Arne Lindgren - Capri MkII retroracer

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Det man brukar vilja eftersträva är att korsen inte arbetar helt rakt, eftersom de inte slits jämn då. Har du vinkelskillnad i sidled räcker det.

/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Arne Lindgren
Veteran
Namn:

Inlägg av Arne Lindgren »

therealpinto skrev:Det man brukar vilja eftersträva är att korsen inte arbetar helt rakt, eftersom de inte slits jämn då. Har du vinkelskillnad i sidled räcker det.

/Gustaf
Mmm, fast för mig blev det bättre att ta det i höjdled.

*s* Inga kommenarer om användande av sockerbitar i elsystemet? Några i peugeotklubben tyckte det såg oestetiskt ut men jag känner att bara kablarna är avlastade borde det funka lika bra som nån annan skruvanslutning.

Btw, har du sett mitt inlägg om en Ranchero projektbil i tråden om "Fordprojekt jag skulle vilja se"? Vad tror du?

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Jag tänkte kommentera sockerbitarna men avstod ;-) Är de dragna ordentligt och kablarna avlastade så funkar det säkert men det finns ju snyggare sätt :-)

Rancheron ja, det borde väl kunna funka. Så länge man känner igen grundkonstruktionen kan man ändra rätt mycket innan det blir amatörbyggt så dina idéer är knappast några bekymmer.

/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Arne Lindgren
Veteran
Namn:

Inlägg av Arne Lindgren »

*s* Jag gömmer sockerbiarna i lådan..

Jag tänkte mest gränsen mellan ombyggt och inte ombyggt.
Jag trodde att det var lättare när bilen var så pass gammal att få igenom det utan att regbesikta. .

Skriv svar