Sida 4 av 7

Postat: ons nov 15, 2017 10:46 am
av nextuz
Keller skrev:Du har vunnit en halv panda! :p 21/4 ;)
En Fiat? :O

Postat: ons nov 15, 2017 2:26 pm
av Granworth
nextuz skrev:En Fiat? :O

...klockrent...:)

vågade inte själv skriva det.... ;)

fast det kunde ju ha varit en Puma .... ( nej inte den 2 benta varianten )

då hade man ju varit glad ... trevliga små rackare dom där.... ;)

Postat: ons nov 15, 2017 3:16 pm
av Keller
*drool*
Granworth skrev:...klockrent...:)

vågade inte själv skriva det.... ;)

fast det kunde ju ha varit en Puma .... ( nej inte den 2 benta varianten )

då hade man ju varit glad ... trevliga små rackare dom där.... ;)

Postat: mån nov 27, 2017 7:50 am
av Keller
Hände lite saker både förra helgen och denna helgen som varit.
Förra helgen hämtade jag två fina orangea framblinkers hos Järnkaminen.
Skulle än då upp till Slutarp så blev perfekt att störa honom en fredags kväll :D
Väl i Slutarp fick jag med mig 2 st Sierra Cossie stolar (yay) .

På lördagen lånade jag hem en grovdammsugare och städade ur pickupen och dammsugade rent Cossie stolarna. Hann inte göra så mycket mer pga vädret .
I går kväll städade jag lite i källaren och försökte tvätta rent stolarna med lite textilrengöring. Blev rätt okej faktiskt.
Passade även på att montera dom nya fästena i Cossie fronten. Köpte dom från sierrarus på Ebay.
Mycket trevligt produkt i rostfritt.

Postat: mån nov 27, 2017 10:13 pm
av RickardEM
Vilken skillnad det blev på stolarna! :)

\Rickard

Postat: tor nov 30, 2017 8:25 am
av Keller
RickardEM skrev:Vilken skillnad det blev på stolarna! :)

\Rickard
Ja verkligen. Trodde inte det skulle bli så stor skillnad faktiskt.

Postat: tor nov 30, 2017 8:29 am
av Keller
Fixade lite i går med fronten.
Istället för att nita fast dom nya fästena så ordnade jag lite specialskruv på jobb.
En M3 skruv med extremt låg skalle i rostfritt. Så bygger inte skallen och tar i listen eller sticker ut i onödan. Dessutom är skallen större i diameter än en vanlig t.ex insex vilket gör att den fungerar som en bricka också.

Postat: sön dec 03, 2017 9:11 pm
av Keller
Lite mek i helgen.
Tyvärr inte alls så mycket som jag hade velat.
Varför i helvete fick Ford för sig att svetsa fast framskärmarna???
Tog mig igenom 2 batterier och behöver nytt borr för att göra klart.
Samt plocka av dörren för komma åt punktsvetsarna som är kvar... idioter!

Postat: mån dec 04, 2017 2:06 pm
av RickardEM
Keller skrev:Lite mek i helgen.
Tyvärr inte alls så mycket som jag hade velat.
Varför i helvete fick Ford för sig att svetsa fast framskärmarna???
Tog mig igenom 2 batterier och behöver nytt borr för att göra klart.
Samt plocka av dörren för komma åt punktsvetsarna som är kvar... idioter!
Men tänk vad mycket tid och pengar dem sparade vid tillverkningen av bilen. ;)
Lite smidigare med skruvade skärmen när man ska bort med dem dock. :)

\Rickard

Postat: mån dec 04, 2017 3:25 pm
av Keller
RickardEM skrev:Men tänk vad mycket tid och pengar dem sparade vid tillverkningen av bilen. ;)
Lite smidigare med skruvade skärmen när man ska bort med dem dock. :)

\Rickard
Morr... Jo men det är ju så dom resonerat. Men det är bara till att bita ihop.
Planen var att ta bägge framskärmarna men blir nog bara denna. Tänkte ta dom från reserv sierran...

Postat: mån dec 11, 2017 8:01 am
av Keller
Fick gjort lite grann i helgen. Sen kom snön...
Tyvärr är framskärmarna från Sierran inget att ha. Möjligt att jag kan rädda höger sida genom att bygga ihop av pickupens nedre del. Men vi får se.
Skulle fixat med mina blinkers också men hann inte med det.
Har punktsvetsarna i tröskeln och vid a-stolpen kvar.

Postat: mån dec 11, 2017 9:41 am
av Keller
SK Racing skrev:Kan låta lite snålk*k men faktum är att jag lagar hellre en original plåtdel och skarva i annan originalplåt än köper en sur eftermarknadsplåt med tvivelaktig plåtkvalité och passform som kan ge en dödförklarad högt blodtryck.
Det är en Ford original del jag har liggandes. Så ingen ekonomiplåt.
Ska prova skarva först men får se om den går att få av i ett stycke.

Postat: mån dec 11, 2017 12:25 pm
av nextuz
Det där med plåtkvalitet går att tvista om.
Plåtkvalitet är egentligen ovidkommande i sammanhanget, allt hänger på behandlingen efter pressning. Om den tvättas av och får en skyddsfärg snabbt eller inte.
Rostar den så är inte kvaliteten på stålet fel, utan efterbehandlingen.
Själva kvaliteten på plåten märker man inte om man inte gör dragprov i labb.

Postat: mån dec 11, 2017 2:09 pm
av Jimmy86
Imponerad av att du orkar stå ute på gården och hålla på. Många år sen jag ens la mig under en bil på pallbockar. Ska jag mecka ska det gå att stå raklång under skiten :)

Sen blir man väl kanske lite bortskämd när man har tillgång till en sådär 20 lyftar och alla tänkbara verktyg som kan behövas.

Kämpa på!!

// Jimmy

Postat: mån dec 11, 2017 4:11 pm
av Granworth
Keller skrev:Fick gjort lite grann i helgen. Sen kom snön...
Tyvärr är framskärmarna från Sierran inget att ha. Möjligt att jag kan rädda höger sida genom att bygga ihop av pickupens nedre del. Men vi får se.
Skulle fixat med mina blinkers också men hann inte med det.
Har punktsvetsarna i tröskeln och vid a-stolpen kvar.

,,, bra jobbat,,,,

vågar man komma med ett tips ---- sådär i snöyran...

varför inte skaffa sig ett bättre " partytält " komplett med väggar och stängbar gavel... kan av erfarenhet säga att det hjälper MYCKET att slippa vind och väta.... komplettera sen med en värmekanon så är du en bra bit på väg....
tält finns ju i massor av olika storlekar och modeller och kolla även in beg. marknaden.... gäller såklart oxå värmekanoner ( bränsledrivna )

sen kan du ju använda det året runt ,,, för vi kan ju komma och hälsa på med grillat och en back öl .... ;);)

//