Sida 3 av 9

Postat: fre maj 17, 2019 1:44 pm
av Catling
2" bak och kapa ett varv till med kortade stötdämpare fram sen är du i närheten.

Postat: fre maj 17, 2019 6:16 pm
av Knez
Catling skrev:2" bak och kapa ett varv till med kortade stötdämpare fram sen är du i närheten.
Skulle va fränt, men orkar inte dona mer med framvagnen på ett tag ;)
Lutar åt 1.5" sänkningsblock så den slipper se så framtung ut, men vi får se.
Renovera föggen står på tur. Kanske E85-konverterar när jag ändå håller på. Fått tag på en MSD 6AL också som säkerligen hjälper till att få gången lite bättre.

Postat: mån maj 20, 2019 10:35 am
av Knez
Större huvudmunstycken och en servicesats beställd till föggen. Snart alkoholist på heltid vill säga :)

Postat: sön jun 16, 2019 6:38 pm
av Knez
Sakta men säkert framåt. Beställde 20mm spacers runt om till Bruno.
De kom i veckan, så jag monterade till slut mina ACE Dino 17" jag kom över löjligt billigt. Kanske inte det stuket jag var ute efter, men dessa får duga tillsvidare.

Fortfarande hög som ett hus bak. Ska fixas till veckan förhoppningsvis :)

Postat: mån jun 17, 2019 12:25 pm
av Nemesis_se
Det vart väl väldans snyggt :)

Postat: mån jun 17, 2019 8:07 pm
av Knez
Tack! :)

Var ute en sväng ikväll och körde. Måste säga att jag känner mig rätt självgod vad det gället utseendet nu. Måste bara sänkas en smula. Det hinner jag förhoppningsvis med imorgon!

Postat: tis jun 18, 2019 7:09 am
av therealpinto
Ja, det ser trevligt ut!

Jag borde leta rätt på min Capri också och försöka köra lite...

Gustaf

Postat: ons jun 19, 2019 7:40 pm
av Knez
therealpinto skrev: Jag borde leta rätt på min Capri också och försöka köra lite...
Det tycker jag definitivt att du ska göra!

Fick på mina sänkningsblock igår och jag tycker det blev förbannat bra :)

Postat: ons jun 19, 2019 9:51 pm
av Släggmek
Fälgdesignen är väl inte super i sig :hidesbehi men å andra sidan är ju Capri III en av de få äldre modellerna som klarar av att bära modernare fälgdesigner och i större dimensioner utan att det klaschar med designen - det blir mera som om vore det en av de nya retrobilarna fast äkta vara och perfekt profil - sänkningen som gör det, kanske :cool:.

Postat: tor jun 20, 2019 11:15 am
av Knez
Släggmek skrev:Fälgdesignen är väl inte super i sig :hidesbehi men å andra sidan är ju Capri III en av de få äldre modellerna som klarar av att bära modernare fälgdesigner och i större dimensioner utan att det klaschar med designen - det blir mera som om vore det en av de nya retrobilarna fast äkta vara och perfekt profil - sänkningen som gör det, kanske :cool:.
Håller verkligen med. Aldrig tyckt om denna typ av fälg, men när jag blev erbjuden att köpa alla fyra för nästan inga pengar alls med flongnya däck så var det svårt att motstå. Fyller ut bättre än 13" som satt där innan ;)

Ska försöka leta reda på en uppsättning BBS-kopior, typ dom jag har på svarta Caprin eller en uppsätning Compomotive. Nåt i den stilen i alla fall.

Postat: tor jun 20, 2019 2:26 pm
av Släggmek
Lär bli helrätt :thumb:. Original 13" är ju lite oproportionellt små redan från fabrik (även om designen ju är en favvo) medan de grovekrade som hamnat på den är lite tunga i designen för en så smäcker bil. Och nja, plan profil utan kant tycker jag blir lite tunt i formspråket även om det ger bättre luftmotstånd och iofs svarar bra mot de rätt strama pressningarna.

Postat: tor jun 20, 2019 2:43 pm
av Nemesis_se
Har väl tittat för mycket på Overhaulin och Chip Foose, men tycker det är grymt snyggt :)

Hade jag inte haft svart bälte i mycket-snack-och-lite-verkstad hade jag gärna skaffat en Capri att pilla med

Postat: sön jul 07, 2019 5:11 pm
av Knez
Sakta men säkert går det framåt... Två veckor kvar till semester och då ska det finnas tid att ta tag i svarten också.

Fick till slut bort förgasaren från neon-bruno. Imorgon blir det ultraljudstvätt och service, så förhoppningsvis kommer den gå lite bättre efter det.

Fick förresten hem en pinal som säkerligen några av er känner igen.
Ger kanske en indikation för vad som komma skall ;)

Postat: sön jul 07, 2019 5:19 pm
av davve d
Knez skrev:Sakta men säkert går det framåt... Två veckor kvar till semester och då ska det finnas tid att ta tag i svarten också.

Fick till slut bort förgasaren från neon-bruno. Imorgon blir det ultraljudstvätt och service, så förhoppningsvis kommer den gå lite bättre efter det.

Fick förresten hem en pinal som säkerligen några av er känner igen.
Ger kanske en indikation för vad som komma skall ;)
Grymt :thumbsup:

Väntar med spänning på resultatet :starter:

Postat: tis jul 09, 2019 8:20 pm
av Knez
Vad kan detta vara som är knas?



Nyrenoverad förgasare med allt ultraljudstvättat och kollat. Nya o-ringar, membran och packningar överallt. Går otroligt mycket bättre över 1500rpm.
Under 1500 RPM är den lika som förut. Vandrande tomgång.

Ställa CO-skruven gör ingen skillnad på vandringen.
Vrida på fördelaren gör ingen skillnad.
Koppla bort vakuum till fördelaren gör ingen skillnad.

Vad kan det vara? Kan det vara kamremmen som ligger någon kugg fel?