Sida 1 av 1

Frank Stephenson om den "riktiga" Escort Cosworth vingen

Postat: lör maj 23, 2020 9:29 am
av MalZon

Re: Frank Stephenson om den "riktiga" Escort Cosworth vingen

Postat: lör maj 23, 2020 12:05 pm
av RickardEM
Coolt, tycker att den vingen som slutligen hamnade på bilarna ser bättre ut dock. Men den sitter ju inte där för att se bra ut. :D

\Rickard

Re: Frank Stephenson om den "riktiga" Escort Cosworth vingen

Postat: tis maj 26, 2020 10:33 am
av nextuz
RickardEM skrev:Coolt, tycker att den vingen som slutligen hamnade på bilarna ser bättre ut dock. Men den sitter ju inte där för att se bra ut. :D

\Rickard
Mja, hade det funnits 3st på den så hade man ju inte vetat annat, förutom den som är på Sierra mk1. Troligen hade den känts som en blandning av Cosworthvingen och XR4i-vingen :)

Tycker han nämner en viktig sak vid 6.21.
Att inte lägga till saker som inte har funktion, det blir helt enkelt överdesignat.
Ett skräckexempel på det är ju Focus RS mk2.5 Där det är fejkade galler både här och där. Där det värsta är väl fejket under framlyktorna. Vilken funktion skulle dessa ha om de vore verkliga?
Eller ventilationen på skärmarna fram.
De jag skulle kunna se funktion på eller väl dom fejkade bredvid indercooleröppningen, dess skulle kunna användas för bromskylning.

Nya Toyota Supra har en hel del av detta oxå, MEN där finns det en tanke att eftermarknaden ska lösa och nyttja detta.

Re: Frank Stephenson om den "riktiga" Escort Cosworth vingen

Postat: tis maj 26, 2020 8:38 pm
av Cabben
Wheeler Dealer gjorde den vingen och lät vindtunneltesta den, den gav visst ett tvåsiffrigt antal procent högre marktryck på bakhjulen. Så ja; Det rullar minst en bil med den vingen i världen.

Re: Frank Stephenson om den "riktiga" Escort Cosworth vingen

Postat: tis maj 26, 2020 8:43 pm
av Cabben