Nästan en Ford - Iconic AC Roadster

Avdelning där vi samlar alla motorrelaterade (ex. bilar, motorer och motorsport) bilder och filmer som vi vill dela med oss av.
Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Nästan en Ford - Iconic AC Roadster

Inlägg av Släggmek »

Ytterligare en twist på temat Cobra-replika. Inte den snyggaste med manga-oproportionerliga lyktor enligt dagstrenden som redan känns bedagad :p, men med respekt för originalet i resten av designen och innovativ konstruktion och med blå oval på V8-motorn är vill-ha-faktorn hög. *drool*

http://xtremecarzone.com.au/index.php?showtopic=712
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Tags:

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

2 saker jag INTE gillade med den,

1 lyserna,framförallt baklyserna som påminner lite om beetle :(
2 instrumenttavlorna,, usch

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Inlägg av Släggmek »

Ja, det osar verkligen trendnoja att trycka dit såna där blaffor i en omtolkning av en klassisk design (minns jag rätt pennades den ursprungliga karossen runt 1950 av italienska designhuset Scaglietti med Ferrari som tänkt kund, men de avböjde den och AC köpte i stället med minimala justeringar). Det där är ju banne mig som när 80-talets Volvo-raggare smackade på 145-bakljus och -fram 73 års blinkerholkar (som t o m designteamet tyckte var en kompromiss p g a USA-lagkrav) på Amazoner bara för att det skulle synas att de varit framme och försökt modernisera, typ skit samma hur det blev bara det syntes skillnad... :p.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Skriv svar