RS 1800 - Escort 1.8i
- RS 1800
- Legend
- Inlägg: 4152
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Mikael Lindqvist
- Kör: Escort Mk3
- Ort: Gstadt
Lite bilder från lördagen arbete.
Tillverkningen av ny adapterplatta till insuget, vet dock om den kommer att användas. Får se hur det går
Nya Magnecor kablar och dom gamla sunkiga svarta
Monterat och klart
Nya luftfiltret (Escort Cosworth) och det gamla med hål i
Har även fått gälarna till huven, inga kopior utan äkta vara. Endast 1700 kr styck på Ford
Närbild på en gäl
Väntar nu ivrigt på min WRC grill och nya Bilstein Sprint bak.
Tillverkningen av ny adapterplatta till insuget, vet dock om den kommer att användas. Får se hur det går

Nya Magnecor kablar och dom gamla sunkiga svarta

Monterat och klart
Nya luftfiltret (Escort Cosworth) och det gamla med hål i

Har även fått gälarna till huven, inga kopior utan äkta vara. Endast 1700 kr styck på Ford
Närbild på en gäl
Väntar nu ivrigt på min WRC grill och nya Bilstein Sprint bak.
- RS 1800
- Legend
- Inlägg: 4152
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Mikael Lindqvist
- Kör: Escort Mk3
- Ort: Gstadt
Har pulat lite med en ny extrapanel. Vill ha plats för två extra mätare men kunde inte komma på någon bra plats att sätta dom så att det skulle original ut. Finn iofs färdiga a-stolpar med dubbla uttag men är inte helt hundra på dessa. Skaffade därför den sk bananpanelen från en Escort Cosworth komplett med instrumenthus för en billig peng.
Så här ser den ut original, notera det nya 1800 märket som ska ersätta cosworth märket, kräver lite sågande dock.
]
Här är den lilla panelen monteread.

Här har jag montereat mätarhuset och även plastat in ett gammalt 1800 emblem. Fattas nu bara att slipa ned spacklet och lämna delarna på flockning, sen monteras ett helt nytt 1800 emblem in. Den lilla panelen med emblemet kanske kommer att kläs i kolfiberfilm, vi får se.

Det lösa instrumenthuset, detta kommer jag antagligen bara använda som mall för att göra ett nytt där jag kan montera två mätare. Vill inte pilla sönder originaldelar så dessa är svåra att få tag på. Laddtryck har jag inte nåt behov av.

Kontakterna på baksidan

Det nya emblemet, ursprungligen från den engelsktillverkade Fiesta RS 1800 (I Sverige mer känd som Xr2i)

Snart kommer mera bilder
Så här ser den ut original, notera det nya 1800 märket som ska ersätta cosworth märket, kräver lite sågande dock.
]

Här är den lilla panelen monteread.

Här har jag montereat mätarhuset och även plastat in ett gammalt 1800 emblem. Fattas nu bara att slipa ned spacklet och lämna delarna på flockning, sen monteras ett helt nytt 1800 emblem in. Den lilla panelen med emblemet kanske kommer att kläs i kolfiberfilm, vi får se.

Det lösa instrumenthuset, detta kommer jag antagligen bara använda som mall för att göra ett nytt där jag kan montera två mätare. Vill inte pilla sönder originaldelar så dessa är svåra att få tag på. Laddtryck har jag inte nåt behov av.

Kontakterna på baksidan

Det nya emblemet, ursprungligen från den engelsktillverkade Fiesta RS 1800 (I Sverige mer känd som Xr2i)

Snart kommer mera bilder
- RS 1800
- Legend
- Inlägg: 4152
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Mikael Lindqvist
- Kör: Escort Mk3
- Ort: Gstadt
Tackar Johan. Vi har ju jävligt bra smak när det gäller fälgar. Hoppas bara att bilen blir klar någon gång. Målet är första banträffen. Det som saknas för att få bilen besiktigad är nya dämpare bak (skall bara monteras), svesta klart insuget, ställa kammarna och sedan iväg på mappning hos SQR. Sen får vi se om den går igenom
- RS 1800
- Legend
- Inlägg: 4152
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Mikael Lindqvist
- Kör: Escort Mk3
- Ort: Gstadt
Idag har det hänt lite grejer, monterat nya Bilstein Sprint dämpare, nya polybussningar bak och även fått dit bakre krängstaget. Nu till det helt otroliga, jag ändrare om insuget lite och vips så har jag tomgång. Helt otroligt, bara att tacka och ta emot.
Lite biler
Motorum

Nya Bilstein Sprint dämpare bak

Mina gamla JR som fortfarande satt kvar bak, vilken jävla skit. Helt slut var dom.

Ihopsatt, fick tyvärr använda mina gamla sänkfjädrar, får skaffa mig ett set Eibach till nästa säsong, vill inte ha mer sänkning än 30-35 mm.

Polybussningar och nya fästen på plats

Stötar och krängare monterat

Skar upp matta lite så staget precis får plats, blev jäkligt bra

Paneler tillbakasatta
IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y35/vo ... C_0024.jpg[/IMG]
Så några bilder på bilen när den är nytvättad!

Kompisens 2.5 16v,


Lite biler
Motorum

Nya Bilstein Sprint dämpare bak

Mina gamla JR som fortfarande satt kvar bak, vilken jävla skit. Helt slut var dom.

Ihopsatt, fick tyvärr använda mina gamla sänkfjädrar, får skaffa mig ett set Eibach till nästa säsong, vill inte ha mer sänkning än 30-35 mm.

Polybussningar och nya fästen på plats

Stötar och krängare monterat

Skar upp matta lite så staget precis får plats, blev jäkligt bra

Paneler tillbakasatta
IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y35/vo ... C_0024.jpg[/IMG]
Så några bilder på bilen när den är nytvättad!

Kompisens 2.5 16v,

