers lr hur de stavas, samt styrningar. :banghead: de e kasst för de drar ju ut på tiden en hel del innan man får mappa å bromsa motorn :mad:

Postat: mån jan 29, 2007 8:49 pm
av malten_racing
toppen av, ska börja riva i den så snart ja får låna en fjäderspännare.
sen har j vart å fixat lite "special" termostater, som ska få nytt termostathus.

Postat: tis feb 06, 2007 6:31 am
av malten_racing
så där nu har jaa plockat isär toppen igen, sak lämnas in på jospeed så ska ha fixa lite me den, reteiners, event. styrningar å tätningar.

bilen står nu upp pallad, för att ja har börjat me å riva ner bakvagn, som sak byggas om en del för att få på M5 diffklumpen. me nya fästen mm.
rev ner, kardan, tank, dämpare idag, forts. i veckan me de.

polerat som en liten tok på mitt kompressor hus från å till när man haft dö tid på jobbet under ca en månad, så nu e de bling bling :p

ska lämna in plenumet på svettsning till nya fästen för nuke fuelrailet snart åxå.

tomtopp
Bild

Bild
Enem p14 kammar, kent cams drev
Bild

Bild
bling bling
Bild

Bild

Bild

Postat: ons feb 07, 2007 5:55 pm
av malten_racing
lämnade in toppen igår hos jospeed å kollde upp styrningarna diretk, dom va väldigt slut, så nya sånna blire åxå :)

Postat: ons feb 07, 2007 6:31 pm
av Mikke
Ser ut som ett riktigt skönt bygge! Tycker att en lackering av sidolisterna skulle förhöjja bilens utseende avsevärt! Blir så konstigt annars med combat kittet!

Postat: ons feb 07, 2007 10:52 pm
av malten_racing
tackar :) ska lacka om bilen helt så antingen ryker listerna lr så lackar ja dom åxå. den kommer bli fords imperial blue pearl :p