tappa ljuddämparen idag =D

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Hazze

tappa ljuddämparen idag =D

Inlägg av Hazze »

var så grymt pinsamt men samtidigt kul =D

var ute en sväng på stan me mitt ex. åkte runt lite lugnt o kolla på folk o så. helt plötsligt så börjar vi höra hur de börjar smälla lite om bilen. vi börjar undrar va de kan va. så vi går ut o kollar lite. ser då att ljuddämparen börjat hänga ner lite mycket. inser att de bästa är nog att åka iväg till garaget innan den åker i backen. så vi kör iväg men lyckas väl bara köra typ 200m när jag ser hur min fina dämpare ligger på backen o ser även hur en gubbe står o vevar me armarna för fullt. hade ju gärna bara skitit i allt o åkt därifrån men de kan man ju inte göra. så vi gick ut o hämta dämparen. som tur var så va de inga bilar efter men folket runt omkring fick sig nog ett gott skratt =)

var ju inte hela systemet utan bara bakre ljuddämparen så den låter ju inte för jävligt. utan bara lite mer dovt. o de är ju kul :D

har ni varit me om nåt pinsamt med era bilar? tappat nåt mitt på torget elr liknande? kom igen, dela med er av era pinsamma upplevelser me era kära bilar

Användarvisningsbild
Ford_Taunus
Legend
Namn: Ante Andersson
Kör: Ford Taunus, Granada,Sierra
Kontakt:

Inlägg av Ford_Taunus »

ja har varit med om en jävla ful grej.. Farsguben skulle köra sierran och de var lite brådis in till järnhandeln så de gick väl lite för fort än vad farbror blå tycker om. När han kom till parkeringen så skulle han gena före en annan bil och genvägen var över en trottoarkant. Väl upp me bilen över trottoaren så smäller de till i avgasröret (som var lite dåligt upphängt) och sedan tvärstannar bilen.

Då har han lyckats smälla av avgsröret samt tryckt till de mot trottoaren så de fort rätt in i höger framdäck. Däcket var helt demolerat och avgasröret lika så...

Ps. Järnhandeln stängde 1 timme tidigare den dagen , så där stod han utan grejer och utan bil ;)
* Ford Torino500 1971 351C 4V
* Ford Taunus XL 1971 2.0L interceptor GT
* Ford Sierra Dohc CLX 1990 2.0i

Användarvisningsbild
OiSkin
Veteran
Namn: Tomas K
Kör: Flügel

Inlägg av OiSkin »

Knäckte ena grenröret på xr4x4:n i ett litet fartgupp mitt inne i centrala örebro en gång, det var lite pinsamt. Hamnade dessutom bredvid en piketbuss vid ett rödljus på vägen hem..dom tittade väldigt surt på mig pga. oljudet, men jag antar att dom var ute på annat uppdrag, för dom lät mig åka hemåt.. :)
I drive way too fast to worry about cholesterol.

Användarvisningsbild
Mikke
Legend
Namn: Mikke
Kör: Ford Sierra -92
Ford Focus RS -17
Medlemsnummer: 265

Inlägg av Mikke »

Körde med en gammal mazda 323 -90 där avgassystemet lossa framför eller precis bakom ljuddämparen (kommer inte ihåg)..
Fyfan vad det lät och där kom jag i en liten rostig jävla mazda... sjuk volym kan jag lova...
MIKKE
:eclipsee_

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

min passat jag hade så sa hjullagret upp sig på väg mott norrtälje från sthlm.. först small det bara till där bak sen började bilen kännas lite konstigt å brumma satan från däcket..

vände hemmåt orkade inte beställa bärgare (kostar ju pengar) började vibrera och låta mer och mer... sen sprutade hjullagret ut och däcket börja vobbla som fan.. (endast bromsklossarna som höll det på platts :D

Nu uppmärkasamde varenda bilist mig på e18 att jag höll på att tappa däcket som om jag inte märkt det när jag åkte i 30km/h i vägren med varingsblinkers på...

sen nån km hemifrån så börja det ryka fan om bakdäcket :P
och nu va däcket på väg av :) Svängde in på parkeringen gick ut och det bara osa och rök om "navet" ... "glödde typ" så dock och kasta snö på bakdäcket som en tok och det rök bara mer å mer av snön som smälte.. grannarna stog och titta förvånat på balkongen :D

Användarvisningsbild
BelseBoB
Legend
Namn: Kristoffer Kuula
Kör: Austin Mini

Inlägg av BelseBoB »

pinade med svin-taunusen på motorvägen och tyckte det var märkvärdigt då en bil körde om mej med tutan på.. tittade i bakspegeln och tyckte det var lite dimmigt!! stannade sedan och såg att kylar korken flygit sin kos och och det var inget litet ång-måln! ;)

sen en kompis som kulle sladda lite med sin 240 på en grusparkering vid stranden (halvnakna åskådare ;)) slutade med att ena framhjulet med hela upphägningen lossnade! :D snygt!
Ford 26M -70 *100% orginal*
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103 ;)

Infectious

Inlägg av Infectious »

Jag har flygit ut för en slänt med en gammal 740-vinterbil, baklänges = tre hjul punka, allt bakom bakhjulen var upp/ihoptryckt, styrning skev, avgas av...

Det var lite jobbigt och sånt man egentligen aldrig ska berätta för någon!

Användarvisningsbild
Mullis
Legend
Namn: Daniel Andersson
Kör: Bil, kanske

Inlägg av Mullis »

Hållit på å krockat in i baken i en annan bil med golf GTi Mk1 som morsan hade. Var på väg till Rättviksmarknad med ett par kompisar.
Fått låna en stuga och väl där så knäckte man grenröret med hjälp av avgasröret och en stenplatta...
Samma dag var det också. Lät väldigt mycke och bilen var helt orkeslös. :rolleyes:
MVH // Mullis

Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...

Holma
Veteran
Namn: Fredrik H
Medlemsnummer: 406

Inlägg av Holma »

Kom i 100+ med Dodgen (van) på motorväg och tappade vänster framhjul under omkörning av lastbil, det var rätt "intressant" att hålla skrotet på vägen :D
Bilen var nyköpt så det var inte jag som slarvat med hjulbultarna ;)

Min bakre dämpare till sierran lossnade i nov/dec, jag har bara inte orkat sätta tillbaka den än.
Fast man känner sig som ett volvobarn när man åker omkring utan:p

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Har kört förbi Polisman som rödlyktade och ville jag skulle stanna:banghead: På villt uppställ:D
Lite pinamt då jag inte fick stopp på bilen... men mest roligt:D

Användarvisningsbild
NO.
Legend
Namn: Rickard.A ¤Rille¤
Kör: Sierra Cosworth -88

Inlägg av NO. »

Som notis till era dåligt fastsatta avgassystem så kan jag berätta att jag har fått ett sånt på min bil(golf) då jag mötte ett flygande avgasrör... mindre skoj med nyköpt bil och bula i skärmen och ett däck som nästan vart punka på... Kunde lika bra tagit i rutan dvs mindre skoj...

//Rille
PuckoProduktion©
Ford Sierra Cosworth -88

Användarvisningsbild
Ford_Taunus
Legend
Namn: Ante Andersson
Kör: Ford Taunus, Granada,Sierra
Kontakt:

Inlägg av Ford_Taunus »

Jag o polare körde lite street race med hans småtrimmade Kadett , på utmarksvägen i Gävle Aka Bilprovningsrakan :)

Vi drog på som satan med opeln och höll ständig koll bakåt för att se om killen i den andra bilen hängde med... Problemet e att vägen svänger efter ett tag - i en 90" graders kurva... Och chauffören tittade också bakåt ända tills de vart försent :Odd:

31 meters bromssträcka , rätt in i erikssons mobillagers Staket . 8 sektioner 2½ meter höga , taggtrågsförsedda staket nerrivna..
20 K blev reparationskostnaden. Kostar att ligga på topp - Samt en nyrenoverad opel kadett blev sopor:banghead:

---
På tal om avgassystem igen.
Åkte på fredagsmorgonen till Sandviken utanför Gävle på Riks80 . Körde väl i på som vanligt , men helst plöstligt, så skymtade jag något skumt i horisonten. Då ede nå jädra blåbär som lyckats tappa en ljuddämpare+ nån meter avgasrör Mitt i omkörningsfilen.
Då tänkte jag att de skulle ju vara jävla snyggt om något yxskaft skulle sitta med mobilen klistrad i örat o missa röret..
Tro på fan , att när jag är 20 meter ifrån röret så kommer de en Volvo 940 kombi blåsande i omkörningsfilen . Precis när jag låg jämsides med honom så var avgasröret framför snubben - Så han väjjar fort som satan in i mittstaketet. Blev no hyffsade repor då:eek:
* Ford Torino500 1971 351C 4V
* Ford Taunus XL 1971 2.0L interceptor GT
* Ford Sierra Dohc CLX 1990 2.0i

Användarvisningsbild
jonns
Veteran
Namn: magnus jonsson
Kör: volvo,sierra cosworth,punto gt
Medlemsnummer: 77

Inlägg av jonns »

hade en volvo som lät lite mer än vanligt satt enbart supertrapp på den,svängde in vid en mack för tomgången var lite för hög så jag plocka
bort luftsliden då svänger polisen in på macken och frågar om vi sett några crossmaskiner åkt förbi sen ber han mig starta bilen utan sliden vilken inte funkar sen åkte dom vidare.oki tappade en huv som missade kompisens bil med en hårsmån

har en kompis som lyckas med det mästa*L*får väll fan om han läser detta men vad fan*L*

en vända så skulle han börna med pappsens volvo o volvon svarar med att tömma bakaxelns innehåll på backen.

han skulle ut o sladda lite som alla gör när det är vinter vilken resulterar i ett träd och ett staket

han cabba en amzing en gång i tiden vilken resulterade i att bilen vek sig men inte som dom brukar utan vek sig så stolarna lutade mot varandra,hade jag inte sett det så hade jag fan inte trott det var sant

Användarvisningsbild
Chrisse
Veteran
Namn: Christoffer Mårtensson
Kör: Ford Capri Mk3

Inlägg av Chrisse »

Har inte tappat någon dämpare själv, men har åkt utan sissta halvan av ett avgasrör i en Peugeot 206! Var lite folk som blängde:p Var jag som fick i uppgift att byta den biten o de va nog bland de jobbigaste jag varit med om, tror folk förstår hur trångt de var när jag säger att bilen inte var upphissad ;)

Användarvisningsbild
Cosworth_81
Erfaren
Namn: Daniel Petersson
Kör: Sierra Cosworth 4x4 -92

Inlägg av Cosworth_81 »

En polare åkte spygrön epa med jätte basar när vi var mindre, å det värsta var att han tyckte att det var svincoolt med epa!
Men en dag på vägen hem ifrån stan åkte hann förbi en gymnasie skola å skulle impa lite så han drog på precis utanför där det stod en massa folk, helt plötsligt börja det bröta som faen å han såg hela avgassystemet ligga på backen igenom backspegeln. han stannade å sa till sin passagerare att springa å hämta avgassystemet. sagt å gjort, han älgade iväg å greppade tag i det där men det var så jäkla varmt så han kasta det i backen igen så sprang tillbaka till traktorn. sen fick dom stå där å vänta på att avgaset skulle svalna medans alla stod å garva åt dom!

Va vi garvade när dom berättade det dagen efter i skolan!!
"Man får vara som man är när man inte blev som man skulle"

Skriv svar