Sida 45 av 51
Postat: tis okt 25, 2016 5:11 pm
av Släggmek
Låter bra det

. Tycks tänkbart att fördelaren går att skifta till de äldres om nu inte rotationsriktningen ändrats eller nåt p g a nåt som flyttats i utvecklingen till 2.9i, de är ju ändå varandras närmaste släkt bakåt och det borde gå att luska ut via detaljnummer på drev etc. FINIS är väl samma nummerserie på alla delar har jag för mig, om inte annat så kan man gå på Bosch-numret (varje detalj hos dom har samma nummer oavsett var detaljen förekommer, deras nummerserier har bara reviderats en eller om det var två gånger genom företagshistorien och längesen). Följer utvecklingen med intresse

.
Postat: ons okt 26, 2016 6:54 am
av 3000e
Hej!
Det går att konvertera 2,8i fördelare.
Drevet axeln och bussningen från 2,9 fördelaren brukas.
Huset till 2,8 fördelarn svarvas ur för bussningen från 2,9 fördelarn eller svarva ner bussningen utvändigt.
Axeln från 2,9 fördelarn svarvas om i toppen så den blir lik 2,8 ans axel.
Har gjort detta på 2 motorer så jag vet att det funkar.
Mvh
Leif
Postat: ons okt 26, 2016 7:40 am
av Part_boy_no1
3000e skrev:Hej!
Det går att konvertera 2,8i fördelare.
Drevet axeln och bussningen från 2,9 fördelaren brukas.
Huset till 2,8 fördelarn svarvas ur för bussningen från 2,9 fördelarn eller svarva ner bussningen utvändigt.
Axeln från 2,9 fördelarn svarvas om i toppen så den blir lik 2,8 ans axel.
Har gjort detta på 2 motorer så jag vet att det funkar.
Mvh
Leif

Så det röret ska svarvas så att det passar 2.8 fördelaren?/ ronny
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: tor okt 27, 2016 5:56 am
av 3000e
Ja det ska svarvas så det passar 2,8 fördelarn.
Sen behöver axeln svarvas så det går att montera centrifugalregulatorn från 2,8 fördelarn också.
Kan finnas några olika fördelare på 2,8 men de jag brukat har kommit från Granada med K-Jetronik.
Leif
Postat: tor okt 27, 2016 7:00 am
av Part_boy_no1
3000e skrev:Ja det ska svarvas så det passar 2,8 fördelarn.
Sen behöver axeln svarvas så det går att montera centrifugalregulatorn från 2,8 fördelarn också.
Kan finnas några olika fördelare på 2,8 men de jag brukat har kommit från Granada med K-Jetronik.
Leif
Så bara att lära sig svarva då
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: tor okt 27, 2016 2:23 pm
av Släggmek
Bra information även för att göra en plan utifall, tack från läktaren

Leif.
Postat: mån okt 31, 2016 8:41 am
av Part_boy_no1

Nu är den då på plats. Men hände en liten olycka när jag skulle svarva 2.9 bussningen. Snurra ratten åt fel håll så att bussningen flög i väg med en jävla fart

svarvade ner 2.9 axeln så den passa 2.8 bussningen tillsvidare
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: mån okt 31, 2016 10:32 am
av Part_boy_no1
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: mån okt 31, 2016 2:01 pm
av gxlv8
sitter spänt o väntar på att höra hur den går med ditt nya insug.
FUSK... du har ju 2 pågar som hjälpar dej :-)
hoppas du lär dom så dom kan ta över efter os gamla :-)
Postat: mån okt 31, 2016 2:22 pm
av Part_boy_no1
gxlv8 skrev:sitter spänt o väntar på att höra hur den går med ditt nya insug.
FUSK... du har ju 2 pågar som hjälpar dej :-)
hoppas du lär dom så dom kan ta över efter os gamla :-)
Sen lär nog knappast gå bra med den förgasaren. Satt på en 2.0 v6

haha hjälp å hjälp. Får mest leta efter alla verktyg som dom lägger överallt
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: tor nov 03, 2016 5:08 pm
av Part_boy_no1
Provade att starta idag med startgas. Den tänder till några gånger men sen smäller den bara. Nån som har några tips på vad som kan vara fel?
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: fre nov 04, 2016 8:20 am
av Nemesis_se
Skulle säga tändordning, men det har du väl koll på?
Postat: fre nov 04, 2016 3:56 pm
av Part_boy_no1
Den starta
https://youtu.be/4CbiKywbz38
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Postat: fre nov 04, 2016 5:39 pm
av RickardEM
Grattis!
\Rickard
Postat: lör nov 05, 2016 8:34 am
av Part_boy_no1
Den går ju inte speciellt bra

men förgasaren är kass och läcker överallt
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk