The Stig..en bluff? =P
-
Hinken
- Rixon
- Legend
- Namn: Rickard Hellqvist
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -91, Ford Mondeo -05, BMW 520d X-Drive -18
Haha, det ser fan ut som att det är The Stig som hoppar
Han kanske blev anlitad som stuntman
Han kanske blev anlitad som stuntman
Sommarleksaken: Ford Sierra Cosworth 4x4 - 91
Vinterbilen: BMW 520D X-Drive Sport -14
Vinterleksaken: LYNX X-Trim SC 600 H.O. E-tec -09
Vinterbilen: BMW 520D X-Drive Sport -14
Vinterleksaken: LYNX X-Trim SC 600 H.O. E-tec -09
-
Lefracuss
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Jo, visst är det så att "The Stig" är olika personer beroende på "uppdrag". Har svårt att tro att t.ex Renaults F1-team släpper iväg "vems som helst" i deras bil...
För Er som missat hoppet med skotern kolla in Top Gear Winter Olympics 2006.
/Per-Anders.
För Er som missat hoppet med skotern kolla in Top Gear Winter Olympics 2006.
/Per-Anders.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
The stig har valts att ha "dold identitet" pga att man inte kan ha samma förare år ut och år in av förklarliga skäl. Tiff är en av förarna som kört bilar, bla renaluts F1:a (hör och häpna! han "fick" ju gå över till 5:th gear för ett tag sedan) sedan har det faktiskt varit en tjej några gånger oxå, kommer tyvärr inte ihåg namnet men hon har varit en välkänd motorsport förare i UK. (är inte hon som är med i 5:th gear med bla tiff)
mvh C
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Frågan är väl var dom fått namnet The Stig ifrån? Kan det vara så att Stig Blomquist anses vara den överjävligaste chauffören genom tiderna kanske....
James Bond kan ju figurera i olika skepnad men under samma namn, så då kan väl the Stig det med.
James Bond kan ju figurera i olika skepnad men under samma namn, så då kan väl the Stig det med.
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
-
Hinken
Så sant, med det hade ju varit fränt om det hade funnits nån som var överjävlig på allt som hade med motorsport att göraC skrev:The stig har valts att ha "dold identitet" pga att man inte kan ha samma förare år ut och år in av förklarliga skäl. Tiff är en av förarna som kört bilar, bla renaluts F1:a (hör och häpna! han "fick" ju gå över till 5:th gear för ett tag sedan) sedan har det faktiskt varit en tjej några gånger oxå, kommer tyvärr inte ihåg namnet men hon har varit en välkänd motorsport förare i UK. (är inte hon som är med i 5:th gear med bla tiff)
mvh C
Okej, har inte varit så fruktansvärt insatt,. men nu vet jag ialla fall
-
zoddri
- Erfaren
- Namn: Jonas Ström
- Kör: Merca
Var det inte Heikki Kovalainen (testförare åt Renault) som körde F1 bilen i det avsnittet? Tycker mig ha läst det på några sidor.C skrev:The stig har valts att ha "dold identitet" pga att man inte kan ha samma förare år ut och år in av förklarliga skäl. Tiff är en av förarna som kört bilar, bla renaluts F1:a (hör och häpna! han "fick" ju gå över till 5:th gear för ett tag sedan) sedan har det faktiskt varit en tjej några gånger oxå, kommer tyvärr inte ihåg namnet men hon har varit en välkänd motorsport förare i UK. (är inte hon som är med i 5:th gear med bla tiff)
mvh C
Skaffar väl en fårrd nån dag.. 
-
Scorpio_Racing
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
vet av några polare jag har i tyskland som jobbar på BMW att det fanns gämförelser av Tiff mellan både BMW-Williams bilen och Renaluten som cirkulerade hos dem. därför så va det underförstått att Tiff kört båda då Tiff har varit "the stig" många ggr. har inte fått detta bekräftat av förklarliga skäl. han kanske har kört en renalut F1:a vid ett annat tillfälle? (sökte lite snabbt på nätet men fann inget om detta)
mvh C
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
jooko
-
J_P
- Veteran
- Namn: JP
- Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015
Hej på Er,
The Stig är flera olika personer men samtliga med förarlicens och aktiva inom motorsport, den ordinarie "Stig" är en äldre gentleman som kört bana, rally you name it internationellt och är en bekant till min kollega i England, men även The Stig tar ledigt från "jobbet" ibland*L* så då måste han ha en "stand-in". Men det var den samma som körde F1:an, den styrningen fick han för lång och trogen tjänst. Trist vad är en guld-klocka?
The Stig är flera olika personer men samtliga med förarlicens och aktiva inom motorsport, den ordinarie "Stig" är en äldre gentleman som kört bana, rally you name it internationellt och är en bekant till min kollega i England, men även The Stig tar ledigt från "jobbet" ibland*L* så då måste han ha en "stand-in". Men det var den samma som körde F1:an, den styrningen fick han för lång och trogen tjänst. Trist vad är en guld-klocka?