Per-Otto - Focus RS 2010

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Per-Otto
Erfaren
Inlägg: 29
Blev medlem: sön maj 16, 2010 11:59 am
Namn: Per-Otto Kent
Kör: GT-R BE 2012
Ort: Lidköping
Kontakt:

Per-Otto - Focus RS 2010

Inlägg av Per-Otto »

Lägger här upp en liten tråd om min Focus RS Mk II.
Bilen uppdateras med lite nya delar titt som tätt..

Objekt:
Ford Focus RS 2010
Frozen White
Uttagen Maj 2010.

Bilen gick direkt efter leverans till Autotech för steg III.
Programmering ink. MF-Mapp.
Airtech IC.
Större Spridare.
3" Rostfritt Avgassystem från turbo och bakåt utan kat.

Övriga modifieringar som gjorts:
GGR Luftfilterbox.
70-graders termostat.
Vibratech Motorfäste.
H&R Ställbart Chassi.
Ställbara Camberplattor.
Stålomspunna bromsslangar runt om.
Pagid Race belägg runt om samt Castrol race bromsvätska.
18" Team Dynamic med R-Däck för banåkning.

Övrigt trim som gör den lite snabbare runt sta´n är:
Svartlackade originalfälgar med 18mm spacer runt om för ett fetare stuk!
Solfilm i främre sidorutor samt bård i framrutan.
Ditec Lackskyddad.

I höst/vinter kommer bilen uppdateras ytterligare... Mer info kommer!

Användarvisningsbild
A.Larsson
Veteran
Inlägg: 320
Blev medlem: ons sep 26, 2007 4:09 pm
Namn: Anders Larsson
Kör: VW Transporter
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av A.Larsson »

Trevliga uppdateringar! Men vart är bilderna???
http://www.garaget.org/?car=70897
Tack till:
farsanRacing
Kjell på VIKENS MASKIN
Byggpartner

Användarvisningsbild
Lars_Turbo
Legend
Inlägg: 1990
Blev medlem: tis aug 09, 2005 7:00 pm
Namn: Steven R
Kör: Eskråt och Saab
Ort: Skara

Inlägg av Lars_Turbo »

Grymma bilar! Men lite bilder vore kul! :)
*hugng* Team Hangloose Racing 2011 *hugng*

Användarvisningsbild
TS Edition
Erfaren
Inlägg: 60
Blev medlem: tis jul 13, 2010 6:58 pm
Namn: Tobias Sundqvist
Kör: Ford Focus RS 2010
Ort: Värmdö

Inlägg av TS Edition »

som sagt:worth:...skulle va skitkul o se hur den ser ut med spacers på också:D
:eclipsee_ FOCUS RS 2010 WHITE EDITION

Användarvisningsbild
Baby blå
Legend
Inlägg: 3977
Blev medlem: tis aug 12, 2003 10:00 am
Namn: Martin R
Kör: Transit
Ort: Göteborg

Inlägg av Baby blå »

Tjena PO !

Kul o se hur biten du vart av en liten ford ;)

Mvh
Martin

Per-Otto
Erfaren
Inlägg: 29
Blev medlem: sön maj 16, 2010 11:59 am
Namn: Per-Otto Kent
Kör: GT-R BE 2012
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Per-Otto »

Bilder kommer! Men nu drar jag till Nürburgring...:)
Spacerplattorna (Eibach) är till salu då jag ej kan ha dom ihop med 18".

Per-Otto
Erfaren
Inlägg: 29
Blev medlem: sön maj 16, 2010 11:59 am
Namn: Per-Otto Kent
Kör: GT-R BE 2012
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Per-Otto »

Ja visst är det otroligt:Odd:
Då allt jag uppdaterat focusen med har kostat samma som en trimslutburk till en nyare M3 är det svårt o inte gilla dom små fårrdarna..:)
Baby blå skrev:Tjena PO !

Kul o se hur biten du vart av en liten ford ;)

Mvh
Martin

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Inlägg: 566
Blev medlem: tor okt 16, 2008 12:25 pm
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup
Ort: Stockholm

Inlägg av mAbZ »

Ok, du har kanske råd att strunta i fabriksgarantin.
Men spacers fram på den bilen är verkligen en dålig idé. Prova att köra med och utan får du se.
Megane RS 330 Cup

Användarvisningsbild
TS Edition
Erfaren
Inlägg: 60
Blev medlem: tis jul 13, 2010 6:58 pm
Namn: Tobias Sundqvist
Kör: Ford Focus RS 2010
Ort: Värmdö

Inlägg av TS Edition »

Förklara gärna varför??...Är ju som att åka med ET 45 fälg....tar det inte i några skärmar eller dylikt så förstår jag inte varför alla är så himla emot att köra på andra fälgar än ET 60 som är VÄLDIGT svårt att hitta....tittar man på däcket i hjulhuset på ET60 fälgen så sitter den ju väldigt långt in så jag har svårt att tro att det inte går att köra på tex ET 45,även fast jag inte har hunnit prova själv.....Min octavia rs2 hade ET54 orginal och jag körde ET40 5000mil....hårda 5000mil kan tilläggas....Men förklara gärna varför ni tror att "bilen"/drivknutar mm går sönder eller vad nu argumentet är om man ökar spårvidden mellan 1-1.5cm per sida??
:eclipsee_ FOCUS RS 2010 WHITE EDITION

Användarvisningsbild
Fredin
Legend
Inlägg: 2116
Blev medlem: mån aug 11, 2003 10:00 am
Namn: Daniel Fredin
Kör: Otroligt snabbt
Ort: Hjo
Medlemsnummer: 59

Inlägg av Fredin »

TS Edition skrev:Förklara gärna varför??...Är ju som att åka med ET 45 fälg....tar det inte i några skärmar eller dylikt så förstår jag inte varför alla är så himla emot att köra på andra fälgar än ET 60 som är VÄLDIGT svårt att hitta....tittar man på däcket i hjulhuset på ET60 fälgen så sitter den ju väldigt långt in så jag har svårt att tro att det inte går att köra på tex ET 45,även fast jag inte har hunnit prova själv.....Min octavia rs2 hade ET54 orginal och jag körde ET40 5000mil....hårda 5000mil kan tilläggas....Men förklara gärna varför ni tror att "bilen"/drivknutar mm går sönder eller vad nu argumentet är om man ökar spårvidden mellan 1-1.5cm per sida??
Förlorar vägrepp vid kurvtagning. Inget att bry sig om alltså, tills du ska pressa snabba varv på bana.
4x4 Cossie -90 Time Attack
Emmaboda Superstage: 1.17.71
Kinnekulle: 54.51

*070-449 2884*

Per-Otto
Erfaren
Inlägg: 29
Blev medlem: sön maj 16, 2010 11:59 am
Namn: Per-Otto Kent
Kör: GT-R BE 2012
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Per-Otto »

Vid vanlig gatkörning spelar det noll roll och åka runt med spacers...
Nu åker jag ju inte med dom då jag inte vill ha dom till 18" med R-däcken.

mAbZ skrev:Ok, du har kanske råd att strunta i fabriksgarantin.
Men spacers fram på den bilen är verkligen en dålig idé. Prova att köra med och utan får du se.

Användarvisningsbild
TS Edition
Erfaren
Inlägg: 60
Blev medlem: tis jul 13, 2010 6:58 pm
Namn: Tobias Sundqvist
Kör: Ford Focus RS 2010
Ort: Värmdö

Inlägg av TS Edition »

uuuuuuupp med bilder nu:banghead:
:eclipsee_ FOCUS RS 2010 WHITE EDITION

Per-Otto
Erfaren
Inlägg: 29
Blev medlem: sön maj 16, 2010 11:59 am
Namn: Per-Otto Kent
Kör: GT-R BE 2012
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Per-Otto »

Ta´t lugnt:)
Blir kvar vid Nürburgring hela veckan så bilder kommer när jag hemkommit !!
Förhoppningsvis på en okrockad RS....:Odd:
TS Edition skrev:uuuuuuupp med bilder nu:banghead:

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Inlägg: 566
Blev medlem: tor okt 16, 2008 12:25 pm
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup
Ort: Stockholm

Inlägg av mAbZ »

Per-Otto skrev:Vid vanlig gatkörning spelar det noll roll och åka runt med spacers...
Nu åker jag ju inte med dom då jag inte vill ha dom till 18" med R-däcken.
Det beror helt och hållet hur man kör. Jag har kört med ET 45 så jag vet, tro mig.
Megane RS 330 Cup

Användarvisningsbild
C
Legend
Inlägg: 16519
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Christian L
Kör: 458
Ort: Sverige

Inlägg av C »

TS Edition skrev:Förklara gärna varför??...Är ju som att åka med ET 45 fälg....tar det inte i några skärmar eller dylikt så förstår jag inte varför alla är så himla emot att köra på andra fälgar än ET 60 som är VÄLDIGT svårt att hitta....tittar man på däcket i hjulhuset på ET60 fälgen så sitter den ju väldigt långt in så jag har svårt att tro att det inte går att köra på tex ET 45,även fast jag inte har hunnit prova själv.....Min octavia rs2 hade ET54 orginal och jag körde ET40 5000mil....hårda 5000mil kan tilläggas....Men förklara gärna varför ni tror att "bilen"/drivknutar mm går sönder eller vad nu argumentet är om man ökar spårvidden mellan 1-1.5cm per sida??
Enkelt förklarat. ;) Man förlorar allt som framvagnen är så unikt bra på iochmed att kingpinaxeln hamnar helt åt hel-te. Tusentals timmars simulering, enginering och testning (bla 800 varv på ringen) åt skogen. :D Å det är inget vi tror, det är ett fakta. ;)
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Skriv svar