Sida 6 av 7

Postat: mån jul 03, 2017 10:20 am
av davve d
Det var kul att se bilen på banan igen efter motorbytet/uppgraderingarna. Tyckte den lirade på bra.

Hinns det med att få den raceready till Gelleråsen? Tror den skulle göra sig riktigt bra på den banan.

Postat: mån jul 03, 2017 1:28 pm
av Keller
Så jäkla ball den är!

Den måste vi ju bara ha på Vallåkra :)

Postat: mån jul 03, 2017 6:20 pm
av RickardEM
davve d skrev:Det var kul att se bilen på banan igen efter motorbytet/uppgraderingarna. Tyckte den lirade på bra.

Hinns det med att få den raceready till Gelleråsen? Tror den skulle göra sig riktigt bra på den banan.
Tack så mycket, finns en del att jobba på men nu är det nära (ganska iallafall ;)). :)

Hinner nog tyvärr inte klart till Gelleråsen, Kinnekulle däremot. :)
Keller skrev:Så jäkla ball den är!

Den måste vi ju bara ha på Vallåkra :)
Tackar, får snygga till den en del innan bara. :)

\Rickard

Postat: lör jul 15, 2017 6:52 pm
av Bruno
Så sjukt ball! :starter:

Postat: tis jul 18, 2017 12:53 pm
av RickardEM
Bruno skrev:Så sjukt ball! :starter:
Tack så mycket. :)

\Rickard

Postat: lör aug 26, 2017 5:56 pm
av RickardEM
Ett steg till innan regbesiktningen är nu gjord, bulleprov, bromsprov och slutbesiktning hos SFRO är nu gjord. :D
Har äntligen fått väga bilen nu också, 962kg med 20-25l bensin i tanken och utan förare. :)
Besiktningsmannen på SFRO hade utrustning för att väga och kolla viktfördelningen, den är aningens framtung som väntat (F/B 64,55%/35,45%). :)
VF: 308,0kg
HF: 313,0kg
VB: 166,5kg
HB: 174,5kg

Fick ett par punkter som behöver fixas innan det är dags men nu borde jag med lite tur hinna få den besiktad innan körningen på Kinnekulle iallafall. :)

Bild från väntan innan bullerprovet. :)

\Rickard

Postat: sön aug 27, 2017 7:06 am
av Keller
RickardEM skrev:Ett steg till innan regbesiktningen är nu gjord, bulleprov, bromsprov och slutbesiktning hos SFRO är nu gjord. :D
Har äntligen fått väga bilen nu också, 962kg med 20-25l bensin i tanken och utan förare. :)
Besiktningsmannen på SFRO hade utrustning för att väga och kolla viktfördelningen, den är aningens framtung som väntat (F/B 64,55%/35,45%). :)
VF: 308,0kg
HF: 313,0kg
VB: 166,5kg
HB: 174,5kg

Fick ett par punkter som behöver fixas innan det är dags men nu borde jag med lite tur hinna få den besiktad innan körningen på Kinnekulle iallafall. :)

Bild från väntan innan bullerprovet. :)

\Rickard
Coolt :D Lite kul bild med en rod, jänke pickis och en... ka... :cool:

Postat: sön aug 27, 2017 8:10 am
av Jimmy86
RickardEM skrev:Ett steg till innan regbesiktningen är nu gjord, bulleprov, bromsprov och slutbesiktning hos SFRO är nu gjord. :D
Har äntligen fått väga bilen nu också, 962kg med 20-25l bensin i tanken och utan förare. :)
Besiktningsmannen på SFRO hade utrustning för att väga och kolla viktfördelningen, den är aningens framtung som väntat (F/B 64,55%/35,45%). :)
VF: 308,0kg
HF: 313,0kg
VB: 166,5kg
HB: 174,5kg

Fick ett par punkter som behöver fixas innan det är dags men nu borde jag med lite tur hinna få den besiktad innan körningen på Kinnekulle iallafall. :)

Bild från väntan innan bullerprovet. :)

\Rickard
Trevligt! Då är det mesta gjort ju! Har ju gjort samma resa och resten som är kvar är ju en ren bagatell. Tror att den kommer bli sjukt rolig att åka bana med. Gokartkänsla :)

Postat: sön aug 27, 2017 4:42 pm
av RickardEM
Keller skrev:Coolt :D Lite kul bild med en rod, jänke pickis och en... ka... :cool:
Ja, det var en riktigt blandad skara som dök upp. :)
Jimmy86 skrev:Trevligt! Då är det mesta gjort ju! Har ju gjort samma resa och resten som är kvar är ju en ren bagatell. Tror att den kommer bli sjukt rolig att åka bana med. Gokartkänsla :)
Tack, nu börjar man se ljuset i tunneln. :)

\Rickard

Postat: fre sep 29, 2017 3:14 pm
av RickardEM
Nu äntligen har man fått lite mer effekt på pappret också. ;)

Strulade med avgasvärderna på första försöket, hade monterat en insugspackning för aluminiuminsuget från Escort på ett plastinsug från Mondeo. Hade lambdavärde 1,15 då, med rätt packning så hamnade det lite bättre på 1,01. :)
Kanalen till vevhusventilation skiljer lite, men nu vet jag det. ;)

\Rickard

Postat: fre sep 29, 2017 5:37 pm
av davve d
Grymt Rickard!

Kul att du är i hamn. Då är det bara Puman kvar då;)

Postat: fre sep 29, 2017 6:01 pm
av Järnkaminen
Härligt! Jädra skoj att du fullföljer denna typ av bygge med att också regga den med modifikationerna.

Postat: mån okt 02, 2017 9:06 am
av RickardEM
davve d skrev:Grymt Rickard!

Kul att du är i hamn. Då är det bara Puman kvar då;)
Tack! Puman har fått rulla in i garaget på det nya stället nu, förhoppningsvis tar det projektet inte lika lång tid. ;)
Järnkaminen skrev:Härligt! Jädra skoj att du fullföljer denna typ av bygge med att också regga den med modifikationerna.
Tack så mycket, skönt att vara klar med allt. Nu ska det bara snyggas till lite så att den ser lite bättre ut. :)

\Rickard

Postat: mån okt 02, 2017 5:27 pm
av Nemesis_se
Grattis!

Drygt 1000kg och 100KW ! Det lär röra på sig :)

Postat: tis okt 03, 2017 7:24 am
av RickardEM
Nemesis_se skrev:Grattis!

Drygt 1000kg och 100KW ! Det lär röra på sig :)
Tack, förhoppningvis lär den toppa mer 120km/h i slutet på långa rakan på Mantorp i motvind nu. ;)

\Rickard