Jimmy86 - Ford Sierra BOB

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Jimmy86
Veteran
Namn: Jimmy S
Kör: Sierra
Medlemsnummer: 357

Re: Jimmy86 - Ford Sierra BOB

Inlägg av Jimmy86 »

davve d skrev:
tis apr 13, 2021 6:27 pm

Kul att du är igång Jimmy, ett säkert vårtecken för många att plocka fram bilen efter vintern :dance2:

Mer grepp är kul men brukar tendera till att man tycker sig sakna effekt och nästa grej på "to do list" ;)

Kromad fälgkant på Sierra är retro och ballt enl mig :cool:

Hoppas få se Sierran i både ban och konbanan denna säsong :checkered
Ja våren smyger på alltmer. Saknar effekt har jag gjort sen jag fick ihop bilen :) Du som jag är väl inne på samma linje. Ska det gå fortare så behövs det mer effekt snart. Här optimerat bilen ganska bra känns det som. Finns såklart mer att göra men då blir det nog lite större ingrepp. Effekt ligger i pipeline men sen hur långt framöver det får vi se.

Lite synd att jag inte kan ha dom fälgarna fram för jag gillar dom också faktiskt.
Syns vi inte innan så syns vi på Gelleråsen. Lite synd på Mantorp men det var ju väntat.
Nemesis_se skrev:
ons apr 14, 2021 7:54 am
Fyller ut fint.
3-4 mm är väl ändå rätt gott om plats bak ;)
Ja eller hur var det nu med 3-4mm? :crazy:
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Plockade av dämparen i fredags och kollade hur det såg ut vid infjädring. Efter 40mm-50mm så tar det tyvärr i skärmen ganska mycket. Såg inte så farligt ut först men här syns det att det inte funkar rakt av. Får se hur jag löser det, blir att glida runt med 225:or runtom inom det närmaste. Kan gå att valsa lite men vill inte förstöra hela bakskärmen. Om jag valsar kommer jag troligtvis iaf få sätta bumpstops. Skärmkanterna är dessutom redan lite lätt valsade. Ett andra alternativ är att testa att kränga på 245:orna på mina nuvarande fälgar och se om det kan lira.

Henke P skrev:
ons apr 14, 2021 2:16 pm
Om du skulle vilja skruva så kan du skruva ihop min dammsamlare Jimmy :D

Du gjorde rätt med att ta det lungt med bilbyggandet..ingen tackar dej för att du tröttnar på bilen :)
Åk detta året så får du se om viljan/orken finnes till slutet på detta året istället :thumbsup:

/Henke P..

Ähh du är ju på gång nu! Se till att få ihop den till i höst. Vi kör ju alltid en säsongsavslutning på Emmaboda i September/Oktober. Perfekt att du får rasta den där, lite test/tune :)

Ang att hålla på med bilen så känner jag att jag vill inte tvinga mig utan lusten ska falla på. Gör som du säger och åker i sommar så hoppas vi på att lusten infinner sig till hösten/vintern.

// Jimmy

Tags:

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Jimmy86 - Ford Sierra BOB

Inlägg av therealpinto »

Har du tillgång till svarv kan du ju testa att ta av bromsskivorna 1,5-2 mm på anliggningsytan mot fälgen.

Man vill ju normalt sett gärna undvika att begränsa fjädringsvägen...

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Skriv svar