fler än jag som är V8-fantast?
-
fairlaner
- Veteran
- Namn: Robert H.
- Kör: Långsamt
Fräääänt! Kul att se en 'riktig' Ford som omväxlingbullitt427 skrev:Utöver sierran och taunusarna så har denna varit i mina ägor i 9 år. Är en Bullitt kopia med fords 427 med 550+ hästar.
Vad är det för 427? Coolt med M/T kåpor, det var ett tag sen jag såg. Men vad är det för insug?
FIN BIL*drool*
Robban H
-
bullitt427
- Nybörjare
- Namn: Henrik Åberg
- Kör: sierra cosworth, mustang fb 67, taunus kombi -72/-75, mondeo vinterbil
Det är fords egna racemotor som användes mest på bana. Motorn låg i vissa galaxie och thunderbolt(Fairlane-64) men aldrig i en mustang för då var det 390 eller 428. Motorn fanns även som hemi. Min 427 är en så kallad lowricer med edelbrock highperformance rpm insug. Kolla länk för mer info. http://www.gatbilar.se/car.php?car=2275
-
CosworthSierra
- Veteran
- Namn: Tobias A
- Kör: lugnt...
- Kontakt:
-
bullitt427
- Nybörjare
finns en i sverige vad jag vet. här e lite info om den. http://www.geocities.com/infieldg/v8sohc427.html
-
J_P
- Veteran
- Namn: JP
- Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015
Ni måste mena 427 SOCH, och det finns 5 sånna motorer i landet, grym maskin,, himla snygg Musse Bullit427,, en klar favorit..
Lite jänkare jag haft
Fairlane -62
Fairlane -70
Fairlane -60
Musse -65
Falcon -66
Ranchero GT -68
Torino Brougham -71
Mercury Cougar XR7 -70
Mågra stedsteg också
Chevy Apache -66
Chrysler Valiant -64 ja vad jag kan komma ihåg,, HAHA
Lite jänkare jag haft
Fairlane -62
Fairlane -70
Fairlane -60
Musse -65
Falcon -66
Ranchero GT -68
Torino Brougham -71
Mercury Cougar XR7 -70
Mågra stedsteg också
Chevy Apache -66
Chrysler Valiant -64 ja vad jag kan komma ihåg,, HAHA
-
fairlaner
- Veteran
- Namn: Robert H.
- Kör: Långsamt
Bullitt,
är det center- eller side-oilerblock? Trodde faktiskt inte det var ett Performer RPM insug, det ser lägre ut, men man lurar sig nog på luftburken och Montecarlostaget. Bilen ser ut som den Ward hade. Frän.
Nu kan man ju bygga 427 SOHC med enbart nyproducerade bitar från åtminstone två leverantörer, men fruktansvärt dyrt innan det är klart....
är det center- eller side-oilerblock? Trodde faktiskt inte det var ett Performer RPM insug, det ser lägre ut, men man lurar sig nog på luftburken och Montecarlostaget. Bilen ser ut som den Ward hade. Frän.
Nu kan man ju bygga 427 SOHC med enbart nyproducerade bitar från åtminstone två leverantörer, men fruktansvärt dyrt innan det är klart....
Robban H
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
För att återknyta till ursprungsfrågan
... Det finns väl ingen som kör/kört en Taunus eller Granada från början av 70-talet utan att drömt att där satt en originalmonterad V8 under huven
. Äger... -65 Valiant i skuggskick (hade Slant Six), Chev 350-V8 i törnrosasömn på lager
. Den där silvergrå Camaron lär man väl drömma om i natt även om det inte är en Ford, men den borde få GM:s Rallye II stålfälgar (originaltillbehör) och inte några moderna oversize, tycker jag. Närmast perfekt som den är
.
Den blå Granada-kombin är ju precis vad jag tycker jag behöver att köra prylar i
. Vore kul med en projekttråd, menar det funkar ju på bio att göra uppföljare som tar sin början innan det blev klart. 
Den blå Granada-kombin är ju precis vad jag tycker jag behöver att köra prylar i
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
bullitt427
- Nybörjare
- Lars_Turbo
- Legend
- Namn: Steven R
- Kör: Eskråt och Saab
Jaha, Åfan! Mer än jag visste.. Far min köpte båt när dollarn' låg på 6kr också! Går göra fina deals då! Gillar din Camaro, sista snygga modellen..Davve skrev:Det är ingen mening nu med denna dollarkurs... när dollarn var låg gick priserna på kontainrar upp som bara den eftersom efterfrågan var väl enorm då, den dyraste vi fått hit kostade nästan 7000 dollar, ta det med dagens kursefterfrågan har väl dock svalnat lite så priserna har gått ner lite nu, men det är ändå åthelvette för dyrt att släpa hem bilar just nu... tråkigt och få runt 20 bananer per bil utöver lite tull och moms... Jag köpte min sista bil när dollarn låg strax över 6kr
Det är även färre shippingföretag som kör mot europa nu också så det är väl en bidragande orsak till att priserna ökat, det mesta går till kina nu verkar det som...
Mvh/ Steven
- motorcraft
- Veteran
- Namn: Jörgen Jacobsson
- Kör: Cosworth Rwd & Sierra GT
- Medlemsnummer: 25
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Helt rätt, fler än jag som gillar pizzabilarmotorcraft skrev:ja äger en Camaro som är under renovering, de blir kanske en bil av den om några 100år åxå, men nya fäljar har ja köpt till den iallafall=) med 285/40-18 bak och 235/50-18 fram
Smaskade på en 1"-sänkning bak på min igår, men när jag var ute och provburnade nya 18"-däcken lyckades oljeslangen till mätaren smälta sönder tror jag... det rök och luktade fan i alla fall! Fattar inte hur man kan ha mekaniska mätare, vilket junk... till råga på allt är alla mätare nya autometermätare så då finns det verkligen ingen anledning och slaska med mekaniskt när allt är nytt.
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Ja, nyare vill man inte ha... riktigt svettiga. Stod i valet och kvalet vad jag skulle köpa, 67-68, 69 eller 70-73. Sen sprang jag på denna så valet blev inte så svårt och när dessutom snubben i Usa som köper bilar åt oss diggade denna om fan så var det inget att tveka på!Lars_Turbo skrev:Jaha, Åfan! Mer än jag visste.. Far min köpte båt när dollarn' låg på 6kr också! Går göra fina deals då! Gillar din Camaro, sista snygga modellen..
Mvh/ Steven
Nu sitter det Retro Alloy RT5´or på den
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...