MalZon - Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "#glassbilen"

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
Johan99
Veteran
Inlägg: 145
Blev medlem: lör dec 04, 2004 12:56 pm
Namn: Johan Farnestam
Kör: Escort Cosworth
Ort: Hovmantorp
Kontakt:

Inlägg av Johan99 »

Grymt fina siffror!! :) Grattis!!

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Inlägg: 2954
Blev medlem: tor aug 07, 2003 3:11 pm
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Fifan, grattis! Ingen kurva man kan glutta på? :-)
//Johan

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Inlägg: 6402
Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Ort: Växjö
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

mrnenad skrev:Ojoj riktigt fina siffror grattis!!
Tack tack!! :)
Järnkaminen skrev:Gött att ut och åka lite nu då?

Grattis till effekten :-). Inte läst riktigt allt i tråden så du kanske har nämnt effektmål, men antar att du är nöjd :)?

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk
Mja, ska besikta den med innan, har något oljeläckage som jag ska kika lite på med, annars är det allmän översyn som gäller :)
Har inte skrivet några mål, men på vägen upp idag så tänkte man för sig själv avv 500WHP hade vart en liten milstolpe iaf :)
klebbe skrev:Grymt! Grattis
Tack mannen!
dicken skrev:Grattis fina siffror det där.

När har du fullt ladd?
Kollar man på pappret så typ 5000varv, kastar upp film och kurva när det ligger ute..
Johan99 skrev:Grymt fina siffror!! :) Grattis!!
Tack tack!! :)
Papillon skrev:Fifan, grattis! Ingen kurva man kan glutta på? :-)
Kastar upp så fort de lagt ut den, orkar inte fota den :) Slut i huvet sen klockan ringde 4 imorse..

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

Användarvisningsbild
Fredin
Legend
Inlägg: 2128
Blev medlem: mån aug 11, 2003 10:00 am
Namn: Daniel Fredin
Kör: Otroligt snabbt
Ort: Hjo
Medlemsnummer: 59

Inlägg av Fredin »

:nxsmile: Nu börjar vi snacka. Grym effekt. Ni måste ha hittat minst 50hk under mappning lr? Grattis
4x4 Cossie -90 Time Attack
Emmaboda Superstage: 1.17.71
Kinnekulle: 54.51

*070-449 2884*

Användarvisningsbild
Kroka
Veteran
Inlägg: 715
Blev medlem: fre nov 28, 2008 9:53 pm
Namn: Henrik Krokström
Kör: Volvo
Ort: Åmål

Inlägg av Kroka »

Grattis! Grymma siffror! Fan va kul!!!

//Henrik
http://www.garaget.org/Kroka
Tack till:
TG Racing
Erlandsson
Wennersten

Användarvisningsbild
Martin
Legend
Inlägg: 5651
Blev medlem: tor aug 07, 2003 6:28 am
Namn: Martin Malmsten
Kör: Cosworth
Ort: Halmstad
Medlemsnummer: 54
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Stort Grattis Jonas!!

Användarvisningsbild
CruelCosworth
Veteran
Inlägg: 484
Blev medlem: lör feb 16, 2008 2:27 pm
Namn: Marcus A
Kör: Sierra Cosworth 4*4, Focus RS mk3, Transit Connect L2
Ort: Uppland
Medlemsnummer: 151

Inlägg av CruelCosworth »

Grattis till bra med mos!.
Längtar efter att se bromspappret...
Tack till TG Racing,Turbocenter,Jrm-racing och Tomas Svets & Mekaniska

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Inlägg: 6402
Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Ort: Växjö
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Fredin skrev::nxsmile: Nu börjar vi snacka. Grym effekt. Ni måste ha hittat minst 50hk under mappning lr? Grattis
Tack mannen! Skulle gå att krana på lite mer men valde att stanna där. Drevsatset ska klara 700nm, ligger på 749nm i motorn nu.. :)
Kroka skrev:Grattis! Grymma siffror! Fan va kul!!!

//Henrik
Tackar!! Känns gött! :)
Martin skrev:Stort Grattis Jonas!!
Tack Martin! :)
CruelCosworth skrev:Grattis till bra med mos!.
Längtar efter att se bromspappret...
Tack! Kastar upp film och papper strax..

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Inlägg: 6402
Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Ort: Växjö
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Länk till Maxxtuning's hemsida: http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mapp ... th--jonas/

Film från Maxxtuning på mappningen igår:
https://www.youtube.com/watch?v=pIAEabh6FZc

Egen film när Natte mappar Launch:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPq4-V0qDXY

Bild på 550WHP kurvan:
Bild

Bild på 374WHP kurvan (bruksladd):
Bild

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

erki87
Veteran
Inlägg: 100
Blev medlem: mån feb 27, 2006 8:15 am
Namn: Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 och en golf gti
Ort: Eskilstuna

Inlägg av erki87 »

Grattis till fina siffror!

Ska bli kul o se effektkurvan o laddkurvan.

Jag skulle kört min i bänk på fredag hos LG men han ställde tyvärr in.

Vad har du för spec på motorn?

Tror våra motorer är rätt lika, vi kör samma drevsats iallafall.

här är min:

Portad topp
WRC topppackning
arp topp bult
Original kammar tror jag
Dubbla fjädrar
Hart plenum
Äkta RS500 intercooler
Riktigt byggt och fint grenrör pulsdelat och separat avskild wastegate rör
Precision 46mm wastegate
Holset hx40 14# avgashus.
3" avgassystem hela vägen
2200cc spridare
nira i3+
E85

Tror min kammar kommer att sätta stopp innan 500 whp tyvärr :(

Dem blir nog roliga att jämföra.

grattis iallafall!

mvh

erki87
Veteran
Inlägg: 100
Blev medlem: mån feb 27, 2006 8:15 am
Namn: Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 och en golf gti
Ort: Eskilstuna

Inlägg av erki87 »

haha, den hade visst kommit medan jag komponera mitt inlägg.

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Inlägg: 6402
Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Ort: Växjö
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

erki87 skrev:Grattis till fina siffror!

Ska bli kul o se effektkurvan o laddkurvan.

Jag skulle kört min i bänk på fredag hos LG men han ställde tyvärr in.

Vad har du för spec på motorn?

Tror våra motorer är rätt lika, vi kör samma drevsats iallafall.

här är min:

Portad topp
WRC topppackning
arp topp bult
Original kammar tror jag
Dubbla fjädrar
Hart plenum
Äkta RS500 intercooler
Riktigt byggt och fint grenrör pulsdelat och separat avskild wastegate rör
Precision 46mm wastegate
Holset hx40 14# avgashus.
3" avgassystem hela vägen
2200cc spridare
nira i3+
E85

Tror min kammar kommer att sätta stopp innan 500 whp tyvärr :(

Dem blir nog roliga att jämföra.

grattis iallafall!

mvh
Det ändå lilla som man har hållt på med sånt här har jag lärt mig att allt är helt individuellt. Har inte satt upp något mål för mig själv som många gör utan tycker det är kul att skruva och se att det man gör ger utdelning, sen att det ser bra ut det man gjort gör inte saken sämre. :)

Min fulla spec saxad från Gorget..

BLOCK
Borrat 91,25mm
Hornat
O-ringat
Topdeckat
Långbultat
Bottendelen balancerad
Ombyggd vevhusventilation
CP kolvar högsta spec 91,25mm
X3M-Auto H-profils stakar
ARP bultar i vevöverfallen
Burton Högtrycks oljepump
**SKA GÖRAS**
Skvalpplåt
Oljekyl
Flytta oljefilter

TOPP
Planad
Portad
Nya ventiler, syrningar o tryckare
GruppA toppackning
Enem Z29 kammar
Dubbla ventilfjädrar
Magnaten justerbara kamdrev
**SKA GÖRAS**

AVGAS/TURBO
Schwitzer S200 Turbo (Christer @ NLR)
T3 Pulsesplit grenrör (Wigge @SGR)
60mm Ext WG
2" Screampipe
3" Moongose rostfritt avgassystem
Modifierad Downpipe med 3st lambdapluggar

BRÄNSLE (E85)
2x 044 Bränslepump
1600cc SPM Spridare
Nuke BTR
Nuke Y-block
Nuke Fuelrail
Earl's bränsleanslutningar (AN8 i hela systemet)
Earl's 11,1mm stålomspunnen bränsleslang (AN8 i hela systemet)
**SKA GÖRAS**
Fuelcell?

ELEKTRONIK
MaxxECU Motorstyrning
Helt nytt elsystem för motorn
Separata VAG spolar
Tryckgivave för Olje- o Bränsletryck som loggas i sprutet
NGK stift
Optima YellowTop (flyttat till bagaget)
**SKA GÖRAS**

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

ulm
Veteran
Inlägg: 133
Blev medlem: ons nov 15, 2006 10:01 am
Namn: Ulf Melander
Kör: Escort MK II Cosworth YBG
Ort: Hedemora
Medlemsnummer: 307

Inlägg av ulm »

Kul att det blev bra :-)

En liten fråga

Vad åker du på för stift och vilket elektrod avstånd ?
Uffe Melander

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Inlägg: 6402
Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Ort: Växjö
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Kastade i NGK BCR8ES när jag kom upp igår. Dessa är avstörda som inte mina andra Bosch F2CS är. Vi knackade ihop till 0,6mm.

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

Cochyn
Veteran
Inlägg: 138
Blev medlem: mån jan 21, 2008 2:47 pm
Namn: Alan
Kör: Focus Cosworth
Ort: North Wales, U.K.

Inlägg av Cochyn »

Cool videos man, sounds awesome!
Gatebil Tour 2012

Skriv svar