Sida 5 av 182

Postat: sön dec 17, 2006 1:25 pm
av g-son
MalZon skrev:Jo, de e ju drivlinan som man får skruva lite me sen antar jag.. :Odd:

Det kan jag tyvärr inte svara på. Har inte hört något sånt om turbon. Hur kan man kolla det då, så kan jag kanske kolla upp detta.. :)
4x4 grenröret har ju T3 fläns så de e ju helt öppet där.

Tanken med att åka till TG e just att han både kolla upp block å vev m.m. å kan bestämma lager å alla mått på plats så kan man plocka fram alla grejjer som jag behöver ha med mej hem när man åker därifrån. Tänkte att det kunde vara smidigt s slipper man ju ringa å mejla om att det kanske var fel, å märkte att den inte passade m.m.
Men men, vi får se! E inte riktigt där än så.. :)

MVH Jonas
Det brukar va sån lösning på WGn på Holsets aggregat. Det går ju att köra med sånt grenrör som du har. Men det bästa vore nog ett grenrör som är gjort för twinentry(rwd är fint). Med en eller två WG. Men det blir ju lite mer jobb!

Det kan ju va kul att åka och kolla lite hos TG med. Men det är väl en jäkla bit dit!

Mvh Gordon

Postat: sön dec 17, 2006 2:57 pm
av MalZon
g-son skrev:Det brukar va sån lösning på WGn på Holsets aggregat. Det går ju att köra med sånt grenrör som du har. Men det bästa vore nog ett grenrör som är gjort för twinentry(rwd är fint). Med en eller två WG. Men det blir ju lite mer jobb!

Det kan ju va kul att åka och kolla lite hos TG med. Men det är väl en jäkla bit dit!

Mvh Gordon
Ska väl försöka fixa ett extraktor grenrör ist för orginal om pengar finns, då blir det extern WG å med x-rör oxå. Får se hur det blir i slutändan sen.. Måste ju ha nåt att göra nästa vinter oxå.. :D

Jo de skulle vart spännande, minst sagt. E ju e bit ja, var nästan där uppe när jag köpte bilen i Tierp så har ju ett hum om hur lång tid det tar att köra dit å så..

Har ju precis köpt en servicebil som jag kan få med mej allt i oxå! :) hehe

MVH Jonas

Postat: mån dec 18, 2006 4:26 pm
av MalZon
Har vart i kontakt med motorrenoverare nu å jag ska borra alla 4 cylindrarna i blocket. Ska måtta först å beställa kolvar, sen borra. Borrningen vet jag inte än när den blir av, men måttningen ska inte dröja så hemskt mycket länge till..

MVH Jonas

Postat: tis dec 26, 2006 2:17 pm
av MalZon
Har inte hänt så hemskt mycke nu på sista tiden, har börjat tvätta av allt nu.
Ska skicka iväg toppen å insuget på portning snart.
Ska få lite mer kosing innom snar framtid så då ska jag iväg me blocket å kolvar betsällas. Har kollat på kolvar hos Burton, WRC specade kostar dryga 8k. Nån som har erfarenhet av dessa?
De har Part no: SC305/92 "Accralite performance Forge Pistons"

Tvättade motorrummet å provmonterade ICn, alla vet väl hur en Pace RS500 ic ser ut, men bilder e inte dummt..
Köpte nya "kylar" skruvar, distans å bussningar som jag hängt upp den i, passar fint!

MVH Jonas

Postat: ons jan 03, 2007 3:10 pm
av MalZon
Nu står bilen i garaget.
Håller på att tvätta av allt från olja å skit, händer inte så mycke mer innan borrningen..

MVH Jonas

Postat: ons jan 03, 2007 3:30 pm
av martin n
nu när allt är tillbaka i gamla rutiner kan du ju ta en tripp till ön..



//Martin

Postat: ons jan 03, 2007 3:36 pm
av MalZon
martin n skrev:nu när allt är tillbaka i gamla rutiner kan du ju ta en tripp till ön..



//Martin
Förstår vad du menar.. :) Hehe, Skickar pm te dej!

MVH Jonas

Postat: tor jan 04, 2007 1:49 pm
av MalZon
Ny Fuelrail hemma.

Kolla: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php ... post305154

MVH Jonas

Postat: tor jan 11, 2007 9:34 am
av MalZon
Nya kuddar..

MVH Jonas

Postat: lör jan 13, 2007 5:20 pm
av MalZon
Vart iväg med topp, insug å plenumet idag, ska portas.
Kan även komma över nya ventiler å styrningar riktig billigt!

MVH Jonas

Postat: sön feb 04, 2007 4:26 pm
av crazy
hur byggde du fästena till nuke railen??
skulle man kunna få se bild på det?? :rolleyes: :shifty:

Postat: sön feb 04, 2007 5:35 pm
av Mr cossy
finns bilder på hur jag gjorde i min projekt tråd.. bockade plattjärn och borrade hål i railen (m5) och skruvade i org fästen.. dock hade jag lite för brett plattjärn men de funkar ändå..

/erik

Postat: ons feb 07, 2007 9:19 pm
av MalZon
Har inte gjort några fästen än, men tänker gör ungefär som Mr cossy förklarar.

MVH Jonas

Postat: sön apr 22, 2007 11:45 am
av MalZon
Har inte hänt så mycket nu på sista tiden. Tvättade av lite grejjer igår, men har mycket kvar, tar sin tid.. ;)

Innan:
http://img329.imageshack.us/img329/6630/dsc00056jx4.jpg

Efter:
http://img224.imageshack.us/img224/2295/dsc00058yz0.jpg

Just nu väntar jag på att få besked om min topp, så den skulle jag snart komma hämta om den e klar.

Ska försöka fixa ett grenrör nu snart oxå, för extern WG oxå.

MVH Jonas

Postat: ons maj 09, 2007 5:08 pm
av MalZon
Då har man precis kommit hem från motorrenoveraren. Vart inte så farligt ändå..
Han ska borra, o-ringa å toppdecka blocket. Balansera å viktjustera hela bottendelen. Ska ta hem kolvar, troligtvis runt midsommar. Då ska jag ner å hämta allt, å då ska vi horna lilländan på stakarna så att kolvbulten passar oxå.

Fick hem wastegaten för 2veckor sen så jag ska skicka iväg turbon å wastegaten för grenrörsbygge, blir väl innom närmsta tiden hoppas jag på.

Har fått besked att mina ventiler å styrningar e på väg å ska fixas i. Yoppen e nästa färdigportad.

Blir att beställa en hel del när skatteåterbäringen kommer;) Bl.a. kolvar, lager, packningssats m.m.

MVH Jonas