Svart Camaro: Riktning, lackering och R2000-lackskydd

I "butikshyllan" finner du erbjudanden från Ford Club Swedens samarbetspartners och sponsorer.
Användarvisningsbild
Bilpedanten
Erfaren
Namn: Tobias H
Kör: Putscossen

Svart Camaro: Riktning, lackering och R2000-lackskydd

Inlägg av Bilpedanten »

Som sagt så har jag inhandlat en lackbox för ett tag sedan, som man renoverade upp men nya specialbeställda lysrör, ny färg inv.+ utv. Nya filter och klistergrund i hela boxen utom golvet.

Är på ingång så jag kommer blanda vattenbasen själv snart, och samtidigt inhandlas en IRT-tork som genomtorkar klarlacken så bilen kan hämtas ut samma dag, beroende på skadans omfattning.

Så vill ni ha något lackerat så är det bara att säga till. Hellacker väntar jag gärna med till rekondsäsongen avtar.

Kommer göra allt grundarbete på en Chevelle -65 som är helt rensad från varenda skruv, och blästrad. Ska rikta upp den, slipklossa den spikrak och lägga svart UHS-bas som ska ligga och sätta sig 1 år innan bilen mattas ner för hellack.

Här bilder på en Camaro jag gjorde förra veckan:

Krockskada HB-skärm:
Bild
Buckla VB-skärm:
Bild
Stötfångaren behövdes plastlagas och lackbättring på denna sidan:
Bild

Bilen lackad och klar. Renoverat upp lackboxen och uppgraderat den för minsta möjliga efterarbete. Fungerar riktigt fint nu. Behövde ingen efterarbete alls, känns gott :D
VB-skärm
Bild
VF-skärm:
Bild
Stötfångaren fram lagad:
Bild
Och sist polerades bilen:
Bild
Bild
Bild
Bild
Och nu klar för leverans:
Bild
Bild
Ingen skada längre:
Bild

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Dra mig baklänges :notworthy :bowdown: :jaaa: Hoppas verkligen du kan ta bra betalt för jag har aldrig sett något liknande från någon firma o jag har sett en del genom åren :Odd:

Det är en fröjd för ögat att se en riktig yrkesman som sätter stolthet i att göra ett bra jobb, sådana människor växer inte på träd i någon branch.

Lycka till med ditt företag och hoppas du får många kunder som uppskattar din kvalité.

Användarvisningsbild
ErikJ
Legend
Namn: Erik Johansson
Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
Medlemsnummer: 249
Kontakt:

Inlägg av ErikJ »

du är duktig tobbe... sen när du har mindre å göra kan du få fixa mitt tak som vi snackade om....
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk

Skriv svar