nexis - 205 Dimma aka Lillan
- nexis
- Veteran
- Namn: Ninni Strömberg
- Kör: alldeles för fort
nexis - 205 Dimma aka Lillan
Förvisso inte en Ford men ett kul projekt och de kommer bli läckert när de blir klart..
Peugeot 205 1,9 gti är grunden för bygget.
Idag sitter de ett 1,9 liters mi16 block i me en 8v gti topp
Planen är en kul liten banracingbil me GRYM väghållning.. Snabbast på rakorna får nån annan va.. här byggs för en kul bil där de gäller... I kurvorna :-D
April 2011 Elmia va jag i kontakt med min första Dimma och blev förälskad under sommarens banträffar träffade jag på ytterligare en så valet va givet... De ska bli en 205 Dimma.. Och här följer då en liten byggtråd.
Började lite smått me damen - kallas Lillan, i våras och i september fick jag hem mitt Dimma kit så nu är de full fart garaget
På angiven anledning: Dimma kit är ett breddningskit som innebär byte av framskärmar, bakflyglar, sparklådor, fram och bakkjol. Har även Dimma vingen och annan grill till damen
Maj Lite allmänt småpyssel me damen.. när jag köpte henne så startade hon inte efter motordonationen. (ni får ursäkta röran men den är åtgärdad nu.. kastade ut dåvarande gubben
)

Efter lite om och men så byttes en startmotor och när jag tog i kylet så såg de ut såhär efter...

Varför man nu sätter i ett sådant kyl när man ändå byter motor och grejar det vet ju inte jag.. hykon tykon meckare kallar jag sådana..
Resulterade iaf i ett nytt kyl..
Och ja jag använder motorrummet som avlastningsbänk till alla prylar :-P

och detta är taget nyligen.. hunnit me och leka me lite färg också :-D färgtema på bilen är vit grund kawasaki gröna detaljer och en del kolfiber blir de sen också ;-)
Uppgraderat bromsarna har jag gjort också... det är de första ja gör me mina älsklingar... så nu sitter de greenstuff belägg på fram och brembo skivor och givetvis är oken gröna. lackade hjulhus och fjädrar och dämpare hör ju till också... Här är hon dessutom strippad på framskärmar fram och bakkjolar och lister... förbereder för montering av Dimma kit

Peugeot 205 1,9 gti är grunden för bygget.
Idag sitter de ett 1,9 liters mi16 block i me en 8v gti topp
Planen är en kul liten banracingbil me GRYM väghållning.. Snabbast på rakorna får nån annan va.. här byggs för en kul bil där de gäller... I kurvorna :-D
April 2011 Elmia va jag i kontakt med min första Dimma och blev förälskad under sommarens banträffar träffade jag på ytterligare en så valet va givet... De ska bli en 205 Dimma.. Och här följer då en liten byggtråd.
Började lite smått me damen - kallas Lillan, i våras och i september fick jag hem mitt Dimma kit så nu är de full fart garaget
På angiven anledning: Dimma kit är ett breddningskit som innebär byte av framskärmar, bakflyglar, sparklådor, fram och bakkjol. Har även Dimma vingen och annan grill till damen
Maj Lite allmänt småpyssel me damen.. när jag köpte henne så startade hon inte efter motordonationen. (ni får ursäkta röran men den är åtgärdad nu.. kastade ut dåvarande gubben

Efter lite om och men så byttes en startmotor och när jag tog i kylet så såg de ut såhär efter...

Varför man nu sätter i ett sådant kyl när man ändå byter motor och grejar det vet ju inte jag.. hykon tykon meckare kallar jag sådana..
Resulterade iaf i ett nytt kyl..
Och ja jag använder motorrummet som avlastningsbänk till alla prylar :-P

och detta är taget nyligen.. hunnit me och leka me lite färg också :-D färgtema på bilen är vit grund kawasaki gröna detaljer och en del kolfiber blir de sen också ;-)
Uppgraderat bromsarna har jag gjort också... det är de första ja gör me mina älsklingar... så nu sitter de greenstuff belägg på fram och brembo skivor och givetvis är oken gröna. lackade hjulhus och fjädrar och dämpare hör ju till också... Här är hon dessutom strippad på framskärmar fram och bakkjolar och lister... förbereder för montering av Dimma kit

Peugeot 205 Gti Dimma "Lillan"
Ford Focus "Cupen"
Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här
Ford Focus "Cupen"
Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Det här skall bli kul att följa 
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
- nexis
- Veteran
kanske som på denna 205 T16 ??? http://www.flickr.com/photos/wembley_1966/3370459684/Daniel666 skrev:TakscoopGame on
Ford Focus "Cupen"
Ford Focus "Cupen"
- nexis
- Veteran
Blev lite gjort i helgen... hade funderingar på och börjat riva ur inredningen men slutade med en vinkelslip i bakskärmen... Oj så de kan gå 

min vackra dam framifrån. Om några veckor är hon betydligt fetare :-D

Grönt ska de va :-D

min vackra dam framifrån. Om några veckor är hon betydligt fetare :-D

Grönt ska de va :-D

Ford Focus "Cupen"
Ford Focus "Cupen"
- nexis
- Veteran
Då har de hänt lite me min lilla dam igen då...
På resande fot till garaget i Värmland.

Installerad i varmt o mysigt garage.

Rensning på onödig inredning påbörjad.

En himla massa skräp blir det.

Voila rent och fint :-D

Ngn gillade inte ändröret och gick loss på de me vinkelslip och huggmejsel.

Passar på och pilla me motorrummet och göra motorbyte när vi ändå är igång och ska kladda med färg.

Buren passas in...

På resande fot till garaget i Värmland.

Installerad i varmt o mysigt garage.

Rensning på onödig inredning påbörjad.

En himla massa skräp blir det.

Voila rent och fint :-D

Ngn gillade inte ändröret och gick loss på de me vinkelslip och huggmejsel.

Passar på och pilla me motorrummet och göra motorbyte när vi ändå är igång och ska kladda med färg.

Buren passas in...

Ford Focus "Cupen"
Ford Focus "Cupen"
-
SK Racing
- nexis
- Veteran
Ingen risk riktiga bilar har FWD ;-)SK Racing skrev:Hrrm, ja nu är ju jag lika impad av franska bilar som Jonas Gardell är hetro, men visst, kul bygge ändå
Men när kapen var framme, kunde du inte kapat upp golvet och byggt rwd av pan riche bilen
Ford Focus "Cupen"
Ford Focus "Cupen"