Sida 47 av 51

Postat: ons nov 09, 2016 10:24 pm
av Släggmek
Ruskigt missflyt :(, men skit händer ibland. Hoppas det inte behövs nåt mer reppjobb än det konstaterade, håller tummarna.

Såvitt jag minns fanns det nån mittemellan-variant av den vanliga Weber DGV/DGAV:n på en del av de större Granada V6 som hade halsringar i kombination 36/38, hade utbytbara halsringar vad jag ytterligare vill minnas så 38/38 bör vara möjligt att sätta ihop enkelt om man behöver eller bara vill. Även nån av de mindre amerikanska 2-portarna för Windsor V8 260-289" eller storlekarna däromkring går att kombinera med Cologne (men nu är jag verkligen nere i arkivet och rotar :D), där finns det förstås en uppsjö av mer lättfunna alternativ när man fått ihop bultmönstret med insuget. Holley är väl det vanligaste alternativet för de Fordarna utöver firmans egna, bland nytt kan det översättas till Demon som är vidareutvecklingar av gamla Holley-modeller. Cologne V6 med förgasare förekommer i mindre antal i USA mest tack vare Capri/Capri II (III togs aldrig in eftersom man tog fram en Capri-märkt och -stylad Mustang III för Mercury-handlarna som sålt de europeiska) och jag har för mig även tidiga Mustang II hade sina Cologne som 2.6L med förgasare, så det finns en del tips om kombinationer på USA-forumen men det kan vara lite tålamodskrävande att rota fram informationen.

Postat: sön nov 20, 2016 2:29 pm
av Part_boy_no1
Där kan han stå och skämmas den fan Bild
Bild
Slänger i 2.0 tills vidare. Kan inte besikta med 2.9 iallafall Bild
Bild


Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: mån nov 21, 2016 5:30 pm
av RickardEM
Part_boy_no1 skrev:Där kan han stå och skämmas den fan Bild

Slänger i 2.0 tills vidare. Kan inte besikta med 2.9 iallafall Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Bra med reservmotor, är det den som satt i bilen från början?

\Rickard

Postat: mån nov 21, 2016 6:06 pm
av Part_boy_no1
RickardEM skrev:Bra med reservmotor, är det den som satt i bilen från början?

\Rickard
Japp orginalmotorn. Men tänker använda mt75 lådan från 2.9:an.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: tis nov 22, 2016 2:18 pm
av RickardEM
Part_boy_no1 skrev:Japp orginalmotorn. Men tänker använda mt75 lådan från 2.9:an.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Passar växellådan rakt av mot motorn eller behöver det modifieras något?

\Rickard

Postat: tis nov 22, 2016 2:24 pm
av Part_boy_no1
RickardEM skrev:Passar växellådan rakt av mot motorn eller behöver det modifieras något?

\Rickard
Måste svarva ett glidlager som är 15×19 istället för 12.7×19 Bild
Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: ons nov 23, 2016 4:29 pm
av Part_boy_no1
Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: ons nov 23, 2016 7:56 pm
av RickardEM
Blev lite skillnad med ny färg. :)

\Rickard

Postat: lör nov 26, 2016 3:57 pm
av Part_boy_no1
BildBild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: sön nov 27, 2016 9:21 am
av RickardEM
:thumbsup: Ser ut att vara nära uppstart igen. :)
Hoppas det går bättre den här gången.

\Rickard

Postat: ons dec 28, 2016 12:25 pm
av Part_boy_no1
Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: ons dec 28, 2016 4:08 pm
av Släggmek
Som Rickard sa. :)

Postat: ons dec 28, 2016 4:10 pm
av Part_boy_no1
Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: fre jan 20, 2017 5:49 pm
av Part_boy_no1
Snart så😂
BildBild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat: fre jan 20, 2017 7:01 pm
av Släggmek
Jag kommer att tänka på en låttitel av favoriten Johnny Cash https://www.google.se/search?q=johnny+c ... 8weehoOQCw, om en vanlig kille som bestämmer sig för att bygga en bil åt sig en bit i taget :D, om en Cadillac som en "dold löneförmån" :rolleyes: så inga jämförelser där (däremot vet jag en kille här i trakten som helt ärligt jobbade övertid på skroten för de delar han behövde till att satta ihop en väldigt speciell Volvo 145 som var till 95% en USA-spec 265 med fulläderinredning och allt om man inte tittade under huven :D), men vi är nog rätt många som får knåpa med vad vi kan hitta för att få till det vi vill ha och låta det ta den tid som kan offras på det för att bli klart när det kan. Dagsformen ser bra ut! Ser fram emot slutresultatet med spänning. :)