Sida 7 av 14

Postat: ons jan 08, 2020 5:40 pm
av Generalflash
RickardEM skrev:Inte helt omöjligt att det är den kabeln som har spökat för dig, den borde åka ur vid demontering iallafall. :)

\Rickard

Den delen behöver ej kopplas ur för att lyfta ur motorn, Sitter lite halft gömd så var inte så enkelt att se det, Motorn skall tillbaka i bilen snart så då märker jag om det var problemet. Man kan ju alltid hoppas :D

Postat: ons jan 08, 2020 5:56 pm
av RickardEM
Generalflash skrev:Den delen behöver ej kopplas ur för att lyfta ur motorn, Sitter lite halft gömd så var inte så enkelt att se det, Motorn skall tillbaka i bilen snart så då märker jag om det var problemet. Man kan ju alltid hoppas :D
Håller tummarna. :)

\Rickard

Postat: tor jan 16, 2020 9:06 pm
av Generalflash
Nu vart motorn ihop igen, Ny oljepump i, Fixat lite kontakter osv...

Gängade om lite i toppen så ventilkåpan sitter riktigt, Planen är att få i motorn nu i helgen och provstarta och hoppas problemet är löst.

Om jag nu vågar starta den vill säga :D

Vore skoj om den faktist fungerade, Är ju torrt ute så man kan ju dra ut den och lägga lite donuts då och se så den verkligen fungerar :starter::starter:

Så bara hålla tummarna att den startar iallafall och går på mer än 1 cyllinder.

Postat: sön jan 19, 2020 7:59 pm
av Generalflash
Nu var motorn på plats igen efter lite problem. Måste lära mig att mitt ögonmått inte fungerar att centra lameller med :rolleyes:

Allt inkopplat men bilen vägrar starta. Går lätt runt på starten och jag har kollat över alla kontakter till tändning osv då han ej verkar ha gnista. Inte minsta försök att tända ens på startgas.

Bränsletryck finns. Med ny och fin 98oktan. Olje tryck finns.

Får helt enkelt fortsätta imorgon och se om man kan bli något klokare

Postat: mån jan 20, 2020 7:41 pm
av Generalflash
Tog en sväng till garaget efter jobb och provade med ny kabel ifrån tändspolen till fördelaren, Men fortfarande ingen gnista, Får felsöka lite mer, Har ju inte haft loss något i tändväg mer än kabel till spolen, Och har inte missat någon kontakt vad jag sett, Provade även med extra jordkabel men ingen skillnad.

Aja den misständer iallafall inte nu :rolleyes:

Sedan fick jag leverans av en ny leksak, En rullande sierra kaross med komplett cosworth skinninredning. Cosworth upphänging med värre dämpare, Cosworth drivlina,Färdigt bränslesystem mm...
Och en uppsättning med 15" org fälgar, Dock passar ju inte dem på min pga mina bromsok, Men alltid trevlig med lite extra grejer.

Vilka motorer passar på t5 lådan? Dem med 200 och 205 block enbart?

Sitter komplett härva i nya karossen till cosworth motor så får jag inte ordning på min får jag väl stoppa i motorn i den :starter::D

Postat: mån jan 20, 2020 7:48 pm
av MalZon
Får du soppa eller inget alls?

Mvh Jonas

Postat: mån jan 20, 2020 7:49 pm
av Generalflash
MalZon skrev:Får du soppa eller inget alls?

Mvh Jonas
Har inte ryckt loss spridarna, Men luktar bensin om bilen, Har tryck i fuelrailen iallafall.

Postat: mån jan 20, 2020 7:54 pm
av MalZon
Generalflash skrev:Har inte ryckt loss spridarna, Men luktar bensin om bilen, Har tryck i fuelrailen iallafall.
Ok, bara du inte dränker den..

Dubbelkollat gapet på givaren vid vevaxeln och i fördelaren? Typ 0,5-0,6mm.

Mvh Jonas

Postat: mån jan 20, 2020 7:58 pm
av Generalflash
MalZon skrev:Ok, bara du inte dränker den..

Dubbelkollat gapet på givaren vid vevaxeln och i fördelaren? Typ 0,5-0,6mm.

Mvh Jonas
Nejdå, Det sista jag vill göra är en härlig hydrolock :banghead:


Har en givare liggandes så ska prova o byta den imorn, Får kolla lite mer när tid finnes.

Postat: ons jan 22, 2020 9:48 pm
av RickardEM
Generalflash skrev:Nejdå, Det sista jag vill göra är en härlig hydrolock :banghead:


Har en givare liggandes så ska prova o byta den imorn, Får kolla lite mer när tid finnes.
Hunnit testa något mer?

\Rickard

Postat: ons jan 22, 2020 10:07 pm
av Generalflash
Byte vevaxelgivaren och såg då att givaren som sitter i insuget inte var i, Är väl insugtemp där :confused: Stoppade i den och byte vevaxelgivaren.

Såklart startade bilen, Känns som att den går bättre än innan men har jag ingen gas dör den och gasar jag lite skenar AFR till 16+.
Misstänker att det är samma fel som innan och att kabeln inte var problemet tyvärr. Skall leta vidare men blir väl sprut i vilket fall som helst.

Plockade ur sätena ur karossen jag fick hem här om dagen och gjorde rent, Då jag har skinn bak och tyg fram så får man passa på o handla när man får chansen, Stör mig lite att det är olika fram och bak

https://www.youtube.com/watch?v=ln6vDWHLoNA sådär går han nu, Inte speciellt jämt o fint

Nu är det nära att den får stå stilla väääldigt länge iallafall och så bygger jag på nya fake cosworthen istället så man kan ut och hänga brett utanför korvmojen :starter:

Postat: tor jan 23, 2020 7:33 am
av Johansson
Generalflash skrev:Grejade lite och såg lite rost, Så började peta lite på det och göra rent och till min glädje var det knappt märkbar rost.

Gjorde rent och körde rost omvandlare och sedan lite fin hammarlack över, Så det håller väl ett tag till förhoppningsvis.


Har även detta vred i hanskfacket, Inte en aning vad det är eller va det gör, Jag
vet att jag pillat på det iallafall:rolleyes:, Kanske kan ha sån tur att det är därför bilen går så konstigt.

Någon som sett något liknande nångång?
Hej!

Har du kollat mer på var kablarna till ratten tar vägen?

//Linus

Postat: tor jan 23, 2020 3:50 pm
av Generalflash
Johansson skrev:Hej!

Har du kollat mer på var kablarna till ratten tar vägen?

//Linus
Hej, Har inte kollat det, Har tänkt att göra det samt sitta och vrida lite på den igen.

Postat: fre jan 24, 2020 6:03 pm
av Generalflash
Tog en sväng till garaget och pillade lite. Bytte tändstift och vred igång den, Lät den stå tills den var varm, Kunde ha den på tomgång 1000varv, går "hyffsat" jämt och fint tomgång. Ger man gas missar han lite men när man väl får varv på den går den jämt och fint till varvstoppet.

Vred på vredet i hanskfacket som en dåre men ingen skillnad alls på gången tycker ja, Så vetifan vad det är för något. Och måste riva ur halva bilen för o se vart kablara ifrån den tar vägen....

Samma fel som innan dock att man måste ha lampor mm igång annars går den riktigt dåligt och ojämnt.


Så känner sig någon duktig på el är det bara att hojta till så får du komma förbi och kolla på det ;)

Märkte även att btr suger luft vid justerskruven, Gissar att det inte ska vara så? :mad:
https://www.youtube.com/watch?v=silOjzKbquA

Postat: fre jan 24, 2020 7:08 pm
av Järnkaminen
Tyckte det såg ut som din bränsletrycksklocka stod helt stilla trots att du gasade. Borde väl rört sig lite även om du inte gasade jättemycket.