Bilder: Visa era garage!
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Bilder: Visa era garage!
Eftersom man själv precis bytt garage och behöver lite inspiration så skulle det väl ändå passa bra med en sån här tråd 
Så visa era mekgarage, hemgarage eller carports eller vad det nu är ni har!
Själv börjar jag med en förebild på mitt nya garage..

En bänk med bra mekarhöjd är gjord. Ska fixa nåt ben till och troligtvis göra nån liten hyllarrangemang under skivan..

Nu efter typ 2 veckor så har man fått in alla grejer iaf, det som hänt efter denna bilden är att det är lite mer organiserat, finns lite hyllor bakom bilen, 5st lysrörsarmaturer är uppsatta och inkopplade dock ej i centralen. 3st dubbel vägguttag är likaså uppsatta och inkopplade..

Mvh Jonas
Så visa era mekgarage, hemgarage eller carports eller vad det nu är ni har!
Själv börjar jag med en förebild på mitt nya garage..

En bänk med bra mekarhöjd är gjord. Ska fixa nåt ben till och troligtvis göra nån liten hyllarrangemang under skivan..

Nu efter typ 2 veckor så har man fått in alla grejer iaf, det som hänt efter denna bilden är att det är lite mer organiserat, finns lite hyllor bakom bilen, 5st lysrörsarmaturer är uppsatta och inkopplade dock ej i centralen. 3st dubbel vägguttag är likaså uppsatta och inkopplade..

Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Skinkis
- Legend
- Namn: Hampus Wallengren
- Kör: så det ryker!
Carport for the win baby!

Brukar dock låna systerns garage om det behövs vara vindstilla, skugga eller liknande..

Ett eget garage står ganska högt upp på önskelistan just nu, hoppas tomten är givmild i år. Lokaler att hyra finns inte här nere så som det gör i Sverige, så vill man ha ett garage att skruva i så måste det vara på ens egna tomt.
Bytte grenrör och snurra på uppfarten hemma, är inte direkt det ultimata stället att så och skruva på.

Brukar dock låna systerns garage om det behövs vara vindstilla, skugga eller liknande..

Ett eget garage står ganska högt upp på önskelistan just nu, hoppas tomten är givmild i år. Lokaler att hyra finns inte här nere så som det gör i Sverige, så vill man ha ett garage att skruva i så måste det vara på ens egna tomt.
Bytte grenrör och snurra på uppfarten hemma, är inte direkt det ultimata stället att så och skruva på.
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Trevlig tråd
, men kom ihåg bara att det är även andra än seriöst bilfolk som kikar runt på webben så var försiktig med vad som visas (även om det iofs hade varit kul att se de fyra mussarna
). Lite udda jämförelse kanske, men här i länet drog en utrikes bonntjyv in på stöldturné i kyrkor och kapell med nätet som karta. Den göken blev visserligen uppspårad och finkad men mycket dyrbarheter försvann för gott.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Får väl visa mitt "garage". Kanske en av orsakerna att jag kör mer än jag mekar, vilket jag den senaste tiden uteslutande gjort på OKQ8 HDS-hall 
Målet är att få in en bil innan jul.
Målet är att få in en bil innan jul.
- Bilagor
-
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
-
matteeee
- Erfaren
- Namn: Mattias Lindström
- Kör: Ford Mondeo diesel 115hk -14
- Kontakt:
Får väl visa mitt garagebygge här då!

(Man ska ha husvagn
)

Och igår fick Mondeon parkera där för första ggn
(Sciroccon är såld)
Porten är i, men uppe på sista bilden. Kvar att göra är lite ventilation och belysning (inkl el till det) samt målning. Det är bara grundmålat i vitt.

(Man ska ha husvagn

Och igår fick Mondeon parkera där för första ggn
Porten är i, men uppe på sista bilden. Kvar att göra är lite ventilation och belysning (inkl el till det) samt målning. Det är bara grundmålat i vitt.
/Mattias
http://www.garaget.org/?car=309470
http://www.garaget.org/?car=309470