davve d – Ford Focus RS Edition 2018

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Fiesta 16V Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Medlemsnummer: 17

Re: davve d – Ford Focus RS Edition 2018

Inlägg av davve d »

Dags för en summering av semesteranvändningen av RS:n :checkered

Uppvärmningen på Lunda två veckor innan Gelleråsen var guld värt :thumbsup:

Fanns inte det minsta tvivlet längre när greppet försvinner fram och baken kommer farandes. Återigen måste jag tjata om hur lättkörd RS:n är och att Quaifediffen fram som Editionbilarna har från fabrik gör en stor skillnad. Lynnigheten som finns utan diffen när bilen letar grepp finns inte och det går att stå på med mer fart och tidigare gå på gas i kurvorna. R-däcken (Michelin Cup) av äldre snitt fungerar förvånansvärt bra efter lite avskrubbning. Ingen tendens till att bli hala eller annat som stör känslan. Slitaget visar också på att jag inte går allt för långt ner på skuldran/sidan så hjulinställningen är bra. Måste också vara en av få som har dubbla barnstolar bak vid banåka men det är ju en kompromiss så frugan är nöjd ;)

Allt som allt en toppendag på Gelleråsen och ett stort tack till alla som var med och gjorde dagen möjlig :applause:

Ett par besök till Nifsta har också hunnits med och storhandlingar och annat vardagstråkigt....

Jag la även ut RS:n till försäljning då jag fick ett infall och grymt sug på en Sjua men efter Gelleråsen är jag inte lika sugen längre :checkered

Tack till Stanisa för snygga foton på ett tomt Gelleråsen :bowdown:
E6349FE0-EC6C-4C11-901F-1ABD4CC9E3C6.jpeg
C60AF5F0-F3AF-4AAA-B848-4D473FAD86D1.jpeg
FORD CLUB SWEDEN - Kassör & Medlemsansvarig - MHRF-Besiktningsman.

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000

Tags:

Jimmy86
Veteran
Namn: Jimmy S
Kör: Sierra
Medlemsnummer: 357

Inlägg av Jimmy86 »

Jag tror att du har mycket mer nytta av denna än en sjua. Sen kanske sjuan är roligare när du väl kör den men det lär ju inte ske så ofta :)

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Fiesta 16V Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Jimmy86 skrev:
fre jul 31, 2020 9:08 am
Jag tror att du har mycket mer nytta av denna än en sjua. Sen kanske sjuan är roligare när du väl kör den men det lär ju inte ske så ofta :)
Du har säkert rätt men du bland är det impulserna som styr ;) Annars är jag galet nöjd med bilen.

Har varit lite torftigt med kon och banåkning i år så det hoppas jag det blir ändring på nästa år.
FORD CLUB SWEDEN - Kassör & Medlemsansvarig - MHRF-Besiktningsman.

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000

Skriv svar