140.000mil gammal röd(blekt)solid lack(första maskinpoleringen)
- Bilpedanten
- Erfaren
- Namn: Tobias H
- Kör: Putscossen
140.000mil gammal röd(blekt)solid lack(första maskinpoleringen)
Ni får ursäkta om jag är en plåga med mina putstrådar. Men ville bara visa denna också. En bil som är såhär blekt är INTE samma som en lastbil lika blekt. Upptäckte jag i helgen! Det var den djävligaste bleka lack jag någonsin polerat. Och första gången lacken polerades med maskin!
Hur hårt man än polerade fick man inte bort all blekning. Repor försvann men inte blekningen. Trodde jag skulle riva av mig allt hår på huvet tills jag gav upp.
Började misstänka att det troligen inte gick att få bättre längre så la på lackskyddet. Har inte sett den i solljus än då lastbilen blev klar i natt. Hoppas den ser lika fin ut utomhus som den gör inne. För bättre gick det inte att få det tyvärr:banghead: Nog nästan omöjligt att se på bilderna, men tittar man noggrant IRL så kan man se det skymta lite blekning bakom ytan. Eller är det bara synvilla för man hållt på med den 12h i sträck idag.
Här kommer ial lite bilder då:

Var bara tvungen att jämföra en snabbis före och efter på förvaringsluckan. Efter är med grovpoleringen:

Och här är hela hytten äntligen klar:

Hur hårt man än polerade fick man inte bort all blekning. Repor försvann men inte blekningen. Trodde jag skulle riva av mig allt hår på huvet tills jag gav upp.
Började misstänka att det troligen inte gick att få bättre längre så la på lackskyddet. Har inte sett den i solljus än då lastbilen blev klar i natt. Hoppas den ser lika fin ut utomhus som den gör inne. För bättre gick det inte att få det tyvärr:banghead: Nog nästan omöjligt att se på bilderna, men tittar man noggrant IRL så kan man se det skymta lite blekning bakom ytan. Eller är det bara synvilla för man hållt på med den 12h i sträck idag.
Här kommer ial lite bilder då:

Var bara tvungen att jämföra en snabbis före och efter på förvaringsluckan. Efter är med grovpoleringen:

Och här är hela hytten äntligen klar:

-
CosworthSierra
- Veteran
- Namn: Tobias A
- Kör: lugnt...
- Kontakt:
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
röda lacker är kul...
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
- cosworth87
- Veteran
- Namn: Johan Ljungqvist
- Kör: Bankens
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Ja, men fina...ErikJ skrev:röda lacker är kul...
Kanske ska skicka ner min solblekamattvitröda "döda" rödfärgade huv till dig?
Blir förresten ny huv och kanske nylack på den. Kanske ska ha den som den är, tänkt bli banbil på sina äldre dar...
Kan nog inte få en finare yta på lastbilen, men vart ju otroligt mycke bättre än före.
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...