MANTORP PARK 4/5 Film

Avdelning där vi samlar alla motorrelaterade (ex. bilar, motorer och motorsport) bilder och filmer som vi vill dela med oss av.
Gamen
Nybörjare
Namn: Bert Ove Orvnäs
Kör: Ford Probe 2.5 95.a
Medlemsnummer: 277

MANTORP PARK 4/5 Film

Inlägg av Gamen »

Tjéna...skrivet den 4/5..
JÄÄÄÄVVVVLLLAAARR idag opp 05.00 inkörning 07.00, besiktning å kontroll av licens och andra viktiga dokument, förargenomgång 09.00, 09.30 följevar efter ledar bil 2 varv, omkörning strängt förbjuden. Sen "lajnade" vi opp oss för första heatet. grönt ljus å ut på banan med öppna spjäll, det gick kanon och plattan i botten, kom opp i borten-rakan innan kraftig inbromsning i 180 km, hålla rätt linje med G-KRAFTER å nere på 3.an växel med pedalen i botten. Jag hade bästa varvtid på 1min 52 sek och adrenalin och endorfiner pumpade i pallet..Alfred sa att jag inte var kontaktbar i höga farter och kurvtagningar..nänä..full fokus..det skrek jävlar i däcken å det kändes som att dom var på väg att rulla av, men det var bara att hålla fullt å ratta å knixa sig genom chikanerna..så blev jak omkörd å då jävlar åker hornen ut i pallet så vindrutetorkarna spinner på full rulle..men med Alfred som instruktör så förbättrade jag min körning så att dom som hade starkare motorer och tog mig på rakorna..så jävlkar var jag oppe arslet på dom i chikanerna..det känns ballt när man bastat 67 å höra från Alfred som är en racinglegend från 80-90 talet i Camaro Cup med mycket pallplattser säga..nä det kändes bra och vissa kurvor var helt perfekta och jag utvecklades under racets gång..slutklämmen från Alfred var att ..jag kände mig aldrig rädd med Berte bakom ratten..det är jävligt STORT för mig..Tack Alfred,Grete å min älskade Gitte för all uppbackning på Mantorp Park som kostade 72.000 för klubbarna att hyra.
Det har gett blodad tand och jag kommer att fortsätta raca..hade nada bromsklossar på vägen hem..men det är en annan historia.
ETT STORT TACK till Honda och Ford klubbarna för ett fantastik arrangemang, på återseende. :-)
Nu börjar tröttheten att smyga sig på..men lik-förbannat känns det som bomull i pallet.
Ha det bäst alla mina polare å vänner..Keep Rock´n :-)