700 hk Cossie i Taunus TC1 1973
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)
700 hk Cossie i Taunus TC1 1973
Kul som omväxling med en maxad tuner-Taunus där inget lämnats åt slumpen - sällan man ser en sån genomgående satsning på en sedan dessutom
. Lite mycket dekaler, men härligt stilrent annars.
http://www.youtube.com/watch?v=pR20j1pnKPY

http://www.youtube.com/watch?v=pR20j1pnKPY
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Tags:
- Släggmek
- Legend
Kanske om vi skulle gå in en bunt och lobba i kommentarsfältet för en burnis-film, så kanske vi blir bönhörda
, men man kan ju inte klandra killen heller om han är försiktig när han satt sån härlig finish på bilen - har sällan (nånsin?) sett så mycket jobb lagt på en Taunus
.
...Fasen, jag hörde idag att det numera går loss på 40 papp
att hellacka en plåtren jänkare söderut (enligt en lackare här som gick betydligt under och tog hem ett jobb). Jag antar förstås att den där Taunusen lär ha kostat liknande om den lämnades bort, med tanke på materialet.

...Fasen, jag hörde idag att det numera går loss på 40 papp

"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)

- meanxpress
- Veteran
- Namn: janne pettersson
- Kör: express,sierra
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
min bil är oxå hyffsat påkostad å fin,, men tro mig jag kommer att gasa med denSläggmek skrev:Kanske om vi skulle gå in en bunt och lobba i kommentarsfältet för en burnis-film, så kanske vi blir bönhörda, men man kan ju inte klandra killen heller om han är försiktig när han satt sån härlig finish på bilen - har sällan (nånsin?) sett så mycket jobb lagt på en Taunus
.
...Fasen, jag hörde idag att det numera går loss på 40 pappatt hellacka en plåtren jänkare söderut (enligt en lackare här som gick betydligt under och tog hem ett jobb). Jag antar förstås att den där Taunusen lär ha kostat liknande om den lämnades bort, med tanke på materialet.

- Släggmek
- Legend
Jo, din Granada verkar ju inte stå långt efter turbo-Taunusen i finish av vad jag sett på bild, och det ska ju brukas det som byggs, annars kan man ju egentligen nöja sig med blanka kåpor på standardmaskineri
. Av budgetskäl funderar jag (seriöst!) på att tvärtom gå åt "Mad Max"-hållet på min TC-Taunus, ratrace-look i svart takfärg
. Bara synd att Chevy SB + Taunus = svårbesiktat, men den röde väcker ändå gamla tankar på att kombinera hyllvärmarna med bruksbilen. 

)

- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
hehe,, vem har sagt man måste bes?Släggmek skrev:Jo, din Granada verkar ju inte stå långt efter turbo-Taunusen i finish av vad jag sett på bild, och det ska ju brukas det som byggs, annars kan man ju egentligen nöja sig med blanka kåpor på standardmaskineri. Av budgetskäl funderar jag (seriöst!) på att tvärtom gå åt "Mad Max"-hållet på min TC-Taunus, ratrace-look i svart takfärg
. Bara synd att Chevy SB + Taunus = svårbesiktat, men den röde väcker ändå gamla tankar på att kombinera hyllvärmarna med bruksbilen.