Part_boy_no1 - Taunus GXL

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran
Namn: Ronny Ribbheden
Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98

Inlägg av Part_boy_no1 »

SK Racing skrev:Fan jag MÅSTE göra i ordning garaget så jag kan flytta hit mitt blästerskåp o resten av prylarna jag har hemma hos päronen, finns ju nog inget som är så kul som ett blästerskåp o en platta öl :)
Ett blästerskåp skull man haft:) får lov att blästra på jobbet jag.. funderar på att ta sig nån öl och skruva lite ihelgen:)

Tags:

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

BILPORR!!! :D

Ja, vi andra som inte har bläster får väl fortsätta harva med nylontrissa på borrmaskinen för att få en acceptabel yta att lacka på, då kan man snacka om att den där ölplattan verkligen behövs för att hålla tålamodet uppe :p.
...Huga, nu kom jag att tänka på en verkligt morbid gåta om nån som blev mindre och mindre och sen visade det sig ha med själförvållad mekanisk nötning att göra, kanske risk det blev samma om man friblästrade sand med öl på sidan för att skölja bort dammet ur käften... :rolleyes:
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

mattias_892 skrev:Kul med renovering =) kommer upp snart till dalarna och skall renovera mina taunsar =) vart i mora bor du? mitt ex bor i bonäs.. hennes farsa hade en taunus gxl coupe som jag fick ta över.. rostfri. finns en tc grön i våmhus oxå har jag sett =)

får ta en träff någon gång =)
//Mattias
kul å kul. bara rost lagningen är klar så blir det roligare:-) bor i noret. bilen bor hos en kompis i färnäs. tur man har snälla kompisar med garage:-) min mor bor i bonäs:-)
grattis bilar är alltid bra:-) helst rostfria;-) hade nog blivit billigare åt mig att köpa en mindre rostig bil.
ja vi får träffas och glida taunus på stan:-)

Användarvisningsbild
mattias_892
Erfaren
Namn: Mattias Kårespång
Kör: ford Scorpio 2,9, Ford Sierra 2,8 GL-86 Ford Taunus Gxl coupe -73, Ford taunus 1600L Coupe -75 , Granada 2.3 L coupe -75

Inlägg av mattias_892 »

Part_boy_no1 skrev:kul å kul. bara rost lagningen är klar så blir det roligare:-) bor i noret. bilen bor hos en kompis i färnäs. tur man har snälla kompisar med garage:-) min mor bor i bonäs:-)
grattis bilar är alltid bra:-) helst rostfria;-) hade nog blivit billigare åt mig att köpa en mindre rostig bil.
ja vi får träffas och glida taunus på stan:-)
ja precis =) visst är det så.. ska upp till mora och visa pärlan nästa sommar =)
De är lite fix kvar på sen .. hoppas vi syns snart framöver med taunusarna.

Hur går det med renoveringen?

Jag är med i Mora dansklubb och brukar dansa i färnäs bygdegård =) så jag vet mora väl =)

Ha de gött!

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

mattias_892 skrev:ja precis =) visst är det så.. ska upp till mora och visa pärlan nästa sommar =)
De är lite fix kvar på sen .. hoppas vi syns snart framöver med taunusarna.

Hur går det med renoveringen?

Jag är med i Mora dansklubb och brukar dansa i färnäs bygdegård =) så jag vet mora väl =)

Ha de gött!
jo renoveringen går framåt. men gasen tog slut:-( i brist på annat att göra så drack jag lite öl och polerade bromsrör:-) det är rostfrit så dom blev jävligt blanka:-)

ska försköka få bilen körklar till big lake:-)

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

jag vissa en ford polare bilen i helgen. han sa nåt om att man kan koppla på en kontakt på elsystemt till motor å plugga in i datorn och mappa om orginal styrboxen.
fungerar det och hur mycket klarar styrboxen av?

Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Namn: Joakim E
Kör: Ford Falcon G6E Turbo
Kontakt:

Inlägg av Grey »

Part_boy_no1 skrev:jag vissa en ford polare bilen i helgen. han sa nåt om att man kan koppla på en kontakt på elsystemt till motor å plugga in i datorn och mappa om orginal styrboxen.
fungerar det och hur mycket klarar styrboxen av?
Vad jag vet kan du inte programmera om ECC-IV databoxen, men däremot så finns det plug n play boxar som är programmerbara. Hojta till om det är intressant, 2.9or är min specialitet och det vore väldigt synd om den där fina Taunusen inte fick en 2.9 turbo med 370hk. :)

PMa för mer info.
// Grey
http://www.racemovie.se
Några Fordar på min gård:
Mondeo Ghia E85 -00, Probe GT -92, Scorpio Cosworth Ghia -92, P100 -92, Fiesta 1.2S Big bumper -82, Granada V.I.P V6 535BHP -81

Expoze
Erfaren
Namn: Christopher
Kör: Citroën C4 Grand Picasso, Taunus GXL

Inlägg av Expoze »

Part_boy_no1 skrev:insåg en sak idag. jag klippte å lima folie på insidan på mätarhuset en hel kväll förut. men jag kan ju inte använda taunus hastighetsmätare på MT-75 lådan.tro om man kan få i scorpio mätare i mätarhuset på tanusen?
Minns jag inte fel så är det uttag för vanlig vajer på Sierrans MT-75.

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

Grey skrev:Vad jag vet kan du inte programmera om ECC-IV databoxen, men däremot så finns det plug n play boxar som är programmerbara. Hojta till om det är intressant, 2.9or är min specialitet och det vore väldigt synd om den där fina Taunusen inte fick en 2.9 turbo med 370hk. :)

PMa för mer info.
kanske var det han sa, var inte helt nykter:) har planerna på att bulta på en Eaton m112 på insuget:) om det fungerar bra med en sån box så är det helt klart intressant:)

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

Expoze skrev:Minns jag inte fel så är det uttag för vanlig vajer på Sierrans MT-75.
ja det kan det vara ja:) nån som vet helt säkert?

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

ursäkta min dåliga mobilkamra:)
lite öl är fint:)
Bild

blev blankar:)
Bild

Blev rätt snyggt:)
Bild

Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Namn: Joakim E
Kör: Ford Falcon G6E Turbo
Kontakt:

Inlägg av Grey »

Part_boy_no1 skrev:kanske var det han sa, var inte helt nykter:) har planerna på att bulta på en Eaton m112 på insuget:) om det fungerar bra med en sån box så är det helt klart intressant:)
Bra idé. Stor kompressor, tyvärr lite oeffektiv men 2.9an tål ju mycket stryk så kör i vind! :)
Part_boy_no1 skrev:ja det kan det vara ja:) nån som vet helt säkert?
100% säker, alla MT75or från sierra och scorpio har wire.
// Grey
http://www.racemovie.se
Några Fordar på min gård:
Mondeo Ghia E85 -00, Probe GT -92, Scorpio Cosworth Ghia -92, P100 -92, Fiesta 1.2S Big bumper -82, Granada V.I.P V6 535BHP -81

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Part_boy_no1 skrev:ursäkta min dåliga mobilkamra:)
lite öl är fint:)

Blev rätt snyggt:)
Helt klart sant, bådadera :beerchug: - frågan är om det ska räknas som bilporr :p eller konstfoto :cool:... både-och tror jag, som roade mig med att labba in lite heavy metal-stämning a la Rammstein-skivomslag i den ena bilden (sorry, blev inspirerad ;)).
Bilagor
fcs_renovering taunus gxl.jpg
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

Grey skrev:Bra idé. Stor kompressor, tyvärr lite oeffektiv men 2.9an tål ju mycket stryk så kör i vind! :)

100% säker, alla MT75or från sierra och scorpio har wire.
vill ju ha kopressor för att det finns för många turbo bilar:) å det ser coolt ut å det låter härligt:)

min har ju el. så man kan byta givaren till wire i lådan alltså?

Användarvisningsbild
Part_boy_no1
Veteran

Inlägg av Part_boy_no1 »

Släggmek skrev:Helt klart sant, bådadera :beerchug: - frågan är om det ska räknas som bilporr :p eller konstfoto :cool:... både-och tror jag, som roade mig med att labba in lite heavy metal-stämning a la Rammstein-skivomslag i den ena bilden (sorry, blev inspirerad ;)).
haha det passar bra som skivomslag:) bilporr helt klart*drool*
det har gått lite sakta ett tag nu. har hjälpt bror min med sin Vosa:) men nästa vecka hade jag tänkt måla motorn i blå å få i den i bilen:) en ford motor ska ju självklart vara blå:D

Skriv svar